זה לא סוד שעבור אישה שגובהה מתחת ל-1.60 עומדים אתגרים רבים – "אובר סייז" הוא ביטוי גנאי עבורה (אלא אם מדובר בשמלת מיני שחושפת רגליים), משום שהיא עלולה להיראות ילדותית בבגדים ש"בולעים" אותה, עקבים הם פק"ל בכל יציאה מהבית, אורך מקסי הוא מחוץ לתחום ועוד. הרשו לי להרגיע אתכן, נשים קטנות - בעזרת כמה טיפים פשוטים ניתן ליצור אשליה של אורך, ששומר על מראה הפטיט עם תוספת של כמה סנטימטרים לנופך אצילי - כי דברים טובים באים באריזות קטנות, והן יכולות להיות גם שיקיות ומסוגננות.

 

עוד באון לייף: 

 

משחקי אורכים

המטרה היא להאריך את מראה הרגליים באופן המייצר פרופורציות של שני שליש חלק תחתון ושליש חלק עליון. אני ממליצה ללכת על מכנסיים בגזרה מעט גבוהה עם חולצות יותר קצרות, וכן ז'קטים קצרים ולא ארוכים שמגיעים עד אזור האגן. ז'קט ג'ינס קצר, למשל, יעשה היטב את העבודה.

 

 

 

מה שלא עשה הטבע – יעשה הצבע

כדאי ללכת על פריטים באותו גוון, ובעיקר מכנסיים ונעליים. המונוכרומטיות מעניקה המשכיות של הרגליים ומקנה מראה ארוך יותר.

 

 

 

פחות זה יותר

אני ממליצה לשחק עם פריטים שנותנים אורך וצללית יותר ארוכה, כאשר מדובר בעיקר בחצאיות ושמלות מיני ופחות בשמלות ארוכות. עבור אישה קטנת מידות, אציע ללכת על חצאית צינור צמודה עד הברך עם חולצה קצרה. גם חולצות ללא שרוול יראו נפלא על קטנות ממדים, משום שהן מעניקות מראה יותר צר.

 

 

 

לשמור על פרופורציות

מאחר ומדובר באישה קטנטנה ולא באמזונה, ההדפסים צריכים להיות בהתאם – לא בומבסטיים אלא עדינים ומותאמים למידה. עדיף שהפרינט יהיה בחלק העליון כך שהחלק התחתון יהיה ארוך, צר ויותר "שקט".

 

 

 

קרוב לגוף

רצוי להימנע מפריטים בעלי עודף בד, חולצות גדולות או מכנסיים רחבים מדי. לוק מושלם לנמוכות, בעיני, הוא של מכנסי סקיני ג'ינס, חלק עליון מעט יותר "נשפך" ורך, עם כתף אחת חשופה וזוג נעלי עקב נינוחות. התוצאה היא מראה נונשלנטי ומעט יותר מוארך.