הימים הם ימי הקיץ, אותה תקופה בשנה שבה מזג האוויר מלעיט אותנו בקרני שמש עוצמתיות ואחוזי לחות שגורמות לרובנו להרגיש כמו ארטיק בתהליך המסה. הסבלנות להתאפר ולסדר את השיער (שלאו הכי מתמרד נגד הלחות בתוך שניות) פוקעת בדרך כלל בסביבות יולי. אז למי שבכל זאת רוצה לשדר לעולם חזות מתוקתקת נותר פיתרון אחד: הציפורניים.

 

על פניו, זה אמור להיות קל למדי: קצת שיופים, קצת מריחות לקים והופה, יש לך ציפורניים מטופחות למשעי. אבל מי שמשקיעה בציפורניים שלה ביקורים תכופים אצל המניקוריסטית או אפילו דואגת לטפל בציפורניים שלה בעצמה – יודעת שזה לא תמיד כל כך פשוט. לציפורניים יש נטייה מרגיזה להיסדק, להתפצל, להישבר ולפעמים גם להצהיב ולהיראות לא משהו. אז מה אפשר לעשות כדי לשמור עליהן יפות ובריאות כך שגם בלי לק בצבע ירוק זרחני הן ימלאו את תפקידן?

 

1. הציפורן מתחילה בתוכי

זו בטח לא הפעם הראשונה שבה יגידו לך שהציפורניים הן סוג של חלון ראווה למתרחש בתוככי הגוף, אבל לא רבות יודעות שהציפורניים, ממש כמו השיער, ניזונות גם ממה שאת מכניסה לגוף. כך שלפעמים, אם התזונה שלך לקויה, אם את לא שותה מספיק מים ואם את סובלת ממחסור בוויטמינים כמו B2 ו-D – הציפורניים יסבלו מכך ולא יעזור כל המניקור שבעולם. הן ייעשו שבריריות יותר, ייטו להיסדק ולהתפצל ויעשו צרות באופן כללי. גם העישון, אגב, מזיק לציפורניים.

 

כדי לשמור על בריאות הציפורניים (ועל בריאות בכלל), יש להקפיד על צריכת מזונות עשירים בברזל, אבץ, סידן, אשלגן וויטמינים מקבוצת B כמו אגוזים, שקדים, שומשום (גם טחינה). ירקות ירוקים עליים – חסה, כרוב ותפזורות העלים השונות, ופירות כמו תאנים, חרובים, דבשה (מולסה), שתייה מרובה של מים וכן הלאה. אפשר גם ליטול תוספי תזונה שיחזקו את הציפורניים (ויטמין B2, B12 ו-D) והיום ניתן לרכוש גם קומפלקסים מיוחדים של ויטמינים ותוספי תזונה, המיועדים במיוחד לטיפוח הציפורניים. למשל קומפלקס HNS מבית "סולגאר" שמכיל ויטמין C, אבץ, נחושת ועוד רכיבים חשובים לבריאות הציפורן. גם נטילת אומגה 3 ואומגה 6 תורמת מאוד לחידוש התאים בציפורן.

 

2. לקלף זה לא כיף

תעיד כל חובבת לקים שהרגע שבו הלק מתחיל להתקלף הוא הרגע שבו מתחיל המאבק: מצד אחד הדחף לקלף אותו ולתלוש מהציפורן (זר לא יבין זאת) ומצד שני, הידיעה שמוטב שלא, כי זה פשוט נראה מחריד ולא תמיד יש מסיר לק בהישג יד. אבל זה לא רק זה – תלישת הלק מהציפורן פוגמת משמעותית בשכבת הציפורן העליונה ומחלישה אותה.

 

כדי להימנע מהאקט הזה, רצוי למרוח מדי יום או יומיים מייבש לק. כך תאריכו את חיי הלק על הציפורן וגם תמנעו את תחילת הקילוף.

 

 

3. לחות שווה איכות

הקפדה על קרם ידיים איכותי ועשיר במיוחד תסייע גם לשמירה על הציפורניים, משום שאלה סופגות לא מעט מתלאות היום שלנו וממש כמו העור, זקוקות לחידוש מאגרי הלחות שלהן. קרם הידיים עשיר בוויטמינים A ו-E, החשובים מאוד להתחדשות העור. לציפורניים הוויטמינים האלה תורמים מאוד לחידוש צמיחת התאים בעור, מה שאומר – ציפורן חזקה יותר.

 

אם קרם ידיים רגיל לא עוזר, הצטיידי בקרם ידיים המכיל חומצה לקטית – חומצת חלב שמזינה את הציפורן ושומרת עליה. אפשר גם להשתמש בקרם לחות לפנים, שהוא מרוכז יותר, ולמרוח על העור שמסביב לציפורן. ואפשרות נוספת היא לרכוש סרום מיוחד לציפורן שגם הוא עשיר בוויטמין A ו-E (למשל מסדרת CHIC ORANGE של "שיק") ומותאם במיוחד לחידוש מאגרי הלחות בציפורן.

 

4. גימור זה כל הסיפור

רוב הנשים משתמשות בפצירה לצורך שיוף החלק העליון של הציפורן ומתעלמות לחלוטין מצד הגימור שלה (הפוך לצד המשייף), שיש לכל הפצירות הקלאסיות, ואפשר לרכוש גם קוביית ליטוש מקצועית שמיועדת בדיוק לזה.

 

כדאי לדעת שהעברת צד הגימור (על הציפורן עצמה, לא על הקצה המשוייף) והחלקתו על פניה מחזק את סירקולציות הדם בחלק העורי שעליו מונחת הציפורן, המכיל כלי דם קטנים ורבים, והוא זה שאחראי על צמיחתה.  

