בהוליווד מוכת הרזון, ניתן כמעט לדמיין איך כל ילדה שנולדת, נוצקת לתוך תבנית ברורה של משקל מינימלי, במטרה להידמות לכוכבת הנערצת עליה. אולם, דווקא הדור הצעיר של הוליווד, זה שהיה אמור להיות מושפע מהערכים השגויים של דימוי הגוף ומהשאיפה החולנית לרזון יותר מכולם, דווקא בו מתעוררים קולות של שפיות, המדברים על חזרה לערכים הגיוניים של משקל גוף ודימוי עצמי גבוה.

 

לעמוד הפייסבוק של Dove

לעמוד היוטיוב של Dove

 

10 מהכוכבות הבולטות ביותר כיום, מדגמנות אורח חיים בריא באופן מפתיע, ומשמשות דוגמא לחברותיהן ומעריצותיהן ברחבי העולם בכל הנוגע לדימוי עצמי. זה מה שהיה להן להגיד לכל אחת מהנשים שמתייחסות אליהן כמודל לחיקוי:

 

ג'ניפר לורנס (22)

המועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "אופטימיות היא שם המשחק" ואחת מהשמות הכי חמים כיום בהוליווד, ידועה בגופה החטוב, אף שהוא חורג מה"נורמות" הרגילות לשחקניות בסדר גודל שלה. אולם, ללורנס לא אכפת להיות קצת אחרת, להפך, היא אף הודיעה באופן חד משמעי שהיא לא מתכוונת להרעיב את עצמה בשביל תפקיד.

 

לורנס התראיינה למגזין ELLE  ואמרה: "אני לא רוצה לפספס ארוחת ערב, רק כדי שילדות קטנות יגידו 'אני רוצה להיראות כמו קטניס'". לאורך כל תקופת האימונים לתפקיד ב"משחקי הרעב" הייתי מאוד מודעת לעצמי ולגוף שלי, ורציתי שהוא ייראה חזק וחטוב ולא רזה או בתת תזונה".

 

ג'ניפר לורנס. הבחורה הכי מגניבה בהוליווד כרגע

צילום: Shutterstock

 

דמי לובאטו (20)

השופטת הצעירה של התכנית אקס פקטור, ידועה כמי שסבלה מבעיות דימוי גוף ודימוי עצמי במשך שנים ארוכות עד אשר אישפזה את עצמה (בעצת משפחתה, חברים ומנהליה), לאחר שהודתה בפרהסיה כי היא סובלת מהפרעה דו קוטבית ובולמיה, ונהגה לחתוך את עצמה בקביעות. הכל, אגב, בעקבות התעללות בלתי פוסקת מצד חבריה לכיתה בהיותה מתבגרת בתיכון.

 

כיום, לובאטו בריאה בנפשה ובגופה, ומשמשת גם כדוברת נגד בריונות. היא התראיינה למגזין Self לגבי דימוי גוף, הפרעות אכילה והרס עצמי, ואף צוטטה כאומרת "פעם, נהגתי להרגיש הכי יפה כשהייתי על השטיח האדום או באירוע מיוחד, והייתי מטופחת מכף רגל ועד ראש. כיום, אני מרגישה הכי יפה כשאני מסוגלת לבלות עם בחור בלי איפור, או לבלות בחוף הים בלי איפור, ובלי לדאוג איך השיער שלי נראה, ופשוט להירדם בשמש. כשאני מספיק בטוחה בעצמי להיחשף בלי איפור, אז אני מרגישה הכי יפה".

 

דמי לובאטו. התאוששה מטראומות הילדות בתיכון

צילום: Shutterstock

 

ליאה מישל (26)

כוכבת הסדרה המצליחה גלי סיפרה בראיון למגזין GQ כי היא היתה בין הבודדות בבית הספר שלה, שלא עברו ניתוח אף. "ואם מישהו אי פעם באמת היתה צריך ניתוח כזה, זו כנראה אני" אמרה הכוכבת היהודיה בעלת המראה המובחן. למזלה, אמא שלה לא נתנה לה להיסחף עם הזרם ואמרה לה את המנטרה שהיא שיננה במשך שנים: "ברברה סטרייסנד לא עשתה ניתוח אף וגם את לא עושה". כיום, אומרת מישל, ובאמת, לא עשיתי, והיום אני גאה להיות ייצוג חיובי לנשים צעירות ולהגיד להן שהן לא חייבות להיראות בדיוק כמו כולן. צריך לאהוב את עצמך.

