כבר די התרגלנו שסלבריטאיות מעלות תמונות מטיפולי הפנים המופרכים שהן עוברות. רק לפני כשנתיים, למשל, הרשת געשה מתמונות של קים קרדשיאן ובר רפאלי עם פנים מכוסות בדם, אחרי שהן עברו מה שמכונה "טיפול ערפד". כעת אנחנו עולים עוד שלב ברמת הזעזוע – גבירותי ורבותי, קבלו את הטרנד החדש בעולם הטיפוח: הרמת פנים באמצעות עלוקות.

 

 

לכאורה, נראה שמדובר באותו טיפול ערפד, שבמסגרתו לוקחים מהמטופלת דם בכמות קטנה, כמו בבדיקת דם פשוטה, ואחר כך בתהליך מסוים מבודדים מהדם את התאים שאחראיים לחידוש רקמות העור. הפלסמה של תאים אלה מועשרת בטסיות דם באופן גבוה במיוחד, וכשמחדירים אותה בחזרה למטופל היא מניעה את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. כך, למעשה, מעודדים יצירת תאים מוגברת, מחזקים את הרקמות של העור ועוזרים ליצור מראה עור צעיר ומתוח יותר.

 

אבל כאמור, הטיפול החדש הולך צעד קדימה. גם הפעם משתמשים בדם של הלקוחה, אלא שבמקום בדיקת דם פשוטה, שמים על גופה עלוקות. במשך כעשרים דקות, העלוקות מוצצות את דמה, ואחר כך, כשהן שמנמנות ומדושנות, המטפל סוחט את הדם מהן ומכין ממנו מסכה לפנים, שעוזרת להצערת העור ולמתיחה מידית.

 

עלוקות משמשות רפואה כבר אלפי שנים, כבר ממצרים העתיקה יש עדויות לכך. לכן זה כנראה היה מתבקש שמישהו יחשוב על דרך להכניס אותן גם לעולם הקוסמטיקה. לאחרונה, אחת מנשות הסדרה "עקרות בית אמיתיות: מחוז אורנג'" עברה את הטיפול, ומאז הפך טיפול העלוקות ללהיט בקרב העשירות ו/או המפורסמות.

 

בקליניקה  Silesian Holistic Center שבברוקלין, שם עושים את הטיפול, טוענים כי מדובר בהליך שכבר שנים מככב ביפן וכן באירופה. לדברי המטפל אנדרו פלוקניסקי, מסכת העלוקות מחזקת את העור והופכת אותו למלא ברק, גמיש ונעים למגע. מרזנה בוגאי, שעברה את הטיפול בקליניקה, דיווחה כי מציצת הדם מגרדת ומרגישה כמו עקיצה של יתוש. בשלב המסכה היא כבר סיפרה כי היא מרגישה איך העור הולך ומתמצק, וכמי שכבר עברה את הטיפול בעבר, היא ידעה לספר שבסופו העור מרגיש נעים למגע ונראה נהדר. 

 

ועדיין, למרות כל הקומפלימנטים, בכל זאת צריך רוח הרפתקנית וקיבה חזקה כדי לעבור את הטיפול הזה. מצד שני, לאור כל שאר ההליכים הקוסמטיים ששוטפים אותנו בשנים האחרונות, נראה שכל מי שנמצאת במרדף לעור צעיר חייבת לא רק אקסטרא דולרים בארנק, אלא גם לב אמיץ.