חלק מעבודתי כמאפרת כולל העברת סדנאות איפור קבוצתיות ואישיות. אחת השאלות הנפוצות ביותר של הלקוחות שלי, היא לגבי סוגי המברשות שהן "מאסט"  לכל תיק איפור בסיסי או מתחיל. היום החלטתי לאגד עבורכן את ה"אני מאמין" שלי בנושא, על מנת שישמש כהמלצה לבסיס נאות עבור כולכן.

 

עוד באון לייף:

1. מברשת בסיסית להנחת מייקאפ
אישית, אני נמנית על האסכולה שמעדיפה שימוש במברשת מייקאפ על פני ספוגית ייעודית.
ראשית - זה הגייני יותר. את המברשת שוטפים מדי פעם והיא, בניגוד לספוגיות איפור, אינה משמשת מצע פורה ונרחב לחיידקים. שנית - מברשת חסכונית יותר. היא איננה סופחת כמויות של מייקאפ פנימה, ולטווח הארוך חוסכת בכמויות שהמאופרת משתמשת בהן.
אמנם קיימים בשוק כמה סוגי מברשות ייעודיות למייקאפ, אבל עבור המתאפרת הממוצעת, אני תמיד ממליצה על המברשת השטוחה והסטנדרטית שמתאימה לכל סוגי טקסטורות המייקאפים הקיימים (מוצקים ונוזליים כאחד). צורתה שטוחה, היא עשויה במרבית המקרים מסיבים סינטטיים ושיערותיה גמישות אך צפופות.
במייקאפ נוזלי, מניחים כמות קטנטנה (כשני אפונים בגודלה) על גב כף היד ובה טובלים את המברשת. אם יש צורך בעוד חומר, פשוט חוזרים על הפעולה עד לכיסוי הדרוש. במייקאפ מוצק ניתן פשוט ליטול מהחומר ישירות ולהניח על הפנים.
טיפ: עדיף לעבוד עם כמויות קטנות של חומר. קל יותר לעבד אותן על העור והן נטמעות באופן אחיד. בנוסף, להוסיף תמיד אפשר.

 

מברשת מייקאפ שטוחה

 

2. מברשת בסיסית להנחת צלליות
תפקידה של מברשת ההנחה, כפי שניתן לנחש משמה, הוא להניח את הצלליות על גבי העפעף בעת איפור העיניים. מברשות הנחה הן במרבית המקרים שטוחות, קטנות יחסית, בעלות שתי פיאות והשיער שלהן דחוס ובעל גמישות מוגבלת. דרך ההנחה היא פשוטה: איסוף החומר מהצללית ובטפיחות קלות הצמדתו לעפעף העין.
טיפ: כשאתן אוספות את חומר הצללית (דחוסה או בתפזורת) באמצעות המברשת, הקפידו לנער אותה באויר בקלילות על מנת להמנע מנשורת מיותרת של צללית מתחת לעיניים בעת ההנחה.
 

מברשת הנחת צלליות

 

 

3. מברשת טשטוש
מנעד מברשות הטשטוש הוא אינסופי והן קיימות במגוון תצורות, גדלים וסוגי שיער - כשמטרת כולן היא אותה אחת: לטשטש את מעברי הצבע באיפור העיניים (בעיקר באזור קפל העין) לכדי התמזגות אופטימלית. המכנה המשותף לכל המברשות הללו הוא אחד - הן כולן בעלות סיבי שיער רכים וגמישים במיוחד, המאפשרים פיזור של הצלליות באופן אחיד ואוורירי.
טיפ: אם אינכן מיומנות דייכן בטשטוש מקצועי, טבלו את קצה מברשת הטשטוש במעט פודרה שקופה. זה יעזור למעברי הצבע שלכן להראות הרמוניים ומתמשכים יותר.
 

 

סט מברשות של לייף (מימין): מברשת אלכסונית, מברשת טשטוש,
מברשת הנחה, מברשת אייליינר

 

4. מברשת סומק/הצללות
אפילו שונאות האיפור המובהקות ביותר מתוודות שעל סומק או מוצר הצללה כלשהו ("ברונזר" בלשון העם), הן לא מוותרות לעולם. אם השכלתן לבחור גוון מתאים, מוצר כזה יתן לעור הפנים חיו?ת ומראה רענן ועירני יותר. בכדי להניח סומק או ברונזר באופן אחיד ונאות, תדרשו למצוא מברשת לא  גדולה אבל גם לא קטנה מדי בגודלה. על סיביה להיות רכים למדי, אבל גם צפופים וגמישים מספיק כדי למנוע את התפזרות המוצר בעת ההנחה במקומות בהם לא רציתם להניח אותו.
טיפ: הביטו בצורת המברשת ונסו להבין את ההגיון הארגונומי שלה. אם מדובר, כמו כאן, במברשת בצורת "יהלום" (מעין מעויין) - נצלו את פאותיה להנחה נכונה על עצמות הלחיים או על השקעים שלהן. אל תפעילו לחץ מיותר וחסר טעם בזמן ההנחה על קודקודה - זה רק יהרוס אותה ויחטא למטרתה.