 

מסיר לק ללא אצטון של לייף

 

5. יוד עוזר מאוד

מריחה של יוד לבן – הסוד הקטן של מבינות העניין - על הציפורן אחת לשבוע תהפוך את הציפורניים שלך לבריאות וחזקות. היוד הלבן הוא למעשה גרסה נוזלית של הכימיקל ואפשר לומר בפשטות שמדובר באשלגן נוזלי. היוד הוא שקוף ותוך כמה שעות נספג בציפורן, כך שאפשר למרוח אותו לפני השינה. הוא מעשיר אותה בכמות של אשלגן שתורם מאוד לקרטין, החומר שממנו עשויה הציפורן ובכך מחזק ומעשיר אותה וגם את העור שמסביב. את היוד ניתן לרכוש בבתי מרחקת (לרוב צריך להזמין מראש) ובחנויות טבע ונטורופתיה.

 

 

6. מקדם הגנה גם לציפורן הקטנה

אם עד עכשיו לא הפנת את הצורך הקריטי במקדם הגנה, גם כשאת סתם יוצאת החוצה ולא בהכרח לשרוץ בחוף הים – אז הנה עוד סיבה להקפיד על מריחת מקדם הגנה: כדי לשמור על הציפורניים שלך, שנפגעות מקרני ה-UV לא פחות משאר העור.

 

קרני השמש גורמות לקרטין, החלבון ממנו עשויה הציפורן, להתייבש וכך גם לעור שמסביב לציפורן, ומחקרים כבר מצאו קשר בין חשיפה לא מוגנת של הציפורניים לשמש לדלקות בציפורן, האטה בצמיחה ואפילו פטריות, משום שציפורניים יבשות חשופות יותר לאלה.

 

רוב הנשים נוטות שלא למרוח עליהן מקדם הגנה משום שמרבית הקרמים נוטים להיות שמנוניים ולא נספגים מהר. במקרה הזה, נסי את מקדם ההגנה בתרסיס של "לייף"  50SPFמסדרת לייף NATURAL העשוי מרכיבים טבעיים ונספג מהר בעור והיטב בעור.

 

 

7. לשמן ולהגן

העור שמסביב לציפורן, זה שלא פעם מתייבש, מתקלף ויוצר את אותם "קילופי עור" מרגיזים ומכאיבים בצדי הציפורן, זקוק גם הוא לטיפוח ולתשומת לב. מריחת שמן הזנה ועיסוי עדין של העור מסביב לציפורן יעזור גם לשמור על העור שלם ומלוחח וגם יתרום לזרימת הדם לציפורן, מה שיעזור לצמיחתה ובריאותה. אפשר להשתמש במגבוני שמן לטיפוח העור מסביב לציפורניים של "לייף", המגבונים מכילים פורמולה מועשרת במינרלים ובפרו ויטמין B5, המסייע ליצירת עור חלק ועדין סביב הציפורניים.

 

 

8. אצטון שווה אסון

סתם, הוא לא באמת שווה אסון, אבל בהיותו חומר כימי לכל דבר וחומר חזק מאוד שמשמש גם להסרת צבעים בתעשיית הפלסטיק למשל – עדיף להסתדר בלעדיו. תפקידו של האצטון הוא למעשה להמיס את הלק ובכך להסירו, אלא שעל הדרך הוא חודר גם לציפורן ומייבש אותה.

 

אפשר להשתמש במסיר לק ללא אצטון שניתן למצוא היום בכל פארם ובית מרקחת.

 

אם את ממש חייבת אצטון (למשל אם את נוהגת לעשות מניקור עם לק ג'ל או בניית ציפורניים), כדאי להגביל את השימוש בו לפעם בשבוע בלבד.

 

9. בסיס זה התכסיס

אם את נמנית על חסידות הלקים ומורחת באופן תדיר, אל תוותרי לעולם על לק הבסיס (לדוגמא לק בסיס rock solid של essie), שמשמש כחוצץ בין הלק עצמו לשכבה העליונה של הציפורן ובכך מגן עליה.

 

לק הבסיס גם עוזר לעמידות הלק ומאריך את חייו, כך שהציפורן נחשפת לפחות מסירי לק ששוחקים אותה. בנוסף, הוא מונע מהצבע של הלק לחדור לציפורן, מה ש"חונק" את הציפורן ולרוב אחראי לגוון הצהבהב של הציפורניים.

 

 

 

10. מסיכה עושה שמחה

אם את קופצת למניקוריסטית שלך, נצלי את ההזדמנות לאמבט פראפין גם לידיים וגם לרגליים, שמלחח את העור והציפורניים פלאים ומשיב אותם לחיים. אם את חושקת בפיתרון ביתי, תוכלי לטבול את הציפורניים בתוך קערה של שמן זית למשך 15-20 דקות.

 

אפשרויות נוספות: מרחי שכבה עבה של קרם ידיים לפני השינה, השחילי את הידיים לתוך גרביי ניילון או כפפות מכותנה והשאירי לכל הלילה (אפשר להקדים עם פילינג לכפות הידיים). ויש גם מסיכה שניתן לרקוח מחומרים ביתיים פשוטים: לערבב רבע כוס מיץ לימון עם כף שמן זית, לחמם מעט במיקרוגל, לטבול את הציפורניים בתערובת, לעטוף את הציפורניים בניילון נצמד, להמתין כרבע שעה ולהסיר באמצעות נייר מגבת. את אותו הדבר ניתן לעשות כמובן גם בציפורני הרגליים.