שם: ענבל ברקוביץ'

גיל: 43

לימודים: בוגרת לימודי עיצוב אופנה בשנקר; בוגרת לימודי תעודה עיצוב ואדריכלות פנים באורט.

מתמחה: בעיצוב בתים פרטיים, דירות מגורים ומשרדים.

פז"מ בתחום: משנת 1999.

פרויקט: דירת גג בחולון

שטח: 260 מ"ר

 

 

שירותיו של מעצב פנים נשכרים פעמים רבות בשל רצון לרענן ולשדרג את הקיים והמוכר, אך לא תמיד קל להשתחרר מאלה. הזוג ששכר את שירותיה של ענבל ברקוביץ' פנה אליה מכמה סיבות, בין היתר רצון לפתוח דף חדש לאחר שקרוב משפחה שהתגורר עמם נפטר, כשלהכרעה הסופית נלוו בעיות רטיבות בבית. הבניין בו מתגוררת המשפחה בת 5 הנפשות (זוג ושלושה בנים בוגרים) הוא בניין מגורים ישן בן כ-16 שנה  והדירה משתרעת על פני 160 מ"ר עם מרפסת היקפית שגודלה 200 מ"ר.

 

מה היו הסיבות לשיפוץ?

הבית לא עבר שיפוץ מעולם והיה במצב די מוזנח, אך נלוו לו המון סנטימנטים, כי הרבה חדרים הזכירו את קרוב המשפחה שאותו סעדו עד לפטירתו. בסופו של דבר הגיע הזמן הנכון, הן מבחינה רגשית והן תקציבית, להתחיל עידן חדש ולהשקיע בשיפוץ.

 

מה היו הצעדים הראשונים בדרך לשדרוג הנכסף?

קיבלנו אישורים לספח 100 מ"ר משטח המרפסת לשטח הבית, לקבלת בית שמשתרע על פני 260 מ"ר ומרפסת של 100 מ"ר. בשל בעיות רטיבות וצורך בחלוקה מחודשת של שטחו של הבית, הרסנו כליל את פנים הבית עד שלא נותר קיר מהתכנון המקורי, לבד, כמובן, מעמודי קונסטרוקציה. החלוקה מחדש נעשתה בהתאם לצרכי הדיירים, ובסופה יצרנו ארבעה חדרי שינה גדולים עם חדרי רחצה צמודים, מטבח מרווח הכולל חדר שירות ומטבח צדדי וסלון ענק המחולק לשניים: פינת משפחה וחדר אירוח.

 

 

 

 

לכל אחד חדר משלו עם חדר רחצה? זה לא קצת מנוכר?

לזוג יש ארבעה ילדים בוגרים, אחד מהם נשוי ולא גר בבית. שלושת האחרים הם בטווח גילאים של 18-26, אלה כבר גברים בוגרים עם צרכים משלהם. אני מאמינה שכל אחד זכאי לפינה חמה משלו, עם פרטיות ונוחות מירבית, וחלק מזה אלה פינוקים כמו מיטה זוגית, מערכת קולנוע ושמע וגם חדר רחצה נפרד. זה ממש לא מנכר והמשפחה הזו היא מאוד חמה ומגובשת.

 

אילו אילוצים עיקריים עמדו בפניך במהלך השיפוץ?

עמודי הקונסטרוקטציה היוו אתגר תכנוני ראשון. היה צורך לתכנן את חלוקת הקירות כך שהעמודים הללו יוסוו היטב ולא יהוו מכשול. הורדנו אחד מהם, שעמד במרכז חדר השינה של ההורים, ושני עמודים אחרים נותרו לעמוד חשופים: אחד בתוך הסלון, משמש הפרדה בינו לבין פינת המשפחה ועמוד נוסף בין המטבח לפינת האוכל, מחופה באבן דקורטיבית, באופן שאינו מפריע ויזואלית. מעבר לכך, היו אילוצים אופייניים לבנייה רוויה, צורך להתחבר לצינורות המקומיים ולהפיק חדרי שירותים חדשים מחיבור לצינור 4 צול. היה גם צורך ממשי בהארת הבית שהיו בו פתחים קטנים מאוד ונעדר תאורה טבעית מספקת. ברגע שהסלון (הפונה דרומה) הורחב בזכות המרפסת, הויטרינה הכפילה את גודלה בהתאמה. בפינת המשפחה, הפונה לכיוון מערב, הוספנו שלושה חלונות גדולים וגם במטבח הוספנו חלונות, בהתחשב באילוצי המבנה, והבית כעת שטוף-אור.

 

מדוע בחרת לחלק את הסלון לשניים?

ברגע שסיפחנו את שטח המרפסת נוצר חלל מאוד גדול, ולא קל לרהט סלון ענק בצורה אינטימית ומזמינה, מה גם שניצב שם עמוד קונסטרוקציה. תחת זה בחרנו ליצור סלון אירוח מהודר ורשמי יותר, בצבעים בהירים ובמוטיבים קלאסיים. פינת המשפחה, לעומת זאת, מאוד חמימה ומשדרת נינוחות. הצבנו בה פינת ישיבה מחופה בעור טבעי והרבה כריות – וזה בהחלט מזמין להתכרבלות מול הטלוויזיה, בכיף.

 

 

 

 

אבל לא רק הסלון זוכה ל"פעמיים כי טוב"...

המשפחה מאוד אוהבת לבשל ולארח, ואם הבית רצתה לשמר מראה של מטבח מעוצב ומדוגם. כתוצאה מהחלוקה החדשה ומעמוד הקונסטרוקציה שבחלל זכינו ליצור מטבח גדול ומאובזר, ובנוסף גם מטבח משני שמוסתר מאחורי קיר הפלזמה בסלון וקיר המקרר. דלת הכניסה למטבח המשני תואמת את חיפוי קיר הטלוויזיה בסלון, באופן שמתמזג ומוסווה היטב בחלל. המטבח המשני אף הוא מאובזר ומצויד היטב, כך שאפשר יהיה לבשל בו גם בשעות מאוחרות, מבלי להפריע את מנוחתם של יתר בני הבית.

 

גם חדר השינה של ההורים זכה לכפילות. תוכננו בו שני חדרי רחצה: האחד פרקטי וכולל מקלחון, ארון אחסון גדול ושירותים ואילו השני משמש כחדר פינוק וטיפוח מעוצב, הכולל אמבטיה רחבה, כיור ומראה.

 

מהן הנקודות החזקות של הבית החדש?

יצרנו בבית המון משחקי תאורה, תאורה שקועה בחלקים החדשים, בעלי תקרה חדשה, וגופי תאורה תלויים בחלקים שלא עברו חידוש. הבית כולו מרווח וזורם, כולל מעברים רחבים וגישה נוחה לכל החללים, וכן דאגה לכל צרכי הדיירים בכל חדר בבית. בגג הצבנו עמדת ברביקיו ובר שלא מבייש שום מועדון חברים – אך החשוב מכל – בחרנו את כל האלמנטים בקפידה, כך שיהיו עמידים לאורך זמן וקלים לתחזוקה. החל מחיפויי שיש בסלון, אריחי גרניט פורצלן דמויי פרקט בקומת הגג, וכלה בפריטי טקסטיל רחיצים וקלים לניקוי – וזאת מבלי להתפשר על המראה המהודר הסופי.