מיקום: מרכז תל אביב

שטח: 85 מ"ר

עיצוב פנים: מעיין זוסמן

צילום ותמונות קיר: גדעון לוין 

 

הדירה הזו במרכז תל אביב נרכשה לשם השקעה מבלי דיירים ידועים מראש, וכשהדיירים אינם ידועים, קיים עבור המתכנן אתגר: מצד אחד הוא אמור לעצב אותה בסגנון שיתאים למגוון טעמים ולאו דווקא סגנון מוגדר אחד, ומצד שני הוא מבקש להביא בה גם מקוריות ואמירה עיצובית. התכנון של המעצבת מעיין זוסמן התבסס על פונקציונליות המתאימה לחיים עירוניים, בהתחשב בצורך לאחסן פריטים רבים, ולכן הושם דגש על פתרונות האחסון בדירה.

 

עיצוב פנים תל אביב

 

עיצוב פנים תל אביב

 

החלל חולק באופן ריבועי, וניתן לראות חזרה על אלמנט הריבועים ביחידות האחסון הפתוחות שבמטבח, בחדר הרחצה שחופה כולו באריחים לבנים וביצירת נישות ריבועיות באזורים נוספים של הבית. לרצפה נבחר בסיס דומיננטי של רצפת עץ פישבון, ועל גביו הונחה מעטפת עדינה ורכה של צבעים בהירים. 

 

עיצוב פנים תל אביב

 

עיצוב פנים תל אביב

 

אהבתה של המעצבת לשילוב פריטים בתכנונה מצאה את ביטויה בשולחן חוץ שהוצב במרפסת, בשולחן פינת אוכל מאבן קררה, הנתון על רגליים בעבודת מסגרות, ובספרייה דו כיוונית, המגדירה את החללים ויחד עם זאת אינה סוגרת אותם. מאחר שהפרויקט דרש תכנון תקציבי מוקפד, הייצור העצמי סייע והועדף על רכישה של פריטים מוכנים. 

 

מעיין זוסמן עיצוב

 

עיצוב פנים תל אביב

 

לדירה נבחרו דלתות עם משקוף סמוי, השומרות על הרצף הארוך והנקי של הקיר. גובהן הלא סטנדרטי מוסיף נופך מיוחד לחלל ומעניקות תחושת גודל. בשל גודל הדירה, וכדי ליצור מראה נקי ונעים, הוחלט להשתמש במזגן מיני מרכזי אינוורטר משולב במערכת בקרת חדרים חכמה. טכנולוגיית האינוורטר במזגן של תדיראן מאפשרת לשנות את תפוקת המזגן וצריכת החשמל, ומבקרת את הטמפרטורה בכל חלל בנפרד תוך חסכון ניכר בצריכה.

 

עיצוב פנים תל אביב מיזוג אוויר

 

"הייתה לי התלבטות בין שילוב מזגנים בודדים בחדרי השינה ובין שימוש במערכת מיני מרכזית לכל הדירה", אומרת זוסמן, "אבל לבסוף היה זה המראה שהכריע". הסלוטים (תריסי חריץ למיזוג) בחדרי השינה שולבו בתוך הנגרות כדי לקבל מראה אחיד, ובסלון נוצר מראה של סלוט אחד ארוך, המחולק על ידי קורה. "כל התלבטות באשר למיקומו, לגודלו ולצורתו נפתרה מתוך מחשבה על רצף נקי אך יחד עם זאת פרקטי", היא מסבירה.

 

עיצוב פנים תל אביב מיזוג אוויר

 

 

באזור הציבורי הסלון נושק לוויטרינה ולמרפסת הפונה לשדרה. במטבח הוצב אי ופינת אוכל בתכנונה של זוסמן, ובקיר החלון נוצר אחסון "סודי" בלחיצה. תמונה נתלתה על קיר פינת האוכל מתוך מחשבה על הניגודים בחלל. מצד אחד הבית מרוכך בעזרת גוונים של פסטל, פרחים במרפסת וריצוף עץ, ומצד שני נעשה בו שימוש באלמנטים מברזל ומתכות, כמו בספרייה או במפגש של רגלי השולחן המינימליסטיות עם אבן הקררה בשולחן. משיכות השחור לבן על האבן והטקסטורות הנשקפות מהתמונה (גבר עטוף שמיכה מקופלת) מחברות גם הן בין הניגודיות הזו.

 

עיצוב פנים תל אביב

 

עיצוב פנים תל אביב

 

באזור הפרטי הוגדר חדר שינה אחד כ"מאסטר" הורים הכולל חדר רחצה ובו שני כיורים. לחדר השינה השני יש גישה לחדר הרחצה הכללי, כך שגם הוא הפך לסוג של "מאסטר". בחדר משני זה נחשפו סביב החלון לבני הסיליקט המקוריים של הבניין ונצבעו בלבן. כדי לקבל מראה זהה, גם מעל השיש במטבח הודבקו בריקים שנצבעו בלבן. כהמשך לקו המותאם לסגנון חיים עירוני, שולבה פינת העבודה בתוך הארון שבחדר.

 

מעיין זוסמן עיצוב פנים