 

ליה מישל. האף שלה הפך להיות סימן היכר כמו של ברברה סטרייסנד

צילום: Shutterstock

 

בוזי פיליפס (33)

השחקנית הבלונדינית שמככבת בסדרה "קוגר טאון", נמצאת כעת בהריון השני, ואומרת שהדבר הכי חשוב מבחינתה, הוא להיות בריאה. בראיון להאפינגטון פוסט אומרת פיליפס, "צריך לתת לנשים ליהנות מהספק בכל הנוגע לקילוגרמים שנערמים על גופן במהלך ההיריון". "אין דבר יותר מגוחך", אומרת פיליפס, "מאנשים שמדברים על המשקל של כוכבים, בין אם הוא גבוה מדי או נמוך מדי, כאילו הם רופאים מומחים והוא המטופל שלהם. אנשים שאומרים 'זה לא בריא' על מישהי - אם אתה לא הרופא המטפל שלה, איך אתה יודע?"

 

אחרי שילדה את בתה הראשונה, לקח לפיליפס כמעט שנה לחזור לממדי גופה, כיוון שהעדיפה לעשות את השינוי בהרגלי האכילה שלה בצורה בריאה, ולא בדיאטת כסאח, כדי להקנות לבתה ערכים נכונים. "אני מקווה שהיא תגדל ותבין שהערך העצמי שלה לא מותנה בכמה היא רזה" פיליפס מאחלת לבתה.

 

בוזי פיליפס. אנשים לא יודעים מה בריא ומה לא

צילום: Shutterstock

 

נינה דוברוב (24)

כוכבת הסדרה "יומני הערפד" ידועה בגזרתה הדקיקה אך אמרה בעבר כי היא לא סופרת קלוריות ויותר מזה, אנשים שסופרים כל דבר שנכנס לפיהם – ממש לא מושכים בעיניה. להפך, היא אומרת שתמיד יש לה חטיפים בכל מקום. בראיון לUS Weekly היא אומרת "אני לא ארעב בשביל להיות רזה. כשאני רעבה זה משפיע לי על מצב הרוח. אני מכירה  הרבה מאוד אנשים שממש סיוט להיות לידם כי הם רעבים, בגלל זה תמיד יש לי תפוח או חטיף אנרגיה, למקרה ואתקע אפילו בפקק. אפילו אני לא הייתי רוצה להיות איתי באוטו אם אני רעבה".

 

נינה דוברב. רזה רזה, אבל אוכלת כמו גדולה

צילום: Shutterstock

 

טיילור סוויפט (23)

גם לזמרת הכי מצליחה בעולם כיום, יש בעיות דימוי גוף. טיילור סוויפט הודתה בראיון לאתר MSN שיש לה, כמו לכל אחת אחרת, בעיות עם הגוף שלה. "בוודאי שיש לי אישיוז עם הגוף שלי, אבל לכולם יש, וכשמגיעים למסקנה שכולם סובלים מזה - אפילו הנשים שבעיניי הן מושלמות - אפשר להתחיל להשלים עם הגוף שלך ופשוט לחיות".

 

ממש כמו אחרונת המעריצות, סוויפט מספרת שגם היא קוראת ראיונות עם הכוכבים הנערצים עליה, ומאמינה לכל מילה שכתובה בהם. "קראתי ראיונות עם כמה מהנשים הכי יפות בעולם, על חוסר הבטחון שלהן, וכמסתכלים עליהן כל מה שאפשר לחשוב עליו, זה איך לעזאזל את חסרת בטחון? תצייני דבר אחד לא טוב בעצמך, וכל אחת מהן ציינה כמה".

