כל מי שכבר הספיק הקיץ להיות בחו"ל, בטח שם לב לשני טרנדים עיקריים ששולטים ברחובות: טרנד הלוליטה המתוקה היפני, שכולל שמלות מוגזמות בניחוח ויקטוריאני, וממולו עומד החיג'אב, הרעלה שיותר ויותר צעירות מוסלמיות החלו לאמץ לעצמן, גם באירופה ובארצות הברית.

 

כעת, אולי כמתבקש, יש מי שמצאו את הדרך לשלב בין שני ההפכים הללו. נור (המכונה גם שוגר נור) ואליסה הן שתי צעירות אמרקאית מוסלמיות, שהצליחו למצוא את הדרך לשלב בין התשוקה שלהן לאופנה היפנית לבין האמונה שלהן. הן מתעדות את האאוטפיטים שלהן בבלוגים שלהן, שבהם הן מדגימות כיצד לאמץ את הלבוש הילדותי המוקצן, תוך השלמתו עם חיג'אב תואם ושמירה על גדרות הצניעות (כלומר מכנסיים או גרביונים אטומים מתחת לשמלות הקצרות).

 

 

 

 

אין ספק שזה מאוד מרענן לראות צעירות שלא מוותרות על זהותן האופנתית תוך כדי שמירה על זהותן הדתית, ובצורה מאוד מקורית המשלבת בין מסורת לקדמה. עם זאת, סביר להניח שהן מתעלמות מהצד האפל של הדרך האופנתית שבה הן בחרו – ולמרות קונוטציות דעאש שמיד עולות בראש הישראלי שלנו, הפעם מדובר דווקא בצד האפל של אופנת הלוליטה היפנית.

 

 

 

 

החיבה שיש ליפנים למראה הצעיר מעולם לא היתה סוד, ולמעשה כל הדמויות בתרבות המאנגה מבוססות על זה. אבל לאחרונה נשמעים יותר ויותר דיווחים על עליה בתופעת הזנות של ילדות ביפן, שחיה ובועטת על רקע הפטיש היפני למראה ילדותי. סרט תיעודי שיצא לאחרונה, שנוצר על ידי חדשות Vice, חשף הצצה כואבת על חייהן של הצעירות שנאלצות לעבוד בזנות. המפגשים עם הצעירות האלו נקראים "הליכה עם ילדת בית ספר", ובהתאם נדרשות הבנות להתלבש בחצאיות קצרצרות, גרביים עד הברך, ז'קט ועניבה.

 

 

 

טרנד הלוליטה אמנם הרבה יותר מוגזם וקיצוני מתלבושת בית ספר, אך גם הוא נובע בסופו של דבר מאותו מקום: קדושת המראה הילדותי והאדרת הלוליטה – אותה ילדה תמימה שאי אפשר לעמוד בפניה. או לפחות כך הומברט הומברט של נובקוב רצה שנחשוב.