גם אתן לא יוצאות כל הקיץ מהסנדלים ומהכפכפים? אפשר להבין אתכן, אבל לצד התחושה המרעננת של אוויר בין האצבעות וחופש לכפות הרגליים שהיו סגורות במשך חודשים, מתלוות תופעות לוואי של נעליים חדשות ופתוחות, כמו יבלות, שפשופים, עור גס וקשה, הזעה ועוד. איך אפשר למנוע שפשופים מעצבנים גם בסנדלים? איך להימנע מיבלות מציקות? ממה נגרמת יבלת? איך לטפל במפגע? ובקיצור – איך לא לסבול בקיץ הקרוב? אספנו עבורכן את מיטב הטיפים, המוצרים, הרפידות, הפלסטרים, המדבקות וכל שאר הפטנטים שיש בשוק.

 

עוד באון לייף: 

התכשירים הכי יעילים לשיזוף עצמי

הכל על הדור החדש של הקרמים לפנים

האודמים הכי טובים שיש היום בשוק

 

"כפות הרגליים שיוצאות לאור לאחר ההסגר שנכפה עליהן בחורף, זקוקות לטיפוח מפנק וחיוני לפני שהן מתחילות את קדנציית הקיץ", אומרת רחל קורן קוסמטיקאית בכירה מטעם חברת שול, "לפני שאנחנו נכנסים בצעד בטוח לכפכפים שילוו אותנו לכל אורך הקיץ, כדאי להתכונן כראוי לחשיפה. הפעולה הראשונה היא הסרת העור הקשה – קאלוס בשפה המקצועית. מדובר בעור שהגוף מצמיח בכפות הרגלים בעיקר סביב העקב. הסיבה לכך היא שלא מוזרם מספיק דם להתחדשות האזור הזה, הנמצא בקצה הגוף".

 

לדברי קורן, כף הרגל לא הופכת להיות סדוקה ויבשה בקיץ. המצב קיים לרוב לאורך כל עונות השנה, ההבדל הוא שבקיץ מתהלכים בסנדלים ובנעליים פתוחות והבעיה נחשפת ומפריעה. "לכן קרם לחות לרגל הוא מוצר חובה, בדיוק כמו קרם לחות לפנים. הרגליים הרי צריכות לשאת את משקלנו באלפי הצעדים שאנחנו צועדים מדי יום ועדיין להישאר חיוניות".

 

 

בעיה נוספת שקשה לחמוק ממנה היא השפשופים, שבדרך כלל מגיעים כתוצאה מנעילת נעל חדשה או לא נוחה. סיבה נוספת ושכיחה לשפשופים היא ספורט, גם אם מצטיידים בנעליים מקצועיות ובגרביים מיוחדות, עדיין שפשופים עלולים להופיע. עם זאת, קורן אומרת שלא חייבים להשלים עם המצב, וכי קיימים בשוק לא מעט פתרונות (שמיד גם נגיע אליהם).

 

לא לדרוך על היבלת

מלבד לעור יבש ושפשופים, ישנן תופעות נוספות שמפריעות – ולפעמים לא רק אסטטית. ריח רע מכף הרגל או גירוד יכולים להעיד על פטריות בעור או באזור הציפורניים. "פטריות נמצאות כל הזמן על הגוף שלנו", מסבירה איריס כהן, רוקחת בכירה בסופר-פארם. "המערכת החיסונית שלנו יודעת להגן עלינו ולתמרן, אבל הפטריות הן ייצור סימביוטי שאוהב לחות ובסביבה של זיעה מתחילים גירודים, קילופים ומופיע הריח הרע".

 

כדי להתמודד עם הפטרת, ממליצה כהן להשתמש במשחות כמו אגיסטן, דרמסיל, דקטרין ואחרות. "הטיפ הכי חשוב הוא להמשיך ולמרוח לפחות במשך שבועיים, גם אם נראה שהעור חזר לקדמותו. פעמים רבות מפסיקים למרוח כי נראה שהעור כבר לא נגוע בפטרת, אולם הפטריות עדיין נמצאות על העור", כהן מזהירה. "עצה נוספת היא להשתמש באופן קבוע בטלק או בטלק אנטי-פטרייתי. הטלק סופח ומייבש וכך מונע את הסביבה הלחה והמיוזעת, המהווה כר נוח להתפתחות פטריות".

 

כהן מסבירה כי יש גם פטריות על הציפורניים, מה שיותר נפוץ בקיץ. "הפטריות מתחילות בדרך כלל בשורש הציפורן, ומתחת לעור קשה יותר לטפל בעזרת משחות, שאינן מצליחות לחדור לשם. לרוב יש צורך בטיפול תרופתי הניתן במרשם רופא. בפטרת ציפורניים חשוב לראות רופא וכן לבצע בדיקות תפקודי כבד לפני ואחרי נטילת הכדורים".

