אדריכלית פנים: לימור רוזנר מוג'ה

מיקום: תל אביב

גודל: 110 מ"ר

 

אנחנו נכנסים לדירת גג בבית שנבנה בשנות ה-60. בעלי הדירה ביקשו מהאדריכלית לתכנן דירה שתכלול 3 חדרי שינה, סלון גדול ומטבח מחוברים, כשפינת האוכל מהווה חלק מרכזי בבית, וכן מרבץ שממנו ניתן לראות את נוף הים.

 

צילום: שי אדם

 

לימור רוזנר מוג'ה החליטה להפריד את אגף ההורים כך שיהיה מנותק משאר הדירה. מכיון שמדובר בגג צר, נוצרה מעין מרפסת העוטפת את הבית מכל הכיוונים ומספקת להורים פרטיות ואינטימיות מבלי לוותר על נוף הים הניבט מהמרפסת. את ההצללה מספקים תריסי אלומיניום שנפתחים לחזית החיצונית, על מנת לקבל פתיחה מלאה ואפשרות כניסה בלתי מוגבלת של אור יום טבעי פנימה.

 

צילום: שי אדם

 

הנוף היה שיקול מרכזי בכל תכנון הדירה. עוצמת הנוף המרהיב של הים הצריכה עיצוב  פנים אוורירי וקל שלא יגזול את הפוקוס ממנו. חיפוי הרצפה נעשה בעזרת אריחי טרצו בדומה לאריחים הנוסטלגיים בהם נהגו לרצף את הדירות התל אביביות הישנות. הצבע שנבחר היה אפור בהיר כך שיהווה רקע עדין לצבעוניות של עבודות האמנות  ולרהיטים.

 

צילום: שי אדם

 

קירות הדירה נצבעו בלבן מאותו טעם בדיוק - כדי שישמשו רקע הולם לעבודות האמנות הצבעוניות ולא יתפסו את מקומם.

 

צילום: שי אדם

 

איך הפכו הדלתות לאביזר הכי סקסי בבית?

כשמעצבים חלל, לרוב מתמקדים בצבע הקירות, סגנון הרהיטים, צורת החלונות ועוד. הטרנד העיצובי החדש מבקש להתמקד דווקא בדבר הראשון והאחרון בו אנו נתקלים בתוך כל חלל:

 

הדלתות. אבל איך מתאימים דלת לכל חלל? האם נותנים לה זהות וייחודיות משלה, ומהו צבעה האידיאלי? לחצו כאן לכל התשובות

 

 

הסלון תוכנן בחלק הצפוני של הדירה כך שיהנה מאור יום במרבית שעות היום, אך לא משמש ישירה. דלתות הזזה גדולות מזכוכית מסייעות אף הן להכניס את נוף הים פנימה.

 

רוזנר מוג'ה מתנגדת באופן נחרץ לריהוט תואם (סטים) ולכן הקפידה שכל פריטי הריהוט בבית ישתלבו יחד ויהוו אוסף אקלקטי היוצר צבעוניות ייחודית. וכך, דרים להם בכפיפה אחת פריטי ריהוט העוברים במשפחה.  

 

לדוגמא: ארון עץ של הסבתא הוכנס לתוך נישה מיוחדת אשר נבנתה עבורו. בין פרטי העיצוב אפשר להבחין גם במנורות משרדיות עכשוויות וכוננית ספרים משרדית ממתכת.

 

במטבח הוקם אי עבודה מעץ צבוע לבן. שולחן פינת האוכל עשוי משאריות של עצים וסביבו כיסאות שונים המוסיפים למראה המגוון.

 

צילום: שי אדם

 

בחדרי האמבטיה תוכננו ארונות ברזל המשלבים רגלים דקות אך מסיביות. כדי להוסיף שטחי אחסון עשתה לימור שימוש בעמוד שהיה באמבטיה. עיבתה אותו והפכה אותו לשטח אחסון נוסף משלושת צדדיו.

 

צילום: שי אדם

 

חדר השינה של ההורים פונה, אף הוא לכיוון הים. בתכנון שמרה האדריכלית על התקרה הגבוהה המוסיפה לתחושת הגודל של החלל. מול המיטה הונח צג הטלוויזיה ואילו בתקרה הותקן מאוורר תקרה לבן.

 

צילום: שי אדם

 

בחדרי השינה של הבנות ניתן דגש נוסף על הצבעוניות, אולם אף כאן היא מושגת באמצעות פריטי ריהוט צבעוניים על רקע הקירות הלבנים.

 

צילום: שי אדם