כשכוהנת השירה בציבור עינת שרוף היתה בת 12, היא נסעה עם אחיותיה הגדולות לבקר את אביה, בן ציון חלפון ז"ל, שכיהן אז כסגן שר החקלאות. מנחם דמתי - שלימים היה נהגו של יצחק רבין - הסיע אותם למשרדו בעיר הגדולה תל אביב, וגם צילם את התמונה. "זה רגע כזה טוב, שכולנו היינו ביחד. אבא שלי נהרג שנה אחר כך, וזה בעצם היה הקיץ האחרון שהוא היה. אם הייתי עוצרת את הרגע הזה, אז הכל היה מושלם", מספרת שרוף. "לחליפה שאני לובשת בתמונה קראו חליפת מייק בראנט", היא חליפה מאוד לא נוחה לילדה, אי אפשר לרוץ או להשתולל איתה. זה היה כנראה קצת כדי להכניע אותי ואת מרד הנעורים שהייתי שרויה בו אז".

 

 

מאז שהיתה נערה הצהירה שרוף שהנוחות חשובה לה יותר מאשר "להיראות חתיכה בבגדים חנוטים". היא סובלת בשמלות ועקבים, בגדי הופעה הם הדבר האחרון עליו היא חושבת, והיא מעדיפה לסמוך על סטייליסטיות שילבישו אותה – וממש לא נכנעת לתכתיבי אופנה. את הבגדים שיש לה בארון, היא קונה "על הדרך", בנסיעות או אם עברה במקרה ליד חלון ראווה שאהבה.

"לפני חודש הייתי בברזיל וקניתי מכנסיים מתרחבים בגזרת פדלאפון שנורא אפנתיים עכשיו", היא מספרת. "קניתי גם חולצה תואמת מהממת עם זה – והייתי בטוחה שאני משחקת אותה בגדול כשהגעתי עם זה לטקס הפתיחה של שבוע האופנה בתל אביב. עמדתי בפוזה וחשבתי שאני נראית מיליון דולר. יומיים אחר כך התפרסמה התמונה עם הכותרת: 'איך נתנו לה לצאת ככה מהבית?'.

 

כמי שלא נותנת לענייני אופנה להטריד אותה, נעלבה שרוף ללא יותר משלוש דקות.

"אמרתי לעצמי 'שאלה יהיו הצרות שלי'. אני הרגשתי עם זה מדהים, הרגשתי בטופ. ממש כמו אותה ילדה שלבשה אז את חליפת מייק בראנט". זה המרד הקטן של עינת שרוף, שבאחד מטקסי הפרסים בטלוויזיה עלתה לבמה יחפה לקול זעקותיו של הבמאי צדי צרפתי, רק כי העקבים לא היו נוחים לה. לא תכניעו אותה כבובת ברבי. רוצים שיהיה שמח? תורידו נעליים. ממילא יותר נוח לרקוד על השולחנות ככה.

 

"עם כל זה שהתבגרתי, ואני כבר סבתא היום – איפור וקוסמטיקה ואופנה הם דברים שחשובים לי והם חלק מהחיים שלי גם בגלל העבודה שלי – אבל הם לא הכי חשובים", אומרת שרוף. "אפשר למצוא אותי הרבה פעמים בלי איפור ועם שחורים מסביב לעיניים. יותר אכפת לי נוחות, יותר חשוב לי שיהיה כיף, שזאת תהיה חגיגה. זה מה שהיה בילדה ההיא אז – ונשאר בה היום".

סטיילינג: גאלה רחמילביץ'. בגדים: טלי אימבר

 

המאפרת יעל יעקבי מסבירה איך יצרה את הלוק של עינת שרוף:

"את עינת כולם מכירים. יש לה אישיות קורנת עם, או בלי איפור. אבל אם כבר נכנסים לעובי הקורה הרי שהדבר הראשון שמשדרג את המראה שלה, הוא נטרול הכהויות סביב העיניים, שהן בעיה גדולה עבור המון נשים. במקרים כאלה אני נוהגת להניח קורקטור כתום מתחת לקונסילר הרגיל, מה שמנטרל את הפיגמנט הכהה לחלוטין. אין לכם קורקטור ייעודי ואתן רוצות לדעת איך זה ישפר את חייכן? נסו צללית או שפתון כתומים עזים (כן, כן!) אותם הניחו בטפיחות מתחת לקונסילר הרגיל ותיווכחו לבד.

על עורה של עינת מרחתי מייקאפ בגימור סמי מאט אשר סופח את עודפי השומן מהפנים. את זויות העיניים החיצוניות הדגשתי כשעיניה פקוחות ומשחתי אותן עם עפרון וצלליות כהות כלפי מעלה. על גלגל העין הנחתי צללית אפרסקית ועל עצם הגבה צללית בהירה יותר, לשוות לעיינים מראה "פתוח" יותר. על עצמות הלחיים, משחתי ברונזר ובתפוחי הלחיים עברתי בקלילות עם סומק אפרסקי ועל השפתיים הונח שפתון אפרסקי גם כן, שהוא גוון נהדר שנותן חיות לעור שחום כמו של עינת"