איריס קול, 45, נחשבת לאחת השדרניות המוכרות והעסוקות בארץ. אבל מסתבר שהיא דווקא חלמה על קריירה אחרת לגמרי. במשך שנים למדה משחק והאמינה שהיא הולכת לפרוץ ובגדול. אלא שכמו שקורה לרובנו – החיים מתגלגלים בדרך אחרת לגמרי, וקול מצאה את עצמה מחוץ למצלמות ובתוך האולפן.

 

 

לפני כמה זמן דפדפה קול באלבום התמונות שלה ומצאה תמונה מגיל 24, שלקוחה מתוך סרט סטודנטים אליו הצטלמה בתקופת לימודי המשחק. "כשמצאתי את התמונה נזכרתי שזו היתה תקופה שבה נדמה היה לי שהכל פתוח והכל אפשרי".

 

אחרי הלימודים, עברה קול לדירה בתל אביב ונדמה היה לה שהיא בדרך הנכונה להגשים את החלום שלה "אבל מהר מאוד הבנתי שהמקצוע הזה לא עושה לי טוב. כל העניין הזה של אודישנים לא נעם לי, אז שמתי את זה בצד והתחלתי לעשות דברים אחרים. אפשר לומר שאפילו נורא כעסתי על זה, בעטתי בזה אפילו".

 

קול מספרת שזה היה הרגע בו הבינה שהחיים הם יותר אפורים מהפנטזיה. שיחה מקרית עם שדרן ברדיו גרמה לה להבין שזה מה שהיא רוצה לעשות ואחרי לא מעט מאמצים נתנו לה להגיש פינה ברדיו. משם, פילסה לעצמה קול את הדרך לתכנית תרבות ובידור קבועה ב"רדיו ללא הפסקה" 103FM. "כל מה שעשיתי הוביל אותי לעשות רדיו. אני אוהבת לדבר, הקול שלי מאוד טוב, אפילו שם המשפחה שלי מתאים למקצוע הזה". היא אומרת כי מבחינתה זאת לא סגירת מעגל מדויקת, "אבל אפשר לומר שהחזרתי לעצמי את הבמה".

 

קול מודה שכשהיא ראתה את התצלום מלימודי המשחק הוא מאוד התרגשה. "הבנתי שהחיים שלי מלאים ושעשיתי בחיים שלי המון, ודברים שנורא רציתי לעשות. פגשתי אנשים נורא מוכשרים, והתחפשתי והתלבשתי ונזרקתי וקמתי ונפלתי ושוב – והיום יש לי בעל וילדים ומשפחה. ולמרות שתמיד יש  את השאלה האם יכולתי להשיג יותר, או לעשות משהו אחר, בסופו של דבר אני עושה היום בדיוק מה שאני רוצה – בדיוק.

 

אני מסתכלת על התמונה ורואה כמה חמודה הייתי, כמה נראיתי טוב, ולא מבינה איך לא ראיתי את זה אז, איך התעסקתי וסבלתי כל כך משאלות של דימוי עצמי, במקום ליהנות מזה. אז עכשיו אמרתי לעצמי 'תיהני מטומטמת, כי את תשבי בעוד 20 שנה עם תמונות של היום ותגידי גם 'איך לא נהניתי'".

 

איריס קול אז והיום. צילום: בני גנזו. סטיילינג: גאלה רחמילביץ'. בגדים: טלי אימבר

 

המאפרת איריס קול מסבירה איך היא איפרה את איריס קול: 

."לאיריס המקסמה יש עיניים גדולות כמו של איילה, כך שכשהחלטתי לאפר אותה, היה ברור לי לגמרי מה עומד להיות הפוקוס ה'איפורי' בפנים שלה. על העפעפיים הנחתי בטכניקת עישון צללית בגוון סגול מעושן עם נטיה לאפרפרות, את קו הריסים העליון והתחתון כמו גם את קו המים תחמתי בעפרון שחור שבזויות טושטש ועליו הונחה שוב, צללית שחורה. המסקרה המעבה נמשחה על הריסים המעוגלים והיפים שלה. כמו שרואים בסרטון, הנחתי ברונזר וגם סומק ורדרד על תפוחי הלחיים, מה שמאוד מחמיא דווקא למבנה פנים מאורך כשלה. על עור הפנים הנחתי מייקאפ בגימור מאט, לנטרול שומניות, ועל השפתיים קינחתי במלחח שפתיים בגוון טבעי ובגימור רך. המראה שהתקבל היה מוקפד, אך לא דרמטי מדי, משהו שבהחלט יעבוד גם ביום יום וגם בערב". 

על העפעפיים הנחתי בטכניקת עישון צללית בגוון סגול מעושן עם נטיה לאפרפרות, את קו הריסים העליון והתחתון כמו גם את קו המים תחמתי בעפרון שחור שבזויות טושטש ועליו הונחה שוב, צללית שחורה. המסקרה המעבה נמשחה על הריסים המעוגלים והיפים שלה.
כמו שרואים בסרטון, הנחתי ברונזר וגם סומק ורדרד על תפוחי הלחיים, מה שמאד מחמיא דווקא למבנה פנים מאורך כשלה. על עור הפנים הנחתי מייקאפ בגימור מאט, לנטרול שומניות, ועל השפתיים קינחתי במלחח שפתיים בגוון טבעי ובגימור רך.
המראה שהתקבל היה מוקפד, אך לא דרמטי מדי, משהו שבהחלט יעבוד גם ביום יום וגם בערב"