 

 

אז אחרי שטיפלנו בעור היבש, בשפשופים וביבלות, אפשר לעבור למפגע הנוסף הנפוץ בקיץ – היבלות.  "היבלות הן בין הנגעים השכיחים ביותר בעולם ועל פי ההערכות מופיעות אצל אחד מכל 10 ישראלים", מסבירה קורן. לדבריה, יבלות נגרמות מזיהום נגיפי. הן נפוצות כיוון שהן עוברות במגע בין אדם לאדם ומידבקות גם על פני העור של אותו אדם. "כך, למשל, אם לילד שלכם יש יבלות על הידיים והוא נוגע בפנים - היבלות עלולות לעבור לפניו", אומרת קורן, "יבלת, המכונה גם ורוקה, נגרמת על ידי וירוס הפפילומה האנושי, מאותה משפחה של וירוסים הגורמת לסרטן צוואר הרחם. לרוב הוא יופיע בקרסול וכף הרגל, אך הוא עלול להופיע באזורי לחץ נוספים כמו החלק העליון של אצבעות כף הרגל וכפות ידיים של מי שנוהג להרים משאות כבדים. לאחר שהנגיף הדביק תא עור מסוג קרטינוציט, הוא משתכפל וגורם לעיוות של התא. באופן זה, יוצרים כל התאים הנגועים את צורת היבלת האופיינית. בשל הלחץ שנגרם לעור שנגוע בנגיף, נוצרת שכבת עור קשה מעל היבלת. הנגיף עובר בקלות מאדם לאדם, בבריכות שחייה, מקלחות משותפות, מקוואות או אפילו במהלך מדידת נעליים בחנות".

 

אם אתם מעוניינים לנסות למנוע הידבקות, קורן ממליצה לאמץ כמה הרגלים: "הימנעו מלהתהלך יחפים במקומות ציבוריים כמו מלתחות או מקלחות, החליפו גרביים מדי יום, הימנעו מלחלוק גרביים ונעליים עם אנשים אחרים וכדומה. ואם הופיעה יבלת? כסו אותה בפלסטר עמיד כדי להימנע ממגע שלה באזורי גוף אחרים".

 

איך מטפלים ביבלת?

למרבה הצער אין גם טיפול יעיל במאת האחוזים ליבלת. הטיפולים המקובלים הם תחילה במשחה המכילה חומצה סליצילית המייבשת את האזור הנגוע. "אם היבלת לא נעלמה, אפשר לנסות הקפאה בחנקן נוזלי, טיפול בלייזר ובמקרים עיקשים במיוחד, הסרה באמצעות ניתוח", עונה קורן.

 

קורן מסבירה כי "יש כמה דברים שחשוב לתת עליהם את הדעת כדי להתמודד ביעילות עם היבלות ולמנוע את הופעתן. אחד מסימני האזהרה הראשונים להתפתחות של יבלת היא הופעתם של אדמומיות וחום מקומיים ונקודתיים. בהמשך תופיע באזור היבלת שלפוחית, שהיא הצטברות נוזלים מקומית. זו דרכו של העור להפריד בין השכבות ולמנוע את המשך החיכוך. כדי למנוע הופעת יבלות יש להקטין למינימום את החיכוך על העור, למשל במהלך פעילות חוזרת ונשנית כמו פעילות ספורטיבית או בהליכה (יש ספורטאים המעדיפים לחבוש את המקומות המועדים באופן מניעתי עוד לפני העיסוק בספורט). אפשר לטפל באמצעים ביתיים, הכוללים פלסטרים מיוחדים להסרת יבלות, משחות ופצירות המיועדות להסרת עודפי עור יבש (השימוש בפלסטרים להסרת יבלת אינו מתאים לאנשים הסובלים מסוכרת, מבעיות בזרימת הדם ולבעלי עור דק ועדין).אפשר כמובן לפנות לפדיקוריסט\ית מוסמך\ת  כדי לקבל טיפול מקצועי להסרת העור המיובל".

 

קורן מסבירה כי חשוב מאוד לבחור נעליים המתאימות למידות כף הרגל (לאורך, אבל גם לרוחב). "אמצעי נוסף שאפשר לנקוט בו כדי למנוע הופעת יבלות הוא למלא את פנים הנעל בווזלין או בטלק, אולם שיטה זו טובה רק לפעילות קצרת טווח".

 

קורן מזהירה כי "עם הופעת אדמומיות ראשונית חשוב לטפל בה מיד כדי למנוע את התפתחות היבלת. יש להקפיד במצב כזה על ייבוש הרגליים ומניעת רטיבות ולחות ולהקפיד על החלפה אינטנסיבית של גרביים. חשוב במצב כזה, עוד בטרם נוצרה היבלת, לחבוש את האזור הפגוע ומומלץ להשתמש בחבישות סיליקון מיוחדות המתפקדות כ'עור שני' ומגינות נקודתית על המקום הפגוע. אם כבר הופיעה יבלת, הרי שהמטרה תהיה עכשיו לצמצם את התפתחותה ולמנוע זיהום. אחד הסימנים ליבלת שהזדהמה היא הפרשה עכורה".