 

עם זאת, מודה סוויפט שהיא לא תמיד אוהבת את עצמה, אך מקווה שהדימוי העצמי שלה ישתפר עם השנים. "אני לא באמת רוצה להיות ככה" היא מודה, "אני רוצה לקבל יותר בטחון ולהיות בסדר עם מי שאני, כי אני לא באמת רוצה להשתנות. לכולם יש חסרי בטחון, לכולם, החוכמה היא להתגבר עליהם".

 

טיילור סוויפט. האישה כמעט הכי מצליחה במוסיקה וסובלת מבעיות דימוי גוף

צילום: Shutterstock

 

אמבר ריילי (27)

הכוכבת הצעירה של הסדרה גלי, שמגלמת את מרסדס, צעירה שחורה ובטוחה בעצמה עד מאוד, סיפרה לאחרונה בראיון לתכנית This Is How I made itב- MTA על המאבק שלה עם דימוי גוף בתעשייה, שלא מאפשרת לנשים שנראות אחרת, לשרוד. ריילי סיפרה על הקושי בלהיות אישה, שחורה ושמנה בהוליווד, ועל המחסור בדמויות ראויות לחיקוי.

 

היא מספרת על התפקידים שקיבלה בתחילת הדרך – הנערה שיושבת בצד, הנערה שרוצה להתאבד כי היא שמנה, ועוד כהנה וכהנה, ומודה שזה פשוט לא התאים לה. "מעולם לא רציתי לשחק נערה ששונאת את עצמה, ולא רציתי שנשים יחשבו שאלו כל התפקידים שיש לנשים כמוני. נשים אמיתיות". היא מוסיפה "באודישנים אמרו לי שאני צריכה להוריד במשקל ולא הבנתי למה אנשים לא פשוט מקבלים אותי כמו שאני". ריילי גם מספרת כיצד מעולם לא רצתה להתיישר עם הסטנדרטים הבלתי אפשריים של הוליווד: "החלטתי שאני לא אפגע בעצמי או אעשה משהו מטורף כדי להיות מידה 2. ההורים שלי הפנימו בי את ההרגשה שאני יפה ואני יודעת מי אני. אני בנאדם בריא, יש לי חברים נורמלים, אני מקיפה עצמי באנשים חיוביים, והדרך לחיים בריאים היא ליצור לעצמך את הדרך שלך ואת החוקים שלך, לא לציית לחוקים של אחרים".

 

אמבר ריילי. לא היתה מוכנה לשחק תפקידים של "השמנה הקורבנית"

צילום: Shutterstock

 

מיילי סיירוס (20)

כוכבת הילדים לשעבר, חשה לא פעם על בשרה, את צליפת הלשון הכואבת של התקשורת, ברגע שחרגת מהנורמות אליהן הא רגילה. לפני שנה וחצי, מיילי סיירוס, אז בת 18, העלתה קצת במשקל והפכה בן רגע לשיחת היום ברשת. האתרים הפיצו תמונות שלה ודיברו על כל קילוגרם שנוסף לגופה.

 

סיירוס, אולי צעירה אבל לא בלתי מודעת, פירסמה בטוויטר שלה את הסטטוס הבא: "כשקוראים לנערות כמוני 'שמנה', זו התוצאה (וצירפה תמונה של נערה אנורקסית). אני אוהבת את עצמי ואם הייתם יכולים להגיד אותו דבר על עצמכם, לא הייתם יושבים על המחשב ומנסים לפגוע באחרים".

 

בהמשך, פירסמה מיילי סיירוס תמונה של מרילין מונרו וכתבה "הוכחה שאת יכולה להיות נערצת על ידי אלפי גברים, אפילו אם הירכיים שלך נוגעות אחת בשניה", והוסיפה "אני לא רוצה גזרה כמו של ילדה, אני אוהבת את הגזרה הנשית שלי ותאמינו לי ליידיז, גם לגבר שלכן לא יהיה אכפת".

