כולנו מכירות את היום בו החל קמט להתארח בפנינו, הוא יפה, הוא מרשים והוא לא מתכוון לעזוב בקרוב. אבל עם כל האהדה לאותם קמטים, אנחנו בכל זאת מעוניינים בהיעלמותם. איך נפתרים מהם מהכתמים ומכל מה שמתנחל בפנים שלנו ואנחנו לא רוצים לראות שם?

 

עוד ב-Onlife

 

קמטים:

תחילה בוחרים סוג מייק אפ.

 

מייק אפ אומנם מאפשר מראה נקי ואחיד לפנים, אך שימוש במייק אפ כבד לא יסתיר קמטים, אלא עלול לתת להם הדגשה. זאת משום שהוא "נשבר" מרוב כובד ויובש על העור. לעומת זאת, מייק אפ דק, מייק אפ נוזלי או מוצק בשימוש נכון יעניק את המראה הקליל, הרצוי והנכון.

 

על מנת לקבע את המייק אפ יש להשתמש בפודרה, גם כאן כדאי להשתמש בכמות קטנה מאוד, שכן אבקת הפודרה עלולה להיכנס "לחריצי" הקמטים ולהדגיש אותם.

 

טישטוש כהויות בעיניים

 

אך עד כמה אפשר לטשטש קמטים? אולי לא נצליח להעלים אותם לגמרי, אך תופתעו לגלות  שקיימים בשוק מוצרים בשם "פריימר" המהווים למעשה פוטושופ נייד בזעיר אנפין. מדובר על תכשיר שקוף עם אפקט מתיחה, הוא מצמצם קמטוטים קטנים, מחליק נקבוביות פתוחות ומנטרל שמנוניות. הפריימר חוצץ בין העור למייק אפ, ועוזר לו להיראות במיטבו.

 

חשוב לציין, כי הפריימר לא מכיל לחות, כך שיש צורך למרוח קרם לחות ומסנן קרינה לפני השימוש. בשוק מצויים פתרונות יצירתיים ומתקדמים גם לשמנוניות באזור העיניים ו"חריצים" בשפתיים.

 

עיגולים שחורים, נפיחות וכהויות בעיניים

מי לא מכיר את המראה הנגלה לעינינו בבוקר, של העיגולים השחורים סביב העין? או לחלופין פיגמנטציה מסוגים שונים, או פצעונים ואדמומיות בעור? גם לזה יש פיתרון: הקונסילר.

 

יש לשים לב שקונסילר בהיר לאו דווקא יטשטש כהויות חזקות, אלא תקבלו מראה אפרפר שאינו מחמיא. בשוק ישנם קונסילרים בגוונים שונים שנועדו לטשטש כהויות שונות בצורה הטובה ביותר. כך, למשל, קונסילר בגוון כתמתם יטשטש כהות חומה.

 

נימים

שימו לב לצבע הנימים בעור, הדבר יקל עליכם לבחור את הגוון המדויק לקונסילר. נימים כחולים או קופרוזים אדמדמים יזכו לקונסילר ירקרק על פי תורת הצבעים המנוגדים (משלימים בגלגל הצבעים) וכן הלאה.

 

פצעונים

פצעונים לא צפויים יטושטשו באותה השיטה – נקודתית לפצעון. פצעון אדום יטושטש בעזרת קונסילר ירקרק ועליו מייק אפ בגוון העור. שימו לב שיש להשתמש במייק אפ מתאים לכל אזור בפנים, לאזורים נקודתיים אותם תרצו לטשטש - ובמינון נכון.

 

אם גוון השיער הוא אדמוני ויש נמשים בפנים, אין צורך לטשטשם! נמשים הם דבר חינני ומיוחד. אם בכל זאת מתעקשים לטשטש, יש לשים לב לבחור גוון ביניים בין גוון הנמש לעור, כדי ליצור מראה הרמוני ואחיד.

 

מסגרת פנים

מראה פנים רחב או צר, ניתן לטשטש על ידי שימוש בהצללות של אור וצל עם מייק אפ בגוונים כהים או בהירים, או בסמוקים וברונזרים. ליצירת מראה צר, ניצור" שקע" ועצמות לחיים גבוהות אם נמקם את הצבע הכהה על עצם הלחי ובסמוך לו את הצבע הבהיר.

 

באותה השיטה ניתן לטשטש מראה של סנטר מעט רחב ואפילו להצר את מראה האף על ידי שימוש בהצללות בכנפות האף (מומלץ על ידי סומק חום בהיר מאוד).

 

מבנה פנים צר יזכה למיקום שונה של סומק. על מנת לשוות לפנים מראה "עגול" יש להניח את הסומק, רצוי בגוון ורדרד, על תפוחי הלחיים. (על ידי חיוך ניתן לזהות את המיקום המדויק – זהו המקום הגבוהה בלחיים).

 

מבנה העין

גם את מבנה העין ניתן לטשטש על ידי שימוש נכון  ב-  איפור מקצועי  עיניים שקועות ניתן להבליט על ידי שימוש בצלליות בהירות ומבריקות על שטח העפעף, צבע נוסף כהה יותר ניתן לשלב בשקע העפעף (פנים הכפל), תיחום העין בצמוד לריסים התחתונים ועיפרון עיניים בהיר במעקה העין.

 

לעומת זאת עיניים בולטות יזכו לצללית כהה על שטח העפעף ועיפרון עיניים כהה במעקה העין.

 

 

צלקות בגבות

צלקות בגבות ניתן לטשטש בעזרת עפרון פיגמנט לגבות או שימוש בצללית בגוון המיועד לגבה (חום בהיר לגבות כהות , חום-זית לגבות בלונדיניות). ציור הגבה יעשה בדומה לציור שערות קטנות עם כיוון השיער, כל זאת על מנת לשוות לגבות מראה טבעי ולא מאופר מדי.

 

הניסיון לטשטש אזורים פחות אהובים בפנים לעיתים זוכה לתוצאה ההפוכה. אם כך הסוד הוא לתת דגש דווקא על אזורים אהובים יותר בפנים, כך שתשומת הלב תתמקד באזור אותו אוהבים.

 

האיפור בא לעזרתנו במקרים מסוימים, אך הכי חשוב לשמור על אנרגיות חיוביות, לעשות דברים שגורמים לנו אושר וכמובן לא לשכוח לחייך! זה בעצם המראה המחמיא ביותר.