לזוג מבוגר היתה דירת 5 חדרים ברמת גן בשטח של 140 מ"ר. כשהילדים בגרו ועזבו את הבית עלתה ההתלבטות: האם למכור את הדירה או לשפץ אותה. החלום היה לשנות את הבית שיתאים למידותיהם החדשות: עם חדר שינה מפנק, חדר ארונות גדול, אמבטיה מרווחת, חדר אורחים שיוכל לארח את הנכדים שמרבים לבוא לבקר, וחלל גדול ורחב ידיים בסלון שאפשר לארח בו. במילים אחרות - להתעורר "בתוך מלון בוטיק".

 

עוד באון לייף:

 

 

מעצב הפנים ינאי פרישר גוטמן החליט להגשים להם את החלום ממש באותה הדירה. "הדירה הייתה חשוכה בגלל תאורה לא מתאימה וצבעוניות שלא היתה נכונה למבנה של הדירה. בתור התחלה, נהרסו כל הקירות הפנימיים האפשריים, ונוצר חלל גדול. 

 

טיפ: קירות שנכפים בגלל המבנה ואי אפשר להרוס – תמיד אפשר לטשטש בצורות שונות. לדוגמה, בחדר הארונות בדירה המשופצת יש קיר אלכסוני שלם, בו מוחבא ארון. בחר להחביא אותו בתוך ארון. 

 

 

בעיה נוספת ומוכרת היתה בדירה: התקרות שהונמכו כדי להכיל את מערכת המיזוג, בעצם הוסיפו לתחושת הקלסטרופוביה בדירה. הפתרון היה להחביא הפעם את מערכת המיזוג בתוך אלמנטים של נגרות, או מעל רהיטים או ממש בתוך הקירות.

 

חדר אורחים מפנק

חדר  האורחים של הדירה היה במקור בממ"ד, דבר שלא ממש השאיר שפע של אפשרויות. כאן נכנסו לתמונה הטריקים של עיצוב הפנים: למשל - החלון התקני המחויב בכל ממ"ד חופה בוילונות שיורדים מהתקרה לרצפה, דבר שהוסיף גם לתחושת הגובה של החדר וגם הוסיף טאץ' קלאסי.

 

 

 

 

 

טיפ: כדאי תמיד לדעת וילונות מהתקרה לרצפה תמיד יגרמו לתחושה שהתקרה גבוהה יותר.

 

הקירות, כמו גם הטקסטיל שנבחר לוילונות ולכלי המיטה, נצבעו בגוונים בהירים של  שמנת ואוף וויט כך שהם מוסיפים לתחושת הגודל ולחמימות הביתית. בעלת הבית בחרה להעניק לחדר האורחים טאצ' משפחתי חם על ידי עיטור הקירות בצילומים משפתיים ממוסגרים במסגרות ייחודיות.

 

טיפ: ניתן להשתמש גם בטקסטיל בהיר כדי להוסיף לתחושת תאורה בחלל.

 

 

בכל שטח הדירה יש פרקט עץ אחיד. הפרקט שנבחר הוא בגוון בהיר מעושן ובעיצוב של Fish bone  היוצר מראה מעניין על הרצפה ומטשטש את העובדה שהדירה איננה מלבנית . הפרקט הוא רב שכבתי ואטום למים, כך שהוא מתאים גם לשמש כחיפוי במטבח. 

 

 

 

 

 

הסלון, במתכונתו החדשה הפך לחלל גדול ומרווח, וכדי להוסיף לתחושת הגודל הוחלפו שתי דלתות ההזזה הקטנות מזכוכית שהיו שם במקור, בדלת כנף אחת שנפתחת לתוך הקיר ויוצאת למרפסת. על הקיר הצידי נפתח חלון המשקיף לאדנית . גם כאן הגוון הנבחר לפרופילי האלומיניום הוא אוף ווייט. לתחושת הגודל של החלל מוסיפות גם שתי מראות שמוקמו מאחורי הספה.

 

הסלון מחולק לשני איזורים: פינת אוכל ופינת ישיבה. שתי הפונקציות האלה חיות האחת ליד השניה בלי לחוש בצפיפות בגלל תחושת הגודל.

 

מטבח לבן, זה אפשרי

המטבח שפונה לסלון נבנה במקום שבו שכן חדר הארונות המקורי של הדירה. גם כאן הצבע הלבן והצבעים הבהירים שולטים. גם כל מכשירי החשמל, כמו גם המקרר, נמצאים בתוך ארונות שנבנו במיוחד בעבודת נגרות ידנית. הכל כדי לייצר תחושת אחידות וגודל.

 

 

 

טיפ: היום מאוד מקובל שהמטבחים גולשים לתוך החללים הציבוריים של הבית, ולכן חשוב מאוד להקפיד על  אסתטיקה. מומלץ מאוד לאחסן את אביזרי המטבח בתוך ארונות המעניקים מראה נקי ואחיד לחלל כולו. זהו חלק חשוב בתכנון ראשוני של המטבח.

 

בדירה נבנו 2 חדרי אמבטיה. חדר אמבטיה מאסטר הכולל אמבטיה עומדת עם ראש מקלחת הקבוע בתקרה. וחדר אמבטיה קטן יותר עם מקלחון. לשני החדרים נבחרו אריחים בגווני אופווייט עם פנל בהיר ,שוב מתוך כוונה לתת תחשות גודל וניקיון. בחדר האמבטיה הגדול יש חלונות אשר חופו בזכוכית חלבית , מה  שמאפשר לאור לחדור אך לא ניתן לראות מה קורה בפנים.

 

 

 

 

צילום: בועז לביא ויונתן בלום