וידאו חדש שעלה לרשת לפני כמה ימים מעורר רעש גדול מאוד בעולם. הסרטון חדש של לורן לוק, מאפרת בריטית בת 30, מראה כיצד היא מתיישבת מול המצלמה, פניה חבולות באופן שלא משתמע לשתי פנים, ואז במידה ומישהו פספס, היא מתנצלת שהיא עוברת תקופה קשה, והיא מלמדת את הצופות כיצד לכסות באמצעות איפור סימנים של אלימות על הפנים.

 

עוד ב-Onlife:

 

לוק, מאפרת מקצועית שיש לה ערוץ משלה ביו טיוב ובו היא מעלה סרטונים כיצד להתאפר כמו מפורסמות, מלמדת הפעם את הצופות כיצד לאפר את העין עם הפנס הכחול, כך שתסתיר "דחיפה חזקה על שולחן" או סימני חניקה על צוואר.

 

תוך כדי הסבר, לוק שומעת קול שנדמה כמו טריקה של דלת, ובמבט מלא אימה סוגרת את המצלמה. או אז, מופיע הכיתוב שאומר כי 65 אחוז מנשים שסובלות מהתעללות מעדיפות להסתיר את זה.

 

 

כאמור, הסרטון הוא למעשה מהלך פרסומי, יש שיאמרו מבריק, של חברת BBH  האנגלית לטובת עמותתRefuge  שנועד להעלות מודעות לנושא האלימות במשפחה ותופעת ה"הסתרה" של נשים שמעדיפות לטשטש את הסימנים על פניהן מאשר להתמודד עם שאלות של החברה סביבן.

 

הסרטון מיועד לנשים באופן מובהק ומבקש בצורה מתוחכמת ביותר לא לכסות את האלימות (באנגלית המושג cover up מתייחס גם לכיסוי של איפור וגם לכיסוי מטאפורי של הנושא), אלא לדבר עליה, להציף אותה. 

 

בהתחשב בכך שממוצע הכניסות לערוץ של לוריין לוק עומד לרוב על 25 אלף כניסות ואילו הסרטון החדש, שעלה לרשת רק ב-1 ביולי כבר צבר יותר ממאה אלף צופים, ניתן להבין כי הוא הולך להפוך לתופעה ויראלית נרחבת.

 

דווקא בגלל היותו של הקמפיין כל-כך פשוט, כל-כך אמיתי, יש בו משהו הרבה יותר חזק ומושך תשומת לב. נשים יעבירו את הסרטון מאחת לחברתה והוא יתגלגל כמו אש בשדה קוצים ובתקווה, שככל שמספר הנשים שייחשפו אליו יגדל, כך הן גם יפסיקו לכסות את האמת ואת עצמן.