18 דוגמניות משוודיה, נורבגיה ודנמרק התקבצו בוילה אחת בפורטוגל למשך הקיץ ויצאו למסע מרתק שבסופו אחת מהן תזכה בתואר THE NEXT TOP MODEL, לעונה נוספת בפורמט שלרובנו זכור בגרסת המקור האמריקנית בכיכובה של טיירה בנקס.

אז, מה החדשה החדשותית והמרגשת? הרי היו כבר 22 עונות של התכנית רק בארה"ב. ובכן, בגרסה הסקנדינבית הנוכחית מדובר ב-18 דוגמניות קצת אחרות: כולן דוגמניות פלאס סייז, וזוהי העונה הראשונה בעולם שבה כל המשתתפות הן דוגמניות למידות גדולות. מדובר בפיסת היסטוריה שמתרחשת ממש בימים אלו על המסך.

כתבות נוספות של גאלה רחמילביץ':

 

טופ מודל גרסת הפלאס סייז

עונה שלמה של דוגמניות במידות גדולות - ככה זה נראה. צילום מסך מיוטיוב

המהלך המבורך הזה מצטרף לרגע היסטורי אחר שהתרחש בתולדות התוכנית, אי שם בשנת 2008: עונה העשירית של התוכנית האמריקנית קטפה את התואר דוגמנית "פלאס סייז", ויטני תומפסון, שגברה על 13 דוגמניות רזות בדרך. ניצחונה עורר דיון סוער ברשתות החברתיות ובתקשורת והיא אף זכתה בטייטל של אחת הנשים המשפיעות ביותר בארה"ב באותה שנה. בשנת 2011 היא אף השיקה אתר היכרויות לנשים במידות גדולות, ""The Big and The Beautiful, וזכתה ללא מעט ביקורות ותשבוחות.

פורמט התכנית בנוי על לימוד המתמודדות את כל רזי עולם הדוגמנות, כאשר כל שבוע יש משימה אחרת – ימי צילום סטילס, וידאו, תצוגות אופנה וכו'. בסיומו של כל שבוע נפרדים מאחת הדוגמניות שלא עמדה בתקן. הזוכה בעונה הנוכחית תוחתם בסוכנות הדוגמנותMILK , ותככב על שער מגזין הפלאס סייז הבריטיSLINK  (שהעורכת שלו היא ריבקי באום, בריטית יהודיה-דתייה).

וויטני תומפסון

הראשונה לעשות היסטוריה כטופ מודל במידות גדולות. וויטני תומפסון, צילום מסך מאינסטגרם

הרשת הסקנדינבית Kanal11 המשדרת את התוכנית, החליטה לחסום את הצפייה האינטרנטית של העונה החדשה והמרגשת ברחבי העולם – מה שאומר שלא נוכל לצפות בה בזמן אמת, פרט לפרומו שמככב ביוטיוב וברשתות החברתיות. ההחלטה הזו כבר עוררה בבריטניה מחאה ברשתות החברתיות, הקוראת להפקה לפתוח את שידור הפרקים מחוץ למדינות הצפוניות, שכן עם ידיעת קיום התוכנית תעשיית הפלאס סייז ברחבי העולם חוגגת ורוצה לחוות במו עיניה את המהלך ההיסטורי.

למיטיבי הלכת מביניכם זכורה הגרסה הישראלית לפורמט שנקראה "הדוגמניות". בארץ הסדרה רצה על המרקע במשך 3 עונות ויצרה כוכבות כגון נטלי דדון, ויקטוריה קצמן וקארין כהן. מעניין לדמיין איך, בעולם מושלם, היתה נראית תכנית הדוגמניות בישראל כתחרות שכולה דומגניות פלאס סייז. יש סיכוי שאפילו המשיח יגיע לפני שזה יקרה, אבל עדיין, מותר לנו לחלום.

טופ מודל למידות גדולות

בינתיים, כך זה נראה בסקנדינביה. צילום מסך

העונה הסקנדינבית היא בהחלט צעד גדול ומשמעותי עבור תעשיית אופנת הפלאס סייז. יותר ויותר מותגים ומעצבים ברחבי העולם מגלים כי דוגמניות מעל מידה 34 יכולות להגדיל עבורם מכירות, ולמרות שלא מעט מהם מנצלים זאת לטובת מסע יחצני רועש – אין ספק שהעין האנושית מתרגלת למודל יופי מגוון יותר. רק לאחרונה נבחרה דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם לככב בקמפיין החדש של H&M, לא לליין הפלאס אלא לקולקציה הראשית והמיינסטרימית. בארץ עוד לא נמצא מותג האופנה הגדול שמעיז לבחור בדוגמנית פלאס סייז לקמפיין שלו, אבל אין ספק ששנת 2016 תיזכר לעד כשנה שפרצה גבולות והובילה את תעשיית אופנת הפלאס סייז אל עבר המיינסטרים בגאווה.

כך זה נראה בפרומו הקצרצר:

לעצות, סטיילינג, דעות וחדשות חמות מעולם אופנת הפלאס סייז, היכנסו לאתר של גאלה רחמילביץ': Gala's Style