 

מברשת להצללות/סומק

 

5. מברשת אלכסונית
לכאורה, הפשוטה שבין מברשות האיפור ולכן נשים רבות נוטות לזלזל בחשיבותה. אבל למברשת הקטנטונת הזו, העשויה סיבים סינטטיים בדרך כלל ובעלת התצורה האלכסונית, ישנם כמה שימושים שיכולים לשרת כל מתאפרת.
ייעודה הראשון והמוכר יותר הוא השימוש בה כמברשת גבות, לאלו שמדגישות את הגבות באמצעות צלליות ייעודיות. השימוש השני הוא להנחת אייליינר בג'ל, או לחילופין שרטוט מסגרת בקו הריסים העליון או התחתון עם צללית אבן. היא גם מאפשרת הנחה קלה ושרטוט קו ישר ורציף של צבע בעזרת הגזירה הקטומה שלה (במיוחד למי שניחנה בשתי ידיים שמאליות ולא יציבות) - אם משעינים את פאת המברשת על קו הריסים ומשתמשים בו כ"סרגל".
טיפ: במקרה ושכחת את האייליינר שלך בבית ואת מעוניינת להדגיש את העיניים שלך כפליים, פשוט השתמשי במסקרה שלך כחומר לתיחום הריסים ובאמצעות המברשת, שרטטי את קו הדגשת העין האהוב עליך.

6. מברשת שפתיים
אחרונה אחרונה וחביבה במיוחד היא מברשת השפתיים - קטנטונת, שטוחה ודחוסה במיוחד. המברשת הזו מאפשרת לך הנחה מדוייקת ונקודתית גם באזורים הבעייתיים של זויות הפה אשר מצריכים אקסטרה דיוק, במיוחד עם בוא החורף וחזרתם של גווני השפתיים הכהים-מושחרים, בהם כל טעות ויציאה מקו השרטוט המוקפד היא הרת גורל וקשה לתיקון.
טיפ: שרטטי את מסגור השפתיים כשהפה סגור במצב מנוחה ולא מתוח. רק לאחר שציירת את קווי המתאר באופן ראשוני, מתחי את השפתיים ומלאי אותן עם השפתון הרצוי באמצעות מברשת השפתיים. אל תשכחי להקדיש מירב תשומת לב לזויות הפה, שם ההנחה צריכה להיות מדוקדקת יותר.
 

מברשת אלכסונית ומברשת כפולה-אלכסונית בצד אחד ומברשת שפתיים-בצידה השני

 

וכמה כללים לתחזוקת מברשות:
ככל שתקפידו לתחזק את המברשות ולנקות אותן על בסיס קבוע, כך הן יחזיקו מעמד לזמן ארוך יותר. אם מברשות האיפור שלכן נמצאות בשימוש יומיומי, רצוי לחפוף אותן פעם בשבוע-עשרה ימים לערך, כדלקמן:
להניח בכף היד קמצוץ סבון נוזלי או שמפו (ללא מרכך!); לטבול בו את ראש המברשת ולהוריד את הלכלוך בתנועות סיבוביות; לשטוף תחת זרם מים פושרים עד שהמים הנשטפים נקיים מפיגמנט (להקפיד שהמים לא יגלשו לחבק המתכת, מה שעלול לרופף את הדבק); לסחוט את ראשי המברשות בעדינות ולהחזיר את השיערות למקומן באמצעות כף יד קמוצה, ולהניח להן להתייבש למשך הלילה בצורה מאוזנת בלבד, רצוי כששיער המברשת מאוורר ולא מונח על משטח קשה.
מברשת אלכסונית המיועדת לאייליינר ג'ל, רצוי בלי קשר לנקות בין השימושים עם טיפונת מסיר לאיפור עמיד, על מנת שלא תתקשה למוות.

מקווה שגזרתן ושמרתן, לפעם הבאה שאתן מתלבטות ברכישה של אביזרים לתיק האיפור שלכן.
שאלות, קושיות, טענות ומענות ניתן לכתוב לי כאן, בתגובות-או בעמוד הפייסבוק המקצועישלי, אליו אתן מוזמנות באהבה.

***הכותבת הינה מאפרת מקצועית