 

 

מה יש על המדפים שיעזור?

 

רפידות

מבחינת רפידות, השנה יצאו לשוק רפידות לייף פוט קר שעושות את כל הדברים הבאים: בעלות מבנה אנטומי עם כדוריות עיסוי עדינות, מפחיתות הרגשת צריבה בכרית כף הרגל, מסייעות להפחתת שפשוף עקב הרגל, מסייעות לבלימת זעזועים בזמן הליכה, רב פעמיות, ניתנות לרחיצה וכמובן שקופות, דקות ודיסקרטיות, כדי שאף אחד לא יראה שגולש לך מהסנדל משהו סבתאי.

 

 

קרמים ותרסיסים

פדיסול של ד"ר פישר הוא דאודורנט למניעת הזעה וריחות לא נעימים בכפות הרגליים, במיוחד בימי הקיץ החמים והלחים. הדאודורנט עוזר למנוע מהרגל להחליק בסנדל, ומונע חיכוך ורטיבות.

 

 

Scholl Velvet Smooth- סדרת מוצרים של חברת שול, הכוללת ג'ל השרייה לניקוי עור קשה והרגעה; סרום אינטנסיבי להחדרת לחות עם ויטמינים E ו-C הנחוצים לייצור קולגן ובעלי תכונות אנטי דלקתיות; קרם לחות יומיומי עשיר בוויטמינים כמו אומגה 6 וויטמין A המקלים על גירודים ויובש; ומסכת לילה המעוררת צמיחה מחודשת של תאי עור.

 

 

 

 

 

חברת אלטמן מציעה קרם פלקסיטול לרגליים - טיפול אינטנסיבי בעור יבש, סדוק וקשה. נוסחת הלחות מכילה 25% אוריאה, שמן עץ התה, פרו ויטמין B5, ויטמין E ועוד, שמסייעים להתחדשות העור ולסילוק עור מתקלף.
 

 

קרם של חברת שיק (CHIC) לריכוך והזנת כף הרגל כולל אובליפיחה, שמן נר הלילה, שמן גזר ושמן קוקוס העשירים בלחות.

 

 

ללייף יש סדרת קרמים המיועדים להסרת עור גס מכפות הרגליים, ריכוך העור הקשה וריענון עור עייף. בסדרה אפשר למצוא: קרם לריכוך - מועשרת בחמאת קקאו לריכוך והזנת עור יבש; קרם להסרת עור גס - מכיל גרגירים להסרת עור קשה, מסייע בריכוך כף הרגל בעזרת הסרת שכבת תאי עור מתים; קרם לרגליים עייפות - מכיל מנטול, המעניק תחושת רעננות, וחמאת קקאו לכף רגל נעימה ורכה למגע, חמאת הקקאו ידועה כמרככת את העור. כמו כן יש למותג גם סדרת תרסיסים למניעת ריחות לא נעימים והזעה.

 

 

לחברת אורלי (Orly) יש קרם לחות לכף הרגל באריזה גדולה במיוחד של כמעט ליטר. הנוסחה מכילה מרכיבים של הדרים, הידועים בריכוך והזנה.

 

 

פלסטרים

לחברת COMPEED יש פלסטרים המכילים חלקיקים, שסופגים הפרשות ויוצרים ג'ל מימי על הפצע ובכך עוזרים לתהליך הריפוי. הפלסטרים פועלים כשכבה שנייה של עור ובנוסף מספקים שכבת הגנה מפני מים, לכלוך וחיידקים. בסדרה מגוון מוצרים, כמו פלסטרים ליבלות, פלסטר לעור קשהופלסטר ייעודי לבליטת עצם הבוהן (בוניון). 

 

 

פצירות וכדומה

בנוסף לקרמים, לפלסטרים ולרפידות, יש בשוק מגוון אדיר של אמצעים לפדיקור בייתי, כמו מגרדת, פצירות לא רק לציפורניים אלא להסרת יבלות ועור גס וקשה, בלוק שיוף וכדומה.

שול אקספרס פדי עם גבישי יהלום הוא פצירה חשמלית ביתית לטיפול בכפות הרגליים. מדובר בפילינג המסיר עור קשה ומיותר. יש ראשים מתחלפים לשימושים שונים, למשל להסרת עור קשה במיוחד אחרי חורף ארוך.

 

 

גם ד"ר עור השיקו לאחרונה את SilkTouch, פצירה חשמלית, יפה ונוחה לשימוש, שמסירה בזהירות וביעילות עור קשה וגס.