אירועי הביוטי סיטי השנה יוקדשו לממלכה שאנחנו נושאות אליה עיניים עוד משחר ההיסטוריה. לשכונה עם הגבעות, ואותיות האבן שמהן עשויים החלומות שחלקם מתגשמים וחלקם מתנפצים - הוליווד. כולנו רוצות לגעת בזוהר הזה, גם כאן בפרובינציה הים תיכונית, וכדי שנוכל להבין קצת את סוד הקסם ההוליוודי, ואולי גם לגעת בקצותיו, פנינו לסטייליסטית ליאת אשורי, כדי שתיתן טיפים נוצצים גם לנו.

 

שלושת כללי הזהב של ליאת אשורי למלתחה של כוכבת:

 

1. טרנדים נועדו לחלוף

אני חייבת לציין שאני חיה ונושמת אופנה ומלבישה אנשים רבים ושונים, ולכן אני יודעת שהחלום ההוליוודי לא כל כך נאמן למציאות. לכן כשאנחנו מנסות לאמץ את הסטייל צריך להבין שהוא אף פעם לא אמור להיות זהה. אני דוגלת בעיקרון שכל אחת אמורה ללבוש מה שמתאים לה ולא להראות כמו מישהו אחר, משום שהאדם עושה את הבגד. טרנדים זה אחלה, אבל הם נועדו לחלוף ולכן, מה שחשוב הוא בעיקר שהבגד יחמיא לך, ושלא תבחרי ללבוש משהו רק כי הוא אופנתי. על אחת כמה וכמה לא בגלל שכוכבת כזאת או אחרת לבשה אותו.

 

אותי פחות משמח לחשוב שכוכבת ישראלית מאמצת מראה של מישהי מהכוכבות ההוליוודיות. אין בעיה מבחינתי לשים לב לכוכבות מחו"ל, אבל חשוב לתת לזה את הפרשנות שלך ולא לנסות להיות מישהי שאת לא. אגב, אני באופן כללי חושבת שהכוכבות מהוליווד נראות טוב יותר וצעירות יותר בתמונות  פפראצי יומיומית, מאשר במראה מוגזם ועשוי איתו הן מגיעות לשטיחים האדומים בטקס, כי שם הן נראות כמו דודה, או כמו האמא של הכלה בשמלת ערב כבדה ועם שיער ואיפור שמעניקים מראה מבוגר בהרבה.

 

2. לא כל מה שטוב לכוכבות, טוב עבורך

על מנת להגיע למראה הוליוודי זוהר ולמראה טוב ואפילו הכי טוב, את אמורה להבין ולהכיר בחלקים היפים בגופך ולבחור גזרה המחמיאה ביותר עבורך. כזאת שמבליטה מה שיפה ומטשטשת מה שפחות וכן תבחרי תמיד בצבע שמחמיא לגוון העיניים שלך. השתדלי גם שיהיה נוח. כי את הכי יפה וזוהרת כשאת מרגישה כך. זה לא קלישאה וכל מה שמבפנים אכן יוצא החוצה. בזה לא ניתן לשקר".

 

3. קים קרדשיאן היא לא השראה אופנתית

מוזר או הזוי לומר שקים קרדשיאן מצליחה להיות מקור להשראה מבחינה אופנתית. אך יש בה משהו שאכן גורם לנשים לרצות להראות כמוה. כמעט כל אישה נכנסת להיסטריה כשמידת הג'ינס שלה גדלה, ואילו קים גאה באגן וישבן לא קטנים, אז כל הכבוד לקים. עם זאת, אשורי מזהירה שלא לנסות לחקות את הסטייל של הקרדשיאנית, שכולל בגדים צמודים מדי, שקופים מדי ומבוגרים מדי. "לעומתה, ג'ניפר לורנס אכן סוחפת ובצדק", היא אומרת. "היא מתלבשת בצורה מדליקה ובוחרת גם שמלות ערב קוליות וקלילות. היא לא יכולה להראות דודה (למרות שהיא יכולה להרשות לעצמה) ובוחרת במחשופים עמוקים או גב פתוח". 

 

 

 

אז אחרי שהבנו מה לא לעשות, מביאה אשורי את המדריך המקוצר לאיפור, שיער ואביזרים ממשלימים ליצירת מראה נוסח הוליווד:

 

באיפור תדגישי רק דבר אחד - לא גם עיניים וגם שפתיים.

 

• כדאי שצבע הלק בציפורניים של הידיים והרגליים יתכתב עם יתר הצבעים, כדי שתהיה הרמוניה וקשר בין הבגדים לתיק, ללק ולנעלים (כמובן שהכול יכול להיות רק בשחור).

 

• זכרי שתכשיטים ואקססוריז מוסיפים רק מתי שממש צריך (ולא תמיד זה נחוץ). כסף או זהב? מה שיותר מתאים לצבע עורך.

 

• מכיוון שתסרוקות אינן עניין של מה בכך, חשוב שנזכור כי תסרוקות חייבות להתכתב עם הבגד. למחשוף סגור- מומלץ שיער אסוף ומרושל. למחשוף עמוק עדיף לפזר את השיער אך לא להתעסק אתו יותר מידי. ללבוש קז'ואל כדאי לבחור תסרוקת יומיומית שתתאים למראה קליל ולא משתדל, ואילו למראה ערב כדאי לבחור בשיער/תסרוקת קצת יותר עשוי (אבל במידה). בנוסף, חייבים להתאים את התסרוקת למבנה הפנים: למבנה פנים ארוך וצר מומלץ שיער מדורג וקופצני יותר,גם אם את אוהבת פן ישר.

 

* גם נעליים צריך לבחור בכובד ראש: כדאי לזכור שנעלי עקב משדרגים את כל המראה ומעניקים לו אופי מוקפד יותר.נעלי עקב, למשל, יכולים לשדרג פלאים ג'ינס וטי שירט, ולעומתם נעליים שטוחות יעניקו תחושה קלילה יותר לשמלת פייטים נוצצת. והנה הזדמנות לומר משהו שלא ברור תמיד: עקבי פלטפורמה זה לא סקסי, גם אם הם חוזרים לאופנה. עקבים דקים עדיפים, למרות כאבי הרגליים.

 

מימין למעלה: יוניק ב-Shoez Web Store, מארק פישר.

מימין למטה: טו גו, וינס קמוטו. 

 
Shoez Web Store
 
Shoez Web Store

 

*עדיין מתקשה לבחור מה ללבוש? על שמלה שחורה יש קונצנזוס שהיא תעשה חסד עם כולם. כדי לשדרג ולהעניק מראה זוהר, אפשר תמיד ללבוש שילוב של בד וצבע זוהר, כלומר שחור מבריק, לבן ונוצץ וכדומה. מה גם ששמלה שחורה יכולה להיות הרבה יותר שימושית בטווח הארוך, בגלל שבכל פעם שלובשים אותה אפשר לשנות את התכשיטים והנעליים כדי לשדרג ולרענן את המראה.

 

מימין למעלה: חגית טסה, אפרתה. 

מימין למטה: LittleStreet, אליאן סטולרו. 

 

 

 

ליאת אשורי תעביר הרצאה מיוחדת בנושא ""להתלבש כמו כוכבות ובקלות" באירוע ביוטי סיטי הוליווד ביום בשלישי ה-30.6 בני התערוכה בתל-אביב. לפרטים ולהרשמה להרצאות לייף סטייל נוספות