אורנה שלוש גורביץ',מעצבת פנים, החליטה להפוך את הבית כך שמכל חלונותיו ישתקף הנוף המקסים. "המבנה המקורי, בשטח  בנוי של 300 מ"ר  היה בנוי משניים וחצי מפלסים מופרדים לחלוטין על  ידי חלל מדרגות אחד שמחבר ביניהם.", היא מספרת. "התחושה הייתה שכל חווית החיים במרחב הציבורי התמקדה במרווח של 3 מטרים מבית השכן והחצר האחורית שהייתה מוזנחת ישבה על צלע ההר ופנתה לנוף מהמם".

 

עוד באון לייף:

 

 

כדי שכל הבית ייחשף לנוף הוסרו כל הקירות של חלל המדרגות שהפרידו בין המפלסים וכל הבית קיבל פתאום מראה אחר לחלוטין. "מטרת השיפוץ הייתה קודם כל להתחבר לנוף וליצור חוויה קטנה בכל מוקד בבית, כאשר מכל מקום בו נמצאים הבית נראה טוב".

 

הסלון, לפני

 

הסלון, אחרי השיפוץ

 

טיפ:  כאשר משפצים את הבית לא מומלץ להתייחס רק  מה שרוצים להציג לאורחים, אלא לחשוב איך הדיירים עצמם רואים את הבית מכל נקודה בו. חשוב לא להזניח פינות, גם אם הן לא גלויות לאיש מלבד הדיירים עצמם.

 

 

 

חשוב לחשוב על מה קורה לי מרגע שאני פוחת את דלת הבית" אומרת אורנה. "חווית כניסה שתשמח אותי ותגרום לי לשמוח לחזור היתבה בכל פעם חדש.

 

הדיירים התעקשו על נושא אחד: פרקטיות ! הם רצו בית שלא יהיו בו מגבלות ואיסורים, ושיאשפר  התנהלות חופשית הן לנכדים שלהם והן לבעלי החיים שגידלו.

 

אחד הדגשים היה על בחירת חומרים קלים לתחזוקה ועמידים. לדוגמא: פרקט סינטטי (למינציה) בחדרי השינה וביחידת ההורים.

 

בשאר חלקי הבית נבחר ריצוף מגרניט פורצלן שהוא חומר סינטטי מהונדס ועמיד מאוד. להבדיל מאבן שהיא חומר טבעי החשוף לפגעי הזמן וסופג לכלכוך וכן זקוק לתחזוקה שוטפת.

 

החצר, לפני

החצר, אחרי

 

במטבח נבחר חיפוי  אבן קיסר למשטחים מאותה סיבה בדיוק- חומר עמיד וחזק שעומד בכל מבחני הזמן.

 

לבית, הפונה לנוף מרהיב נדרש מספר רב של חלונות אשר יאפשרו לצפות בנוף ממרבית הכיוונים. אלה אכן מקיפים את רוב חלקי הבית כמו גם מרפסת מחופה בדק המקיפה את סוויטת ההורים. מטעמי נוחות ועמידות  נבחר פרופיל בלגי  עשוי אלומיניום, של חברת "קליל" , שאמור לעמוד היטב במבחן הזמן, בניגוד לפרופיל בלגי מברזל.

 

חדר ההורים

 

הצבע שנבחר לכל הפרופילים ברחבי הבית   הוא צבע שמנת , ובמטרה מובהקת לא להתחרות בנוף הנשקף מהחלונות ולאפשר לו להיכנס הביתה. מסגרות האלומיניום מהוות מעין מסגרת לנוף אך אינן 'גונבות את ההצגה',לעומת פרופיל צבוע בצבע חזק יותר אשר היה משתלט על תשומת הלב וממקד את העין במסגרת החלון ולא בנוף.

טיפ: בחירת פרופילים לחלונות בצבע בהיר מאפשרת לנוף לבלוט מכל חלון.

 

כדי למקסם את חווית הנוף ,החלונות בכל אזור המטבח מתחילים כמעט בקו המשטח של המטבח ובזכות הפרופיל העדין הדק ניתן היה להתקין אותם בקו החיצוני של הבית ובכך "להרוויח" עוד מדף קטן של 15 ס"מ בנוסף לשיש.

 

המטבח

 

הדרישה הבלתי מתפשרת לנוחות ופרקטיות, שאפיינה את בני הבית ,באה לידי ביטוי גם בבקשתם ליצור עבורם אי במטבח אולם  בניגוד למקובל, הם ביקשו שיהיה בגובה של שולחן רגיל ולא בגובה רב יותר המצריך ישיבה על כיסאות בר. הפיתרון של המעצבת שהתקבל בבברכה, היה בדמות דלפק היקפי שנבנה בגובה של שולחן רגיל. בגלל הקרבה   של פינת האוכל לאי  במטבח, היה חשש שיווצר עומס של כיסאות בשטח קטן יחסית,  ומסיבה זו נבחרו כיסאות שקופים שיענו על הצורך אך לא ייצרו עומס.

 

טיפ: דלפק ישיבה או "אי" במטבח לא חייב להיות גבוה. ניתן לבנות דלפק בגובה שולחן רגיל.

 

טיפ נוסף: חשוב לא לשכוח להקדיש מקום לנושא הכביסה: מכונה/מיבש כביסה אינם האביזרים היחידים שצרך לקחת בחשבון. יש להקצות מקום גם לתכשירי הכביסה, לסלי הכביסה ולמקום שיאפשר  תזוזה וטיפול  נוח לפני ואחרי סיום התהליך.