כפי שאנו יודעות על בשרנו, או עורינו, תקופת החורף מאופיינת במזג אוויר יבש מאוד. וכפי שעור הפנים והידיים חשוף לפגעי האקלים, כך גם השיער שלנו שנמצא במצב שברירי משהו. קצוות מפוצלים, חשמל סטטי ואיבוד החיוניות והתנועה הטבעית הם רק חלק מהצרות שעוברות השיערות, ואין ספק שצריך לעבוד למוד "חורפי" שיציל את הפריזורה שלנו.

המצב קריטי במיוחד אחרי חפיפה ולפני יציאה, כשאנו מתלבטות האם לייבש את השיער במייבש, ובכך להזיק לשיער בגלל חום המייבש, או שמא לא לייבש כלל – אופציה שבדרך כלל לא מתרחשת, שהרי לכל אחת מאיתנו יש פולניה קטנה על הכתף שלוחשת לה "אל תצאי החוצה עם שיער רטוב!". אכן, דילמה יהודית קשה.

ארז אלון, מעצב השיער הראשי של לוריאל פריז, מעניק לנו כמה טיפים שיוכלו להציל את שיערנו בחורף ולייבש אותו בצורה הכי נכונה וידידותית.

"ראשית כל, אני תמיד בעד לתת לשיער להתייבש באופן טבעי. אבל אם אתן חייבות לחפוף ומיד לצאת מהבית, יש לייבש את השיער ובמקביל ליצור מעטפת שתגן עליו".

הנה כמה כללי זהב לייבוש מוצלח, על פי סוג השיער שלך:

שיער חלק: "רססו ספריי הגנה לשיער מפני חום ורק אז יבשו את השיער עם פן איכותי. כדי להימנע מנפח מוגזם, דאגו לכוון את הפן כאשר הרוח שלו מופנית מאזור הקודקוד כלפי מטה ותוך כדי הברישו את השיער בעזרת האצבעות. זה ימנע מהשיער להתנפח וישמור על טקסטורה חלקה יותר. ניתן למרוח מעט סרום לאחר הייבוש".

שיער מתולתל או גלי: "הכירו את החבר החדש שלכן: הדפיוזר. מדובר בפיה רחבה מאד שמחברים לפן ורק בעזרתה מייבשים תלתלים או שיער גלי. אם תייבשו עם פיית פן רגילה, התלתלים ייהרסו והשיער יתנפח בצורה מאוד מכוערת. גם כאן, רססו ספריי הגנה לשיער מפני חום, מרחו על כל השיער קרם לחות ורק לאחר מכן מרחו כדור מוס על כל השיער. חשוב להתחיל בקרם ורק לאחר מכן במוס כיוון שהמוס נוטה לייבש את השיער ואם נשים קודם קרם, הקרם יימנע את ייבוש השיער של המוס. בשלב הבא הפכו את הראש וייבשו את השיער בעזרת הדפיוזר במשך כמה דקות".

ארז ממליץ על שגרת טיפוח שיער לימות החורף, בכדי לשמור עליו ברמה היומיומית. "אני ממליץ להשתמש בסרום או שמן הזנה לאחר כל חפיפה. בעלות שיער דק, שנוטה 'להשתמן' במהירות, ישתמשו בסרום מקו הקוקו ומטה, כלומר לא בשורשים. לבעלות שיער עבה או מתולתל אני ממליץ על שמן הזנה או סרום שמותאם לסוג השיער הזה. כמו כן, עבור בנות בעלות שיער מתולתל המשתמשות בקרם לחות, אני ממליץ בחודשי החורף לעבור לקרם במרקם יותר 'כבד' שיעשיר את השיער".

ארז מציע להשתמש במסכת שיער טובה ואיכותית פעמיים בשבוע. "הוסיפו לתהליך החפיפה מסכה לאחר השימוש בקונדישינר. מסכה טובה שמועשרת בשמנים וחומרים מזינים, תשמור על שיערך בריא, נעים למגע ומבריק יותר. בנוסף, אני מציע לגזור קצוות אחת לשישה עד שמונה שבועות, בכדי למנוע מקצוות השיער להתפצל כלפי מעלה ותוך כך שבירה של השיער".

מצאנו כמה מוצרים שישמרו על שיער לפני, בזמן או אחרי הייבוש:

מברשת תרמו-קרמית, נטורל פורמולה, 79 שקל

מברשת מקצועית שראשה אוגר חום גבוה, כך שניתן להחליק את השיער בקלות ובזמן קצר. המברשת מגיעה בשני גדלים: לארג’ לשיער בינוני עד ארוך ומדיום לשיער קצר עד בינוני – טובה ליצירת גלים.

מסכה לשיער מסדרת me , לייף, 30 שקל

מסכה המכילה שני מרכיבים פעילים מרכזיים: תמצית שיבולת שועל שמחזקת ומגמישה את השער ומונעת את שבירתו וכן  פרוטאין משי, שסופח לחות ומקבע אותה לשערה ובכך מעניק ריכוך עמוק.

ג'ל PhytoDefrisant, פיטו פריז , 90 שקל

ג'ל טבעי ללא שטיפה להחלקה ולהגנת השיער מנזקי ייבוש מלאכותי.אחרי החפיפה ולפני הייבוש יש למרוח את הג'ל מהשורש עד הקצוות ולייבש.

ספריי מגן מפני עיצוב בחום, Tony&Guy, מחיר: 100-50 שקל 

מגן על השיער מפני נזקים הנגרמים מעיצוב השיער בחום ומרכך את השיער.

מסכה לשיקום אינטנסיבי, DOVE, מחיר: 15 שקל

מסיכה טיפולית לשיקום עמוק עבור סיבי שיער פגום בעזרת קראטין. מעניקה מראה חזק ומבריק, לשיער עמיד מפני שבירה.

קרם קרטין אינטנס, נטורל פורמולה, 40 שקל

"קרם הגנה" לשיער, השומר על השיער בעת הייבוש, ההחלקה או עיצוב בחום. יש למרוח לכל אורך השיערה לפני הייבוש. בעל ריכוז קראטין גבוה העוטף את השיערה, מחזק אותה ומגן עליה.

שמן Elvive - Extraordinary Oil, לוריאל פריז, 50 שקל

מכיל שש תמציות שמני פרחים המזינות ומטפחות את השיער, לשיער רך ובמרקם קליל.