כל מי שתכנן פעם בית יודע שחלון הוא לא סתם פתח, אלא דבר די מורכב, וגם לא זול בכלל. למעשה, כשבונים בית, העלות הגבוהה ביותר אחרי תכנון השלד שייכת לחלונות, או יותר נכון לאלומיניום שמרכיב אותו. "אנשים שנמצאים במהלך תכניות בנייה בדרך כלל בכלל לא שמים לב לזה", מסביר אלירן אלגוב, מנהל קשרי אדריכלים בחברת "קליל". "יש אנשים שעושים סקר שוק כדי למצוא את הספה האידיאלית, אבל לא מבינים את החשיבות של בחירת חלון מתאים".

כדי להבטיח שתבחרו את החלון המתאים, בחברת "קליל" באים לעזרתכם בשיטה פשוטה בת שלושה צעדים, וזה הולך ככה:

צעד ראשון: פגישת ייעוץ ללא עלות באולם התצוגה

"יש דגמים רבים של חלונות, וחשוב להתאים לכל פתח את הדגם הנכון לו. בחירה של חלון מושפעת מכמה גורמים, כמו גודל הפתח (לכל מערכת יש גודל מקסימלי), הסגנון המבוקש (למשל, מודרני או כפרי, קלאסי או אופיס) והתקציב.

"חשוב להגיע לפגישת הייעוץ עם תכניות עבודה של הבית, שכוללות את המידות של כל הפתחים. כך, יושבים יחד עם יועץ או יועצת, ומאפיינים את כל הפתחים באופן המיטבי. באולם התצוגה אפשר לראות את כל הדגמים, להרגיש אותם ולהתרשם מהם. במהלך הייעוץ, אנחנו גם בוחרים את מערכת האלומיניום, התריסים והזכוכית. בשלב האחרון של הייעוץ מקבלים רשימת אלומיניום שכוללת את כל הפתחים בבית ואת החלונות שהותאמו עבורם".

 

 

צעד שני: קבלת שמות מתקיני אלומיניום מורשי קליל וביצוע הפרויקט

התחום פרוץ ויש הרבה שרלטנים שלא באמת יודעים איך להתקין נכון ומשתמשים בחיקויים. 'קליל' בנתה מערך של מתקיני אלומיניום מקצועיים, שעברו הכשרה אצלנו. הם מתקינים חלונות לפי הסטנדרט שלנו ומשתמשים באביזרים המקוריים שלנו ולא בחיקויים, ולכן אנחנו מוכנים להמליץ עליהם.

"מתקיני אלומיניום לא מורשים הם לאו דווקא זולים יותר מהמתקינים המורשים, ולקוח ששוכר מתקין לא מורשה מסתכן, כי הוא בעצם לא יודע מה הוא מקבל. כלומר, הוא יכול לבקש מערכת מסוג אחד ולקבל מערכת אחרת. תחילה הוא יתקשה לזהות את ההבדל, אבל עם הזמן הוא יבין שזו לא המערכת שביקש, בדרך כלל כשיהיה מאוחר מדי. מעבר לזה, שימוש באביזרים לא מקוריים לא טוב מבחינה בטיחותית, ואף יכול להביא למקרים של קריסת חלונות. למשל, גלגלים לא מקוריים יישחקו הרבה יותר מהר מגלגלים מקוריים".

 

צעד שלישי: בדיקת עבודת האלומיניום וקבלת תעודת אחריות משולבת

"במסגרת שירות הליווי של 'קליל', אנחנו שולחים נציגים שמגיעים ללקוחות ובודקים שהרכיבים מקוריים. לאחר מכן, הלקוח מקבל תעודת אחריות משולבת: אחריות של 'קליל' על רכיבי החלון, ושל המתקין על רכיבי ההתקנה עצמה"