כל מי שיש לה קצת ש"צים (שומני צד) , סובלת מחוסר ביטחון לגבי המשקל שלה או אפילו מי שפשוט מודעת לעובדת שהיא לא 90 60 90 מכירה את את הסבל שבמדידת בגד ים, אני מדברת בעיקר על בגדי ים שלמים (אבל גם תקף על ביקיני בחלק מהמקרים).

 

ההרגשה הנוראית הזאת של דחיסת הגוף שלך לתוך בד הלייטקס הצמוד בתוך תא מדידה קטן (ובמקרים ממש גרועים גם בלי מראה) גורמת לך להצטער על זה שנולדת אישה. והחלק העוד יותר מעצבן הוא שעד שנדחסת לתוך בגד הים את מגלה שהוא פשוט לא מתאים – לא במידה ולא בגזרה. אני מדברת על בגדי הים שנראים טוב על הקולב אבל ברגע שאת מודדת אותו את מגלה שהוא מבליט את כל מה שלא צריך ומסתיר את כל מה שצריך להבליט.

 

 

אבל לצערי גם את זה צריך לעשות והשבוע אני "הכנתי את גופי לקיץ" והלכתי לחפש בגד ים חדש. אחת הבעיות בקניית בגד ים בחודשים שלקראת הקיץ הם המחירים. נתקלתי במחירים הזויים של 500-600 וגם 700 ש"ח לבגד ים! בדרך כלל מדובר בחנויות קטנות ובוטיקיות שחושבות שזה בסדר לגבות כזה מחיר לבגד ים, בגלל שיש להם פרזנטורית שפעם הייתה בתוכנית ריאליטי או שיחקה בגאליס.

 

 

אז וויתרתי על החנויות הקטנות והלכתי דווקא לרשת גדולה H&O. בניגוד לרוב החנויות שהייתי בהם עד עכשיו סוף סוף היה מבחר של מידות, והכל בתצוגה, מה שחוסך לי את השיחה המיותרת עם אחת המוכרות בחנות- שיחה שבדרך כלל מסתיימת ב-"אין לי את המידות האלו" או "בדיוק קנו את המידה האחרונה".

 

ב-H&O מצאתי מבחר מטורף של מידות (שכמעט לא קיים באף חנות בארץ) מ32 עד 52, וכול סוגי בגדי הים שיכולתי לחשוב עליהם: שלמים, ביקיני, טינקיני, גופיה ומכנסון, סטרפלס, משולשים, מושקעים יותר ופשוטים מאוד.

 

אז מיד התחלתי לאסוף מהמדף את כל מה שנראה לי- חיפשתי בגד ים שלם שיכסה את כל מה שצריך אבל גם יחמיא. בסוף מצאתי את עצמי נכנסת לחדר ההלבשה עם 8 בגדי ים בכל מיני צבעים וסגנונות, חשוב לציין שמחיר בגדי הים מתחיל ב15 שח לביקיני והחל מ- 59.90 שח לבגדי ים שלמים, והרוב לא עוברים את ה200 שח לחברי מועדון. מכיוון שלא היה לי חבר מועדון, שאלתי את אחת המוכרות כמה זה יעלה לי לעשות חבר מועדון, ואם זה ישתלם לי בכלל, והיא ענתה לי שהחבר מועדון הוא חינם ושההנחה תינתן לי מיידית בקופה, בעת הקניה. 

 

 

בסוף החלטתי ללכת על בגד ים שלם בצבעי שחור לבן עם דוגמא של צורות גיאומטריות- מזכירה קצת טרייבלים. והחלק הכי טוב היה שהוא עלה לי רק 59.90 ש"ח (אחרי הנחת חבר מועדון שעשיתי במקום).

 

 

חוץ מבגד ים חדש יצאתי גם עם כמה טיפים לאיך לבחור את הבגד ים שמתאים לך עוד לפני שמדדת אותו:

*הגיעי לחנות עם החלטה של איזה סוג בגד ים את מחפשת (שלם, ביקיני, טינקיני וכו')  ותחסכי לעצמך זמן שיטות מיותר.

* כשאת מסתכלת על בגדי הים תזכרי כל הזמן אלו חלקים את רוצה להבליט (לדוגמא- במידה ואת רוצה להבליט את החזה, בחרי בגד ים עם מחשוף עמוק או לחילופין חזייה במבנה עגול)

* ולא פחות חשוב לזכור אילו חלקים את רוצה להעלים או לפחות לטשטש (לדוגמא- אם יש לך מה שאני קוראת לו "שומן גב" כמו שני צמיגים קטנים באזור השחמות תחפשי בגד ים שמכסה את הגב כולו-  כשאת מסתכלת על גב הבגד ים תראי שהבד מגיע לפחות לגובה קו החזה ומעלה, או אם את רוצה להעלים את הבטן חפשי בגד ים עם משחק בדים באזור הבטן או החזה)

* תמיד תסתכלי על המחיר לפני שאת נכנסת לתא מדידה, הבגד ים יכול להיות מאוד יפה ומושך על המדף אבל אחרי שתיכנסי לתא מדידה, תמדדי, תתאהבי בו ותגלי שהוא עולה 800 ש"ח, את תתחרטי שבכלל מדדת.

* עצה יותר אישית- תנסי להתרחק מבגדי הים השחורים, אני יודעת שהם מפתים מאוד, אבל דווקא הצבעוניים, ואלו עם הדוגמאות המיוחדות הן אלו שיעשו לך חשק לקחת את הבגד ים החדש שלך וליסוע לים.

 

 

אז שיהיה לכולנו קיץ שמח, מלא בים בריכה ואהבה עצמית.