כאשר אימא יולדת, היא צריכה ללמוד כיצד לטפל בילד החדש שלה: איך להרגיע אותו כשהוא בוכה, איך להרדים אותו בקלות, איך להאכיל אותו בתנוחה הנכונה ועוד מגוון רחב של הנחיות. נשאלת השאלה: מה קורה כאשר הילד מתבגר? מה קורה כאשר אותה תינוקת גדלה, מתפתחת והופכת לנערה מתבגרת? האם גם אז אותה אימא לומדת כיצד לטפל בנערה המתבגרת שלה?

 

עוד באון לייף:

 

אמהות יקרות, התשובה היא שהגיע הזמן להבין כיצד "לטפל" בנערה המתבגרת שלכן. "טיפול" בנערה המתבגרת, לא פחות מורכב מטיפול בילד חדש.

אמהות - על מנת להתקרב אלינו, הנערות, ולדעת מה עובר עלינו, כדאי שתבינו, קודם כל, את העולם שלנו. העולם של נערות הוא מורכב: החל מתסביכי גוף ומראה, ועד אהבה ראשונה עם בן זוג. חשוב להבין כי כיום העולם שלנו שופט נערות בצורה אחרת: יש דגש גדול היום על המראה החיצוני שלנו, הרבה יותר מאשר לתכונותינו האינטלקטואליות - על כן, המראה החיצוני ודימוי הגוף תופס משקל רב בחיינו, חיי הנערות.
 

אני צריכה דיאטה בגלל אמא?
כדי להבין את עולמה של נערה, ולהדגיש את העובדה כי דימוי גוף הוא חלק משמעותי מעולמנו, אני מביאה את הדוגמה שלפניכן: סקרים שנערכו בשנים האחרונות מגלים כי מחצית מהנערות בתיכון מרגישות שהן צריכות דיאטה, וכבר בגיל 11 רבע מהנערות סבורות שהן שמנות. אם תעצרו רגע ותחשבו: "איך התופעה הזו כל כך רחבה מגיל כל כך צעיר?",ייתכן שיהיה קשה לענות עליה תשובה ברורה. אך דבר אחד ברור: לכן, כאמהות יש מידת השפעה משמעותית למלחמה בתופעה -  לטובה או לרעה. קיים סיכוי רב שהנערה שאתן אוהבות ומגדלות היא חלק מהסטטיסטיקה הזו מבלי שאתן יודעות, ויכול להיות שזו אפילו אשמתכן.

 

 

אורנית רמתי, חוקרת מגדר ומנחת קבוצות אמר טוענת ש"נשים בכלל ואמהות בפרט, ידברו על בריאות אבל ישתו דיאט קולה. יש פה מסר בלתי אמין, אנחנו מכבסים את המילה כי יותר נעים לנו לדבר על בריאות אבל אנחנו למעשה מתכוונים לדיאטה". אני, חלילה, לא מאשימה שום אימא,  אך חשוב שתדעו כי בעבורנו -  אימא היא מודל לחיקוי. ועל כן, חשוב שתיקחו בחשבון כי (גם אם קשה לעלות על דעתכן את העובדה הבאה), סביר להניח שכל עוד אתן לא מרגישות בנוח ושלמות עם הגוף שלכן, אין לנערות שלכן שום סיכוי להיות שלמות עם הגוף של עצמן.

 

- פרסומי -

חשוב להכיר - תכנית בעד עצמי

החל משנת 2012 מיושמת בכ-25% מחטיבות הביניים ההתיכונים בארץ תוכנית "בעד עצמי", יוזמה של חברת יוניליוור ישראל, כחלק מהתוכנית העולמית של המותג Dove לעידוד דימוי עצמי ודימוי גוף חיובי בקרב בני נוער – בנות ובנים, ובשיתוף עם משרד החינוך בישראל.

 

 

להיפטר מבעיות דימוי הגוף של כולנו
על כן, נקודת ההתחלה בגידול נערות היא ההבנה כי בתור אמהות, אתן משמשות בעבורנו כמודל לחיקוי בין אם אתן מודעות לכך ובין אם לא. לאחר נקודת ההתחלה, יש מספר נקודות מוצא חשובות על מנת לגרום לנו להרגיש שיש מי ששומע אותנו:
ראשית, חשוב לזכור: אימא ונערה אינן מילות ניגוד אלא יכולות להקביל זו לזו - ולכן אני קוראת לכן, אמהות, להסתכל לנו בגובה העיניים: לתמוך בנו כשקשה, לקבל אותנו כפי שאנחנו, לשמש בעבורנו ככתף שניתן להישען עליה, וללמד אותנו לקחת דברים בפרופורציות גם כשקשה.

שנית, שימו לב למצבי הרוח של הנערה שלכן: קל להאשים את ההורמונים שלנו במצבי הרוח המשתנים, אבל לפעמים, מצבי הרוח שלנו נובעים מסיבה עמוקה יותר מסתם הורמונים, וקיים סיכוי רב כי דרך מצבי הרוח אנו מנסות לקבל מכן תשומת לב על מנת שתסייעו לנו עם בעיה מסוימת, ותעודדו אותנו.

נוסף על כך, כאשר הנערה באה אליכן ואומרת "אימא אפשר בבקשה...." אל תתנגדו ישר! ברגע שאתן מתנגדות, אתן יוצרות בפנינו תחושה של אטימות מצדכן, ומעבר לכך, גורמות לנו במרבית הפעמים למרוד ולמתוח את הגבולות.
 

מה הפתרון? נסו להבין לליבנו, להבין מה חשוב בבקשה שלנו, ואם עדיין הבקשה נראית לכן תמוהה, נסו להציע הצעת פשרה שתספק את צרכי שני הצדדים.

ולסיום, זכרו שאימא - וחברה הן לא הפכים מוחלטים, אלא שאימא יכולה להיות אימא וחברה כאחד. דברי איתנו בגובה העיניים, העניקי הרגשה שאת המקום הבטוח בו אנחנו הנערות יכולות להרגיש הכי בטוחות בעולם לדבר אליו, כי בסופו של יום, "אין בעולם אהבה כמו אהבה של אימא".