 

מיילי סיירוס. אוהבת נשים עם קימורים

צילום: Shutterstock

 

ריהאנה (25)

ריהאנה היא אולי לא מודל לחיקוי בכל הקשור ליחסיה האישיים (ראה ערך כריס בראון), אבל בהחלט אפשר לקחת ממנה דוגמא בכל הנוגע להתנהלות שלה מול תעשיית הרזון בהוליווד.

 

כשריהאנה השמינה, לא חסרו המבקרים שדיברו על הקילוגרמים שנוספו לגופה, וריהאנה התייחסה לסטנדרטים של הוליווד בנוגע לצורך להיות סופר סקיני. היא התראיינה לדיילי מיילהבריטי ואמרה "אסור להיכנע ללחץ להיות רזה כמו בתעשיית האופנה. כי הם רוצים דוגמניות שנראות כמו בובות ראווה. אבל חייבים לזכור שזה לא פרקטי או אפילו אפשרי עבור אישה רגילה להיראות ככה ביום יום". היא גם הוסיפה ש"להיות מידה 0 זו קריירה בפני עצמה, וזה לא ריאליסטי ו לא בריא לנסות להיראות כמו דוגמניות".

 

ריהאנה. יודעת שלהיות מידה 0 זה לתחזק קריירה בפני עצמה

צילום: Shutterstock

 

ג'סיקה סימפסון (32)

בשנים האחרונות משקלה של ג'סיקה סימפסון נע ונד, ובהריון הראשון שלה, העלתה הזמרת האמריקאית יותר מ-30 קילו, וספגה הרבה אש בעקבות המשקל החדש. הביקורת הציבורית לא נתנה בסימפסון את אותותיה, והיא סיפרה שהיתה רעבה כל הזמן ונתנה לעצמה ליהנות מכל דבר. "זו היתה הפעם הראשונה שהייתי בהריון ורציתי ליהנות מזה. רציתי להיות מאושרת ואכלתי כל מה שרציתי".

 

מאז שילדה, הצטרפה סימפסון לשומרי משקל ואף הפכה להיות הדוברת שלהם. לאחר שירדה 20 קילו, התראיינה לרשת ABC NEWS וסיפרה כי היא אמנם חשבה שהיא תרד במשקל יותר בקלות, אבל היא מקבלת גם את הקצב הזה. "זה בסדר שהמשקל לא ירד ממני מיד עם התינוקת. אני לא דוגמנית, והמשקל שלי לא אמור לקפוץ בחזרה למימדים שהייתי לפני ההריון.

 

ג'סיקה סימפסון. אוכלת כמה שהיא רוצה בהריון, ומאושרת

צילום: Shutterstock

 

כשמסתכלים על הנשים הצעירות האלה, ושומעים את הדברים שהן אומרות, אפשר לפטור את אותן בהנפת יד מזלזלת, או אפילו לא להאמין, שהכוכבות הכי יפות והכי חטובות של הוליווד, באמת מאמינות במה שהן אומרות ולא מבלות כל רגע נתון בחדר הכושר.

 

אולם, אם מתגברים לרגע על מעטה הציניות, מבינים כמה הדברים שהן אומרות - בין אם הן מאמינות בהם במאה אחוזים ובין אם הן פשוט יודעות שזה הדבר הנכון כרגע להגיד – משפיעים על נערות ונערים שנמצאים בגיל המכריע ומשוועים לכל טיפה של מודל ראוי לחיקוי.

 

פרופסור אלן אפטר, מנהל המרכז לרפואה פסיכולוגית בבית החולים שניידר לילדים, מאוד מרוצה מהתופעה הגורפת של מודלים צעירים ובריאים לחיקוי. "דמויות צעירות שמדברות על דימוי עצמי ודימוי גוף בריא, משפיעות מאוד על הנוער שמסתכל אליהן בהערצה. ברגע שיש מישהו, סלבריטי, בעל השפעה, שמוכן לנקוט עמדה בריאה ואומר אותה בריש גלי, הוא עושה מעשה חשוב שישפיע על הדור הצעיר בצורה שלא ניתן לתאר. מהניסיון שלי, מדובר במעשה שיש לו אפקט מאוד חיובי על צעירים וצעירות".