משפחה  (זוג + שני ילדים קטנים) המתגוררת רוב ימות השנה בחו"ל רכשה בית חד קומתי באחת משכונות רמת גן במטרה להפוך אותו לבית נופש שבו תתגורר במהלך ביקוריה בישראל. (3-4 פעמים בשנה). הבית, בשטת 135 מ"ר, שוכן על  מגרש בעל שטח של חצי דונם.

 

עוד באון לייף:

 

המשפחה העדיפה להשאיר את הבית בגודלו המקורי, ולבצע שיפוץ כללי בחלקים הפנימיים. מעצב הפנים, ניצן הורוביץ, נענה לבקשת המשפחה לשים דגש על אור טבעי שימלא את הדירה. "המשפחה נוהגת לארח הרבה בזמן ביקוריה בארץ, ולכן  היה חשוב לשמר את החצר בגודלה המקורי ולהקצות אזור אירוח נרחב בתוך הסלון הביתי", הוא אומר. במקור, הייתה בסלון דלת הזזה שפנתה לגינה וחלון קטן בסלון דרכם נכנס אור  מוגבל הביתה. מכיון שהגינה פונה למערב, השמש מגיעה אליה רק בשעות אחר הצהריים ולכן בשיפוץ הוספו עוד פתחים בקירות וגם הוגדלו. לדלת  הגדולה הפונה לחצר, כמו גם לכל חלונות הבית, נבחר פרופיל אלומיניום בלגי בגוון טבעי, מה שמקנה מראה מינימליסטי ומוסיף לתחושת הגודל והאור, מספר הורוביץ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הסלון לפני

 

 

הסלון אחרי

 

 

טיפ:  שימוש בתריסי אור להצללה בחלונות, מאפשר החדרת אור טבעי לחדר יחד עם שמירה על פרטיות.

 

בסלון חופה קיר אחד בחיפוי אבנים מפירוק כמחווה לקיר אבני הסיליקט המקורי שהיה שם ואשר מצא מאוד חן בעיני בעל הבית והבית כולו רוצף בפרקט אלון בגוון טבעי.

 

טיפ: הפרקט מצופה בלכה ולא בשמן ולכן הוא עמיד יותר וניתן להתשמש בו גם בחדרים הרטובים.

 

מטבח לבן

"במבנה המקורי, המטבח היה נפרד מהסלון ואחת ההחלטות העיצוביות הראשונות הייתה לשבור את הקיר המפריד ולחבר את המטבח לחלל הסלון", מסביר הורוביץ. המטרה הייתה להכניס אור לכל החללים והפינות וליצור סוג של אירוח משותף במטבח ובפינת האוכל. כאשר עומדים במטבח וצופים לסלון אפשר להינות מנוף של כמעט 3 כיוונים.

 

המטבח לפני

 

המטבח עצמו חולק ל-3 אזורים: מזווה ומקרר ואזור בישול ואפייה. הצבע שנבחר למטבח הוא לבן  בגימור "ניו לק" – חומר אקרילי עבה השומר על הברק שלו ועל עמידות לאורך שנים רבות.

 

המטבח אחרי

 

 

 

צבעי הקירות בבית כמו גם ארונות המטבח וחדרי הרחצה הם בגווני לבן. "אני מאמין שהלקוח מאפיין בסופו של דבר את הבית שלו בעצמו ולכן פלטפורמה של גוונים בהירים מאפשרת לו לבטא את עצמו. את הצבעוניות בבית ניתן להשיג בעזרת אקססוריז ותמונות", מציין הורוביץ. בנוסף, במטבח נבנה אי מרכזי במטרה ליצור חציצה לא גבוהה שתדגיש שאזור המטבח נפרד משאר הסלון.

 

טיפ:  אל תיבהלו מהצבע הלבן. כדאי לבחור בצבע לבן למטבח כדי ליצור החזר מלא לאור הטבעי.

 

מבט מהמטבח לפינת האוכל

 

יחידת ההורים נהנית מחדר אמבטיה גדול ומואר הכולל גם מקלחון וגם אמבטיה. על הקיר צוירה תמונה בעזרת אריחים מצויירים, אף היא בגוונים שקטים ועדינים. גם כאן נפתח חלון גדול הפונה לחצר ויש לו תריס אור להצללה.

 

טיפ: חשוב להתאים את הפתחים ואת כיוון האור לשימושים שלהם בשעות היממה השונות. לדוגמה- באמבטיה יש אור הבא מכיוון מזרח בעיקר בשעות הבוקר, המטבח פונה לדרום ואילו הסלון מקבל אור מכיוון מערב.

 

 

צילום: איתן יורמן