עיצוב הבית המודרני בשנה הקרובה יוצר חגיגה של אישיות, שלווה ורב-גוניות לצד תווים ייחודיים ופרטים קטנים אך חשובים בעיצוב הבית ובחללים ציבוריים. הרעיונות בעיצוב הם מתוחכמים יותר משהיו בשנים שעברו בכך שהם מראים יותר אינדיבידואליות, יצירתיות וחדשנות.
 
עוד באון לייף:
כיום, הכללים נשברים והמדע הולך יד ביד עם העיצוב. אנו נחשפים לפרשנויות חדשות של עיצובים מרחבי העולם המשלבים מסורת עתיקה לצד טכנולוגיות חדשות אשר משתנות לעולם חדש של אפשרויות קסומות, אין סופיות ובלתי צפויות. 
 
תחומי עיצוב הבית הם רבים ומגוונים והחדשנות משפיעה על כולם. ביניהם, על תחום הריצוף שהתפתח בצורה מרשימה במהלך השנים האחרונות ומביא לנו שלושה טרנדים בולטים לשנת 2015. 
 
"חדירתן של טכנולוגיות מתקדמות לתחום הריצוף לבית, מאפשרות לייצר דגמים שעד לפני שנים ספורות היו בגדר דמיון בלבד". מסבירה גל יערי, סמנכ"לית לחדשנות ועיצוב קבוצת 'נגב'. "תהליכי ההדפסה הדיגיטלית מתחדשים כל העת, ומביאים לשיפורים ברמת הדיוק ואיכות ההדפסה. כך מתקבלים מגוון רחב של תוצרים המדמים באופן מושלם טקסטורות שונות כדוגמת עץ או שיש. המראה האותנטי ניתן תודות לאיכויות ההדפסה המתקדמות, המאפשרות לייצר שונות בין אריח אחד לאחר, והתוצאה המתקבלת שומרת על מראה החומר כפי שהוא מופיע בטבע. שילוב בין טכנולוגיה חדשנית לעיצוב פורץ גבולות מעניק מגוון פתרונות חדשים בעיצוב הבית, מבלי להתפשר ברמת המחירים".  
 
אריחים מוגדלים של נגב. צילום: יח"צ
 
"טרנד נוסף שבהחלט שולט בשנה זו הם האריחים הגדולים במידות XXL. ניתן למצוא יותר ויותר אריחים במידות גדולות מאוד כדוגמת 150X100 מ' ועד למידה 100X300 מ'. באופן טבעי, באריחים מסוג זה ישנם פחות ממשקים (פוגות) בשל שטח הפנים הגדול והתוצאה היא נראות אחידה, נקייה ומרשימה. בזכות גודלם, האריחים מותאמים ברמת העובי והמשקל (יכולים להגיע לעובי של 5.6 מ"מ ואף לכ 3.5 מ"מ ולמשקלים הנעים סביב 7 קילו למ"ר). הדבר הופך אותם לאידיאליים בחיפוי קירות גבוהים כגון לובי או קיר עוצמתי בוילה, בפנים הבית או מחוצה לו".   
 
"הטרנד השלישי שבולט מאוד בשנים האחרונות בעולם עיצוב הבית וממשיך איתנו גם השנה, הוא שילוב צורות גיאומטריות בחלל". אומר שי אביגדור מנהל רשת חנויות 'ויה ארקדיה'. "עד כה היו אלו אריחים בסגנון שנות ה- 70 המכילים ציורים של משולשים ועיגולים, פריטי עיצוב בצורות משונות ועוד. היום, אלו אריחים בצורת משושים שמייצגים את ההייטק בתחום ייצור אריחים. זוהי מגמה שנפגוש גם בתחומים אחרים וחופפים. באקלקטיות המתאפשרת בימינו, הלבשת החלל יכולה להכיל ניגודים משני טרנדים שונים. כך המשושה שמקורו בסגנון הוינטאג' הקלאסי, משולב עם אריחים במידות גדולות במיוחד של 300 X 100  ס"מ. תהליך ייצור האריחים הוא שילוב חדשני בין עבודת יד וטכנולוגיה. לכן, כל אריח יהיה שונה ממשנהו. המשושים משתלבים זה לצד זה כמו כוורת הנבנית בקפידה ומרכיבים יחד תמונה רומנטית ואלגנטית על גבי קירות הבית. המראה המתקבל מזוהה עם איטליה הדרומית, מעניק תחושה של תקופה ישנה שמתעוררת לחיים".
 
אריחים משושים של ויה ארקדיה, צילום: יח"צ
 
 
גם בתחומי הטקסטיל, ריהוט וכלי הבית אנו נחשפים לטרנדים חדשים שילוו אותנו בשנה הקרובה. 
 
"בשנה הקרובה אנו צפויים לראות כלי אוכל המעוטרים באלמנטים שמשתייכים למקורות מלאי צבע, חיים, קווים וצורות גיאומטריות, ומקבלים את השראתם מעולמות רחוקים ששופעים גוון וסגנון".
 
סט מקולקציית ראש השנה של נעמן. צילום: יח"צ
 
 
ריקי כהן מנהלת קטגוריית כלי בית ונוי, ב'נעמן' מסבירה, "המפגש בין העולמות השונים מוליד הוויה מקסימה המגרה את כל החושים הנכונים. הם העדות לכך ששילובים שונים ומשונים בין מיני יסודות יוצרים משהו טוב בכל עת. אל תפחדו משילובים מעניינים. דווקא בעולם כלי המטבח, זה הכי פשוט".
 
שילוב של צורות, צבעים וטקסטורות, גם בכלי האוכל. צילום: יח"צ
 
"בעולם הטקסטיל לבית, מגוון הדגמים שקיימים היום הוא גדול מראש והרעיון הוא לצאת מהקיבעון שיש לנו לדגמים חלקים וסולידיים ולהשתדרג למשהו קצת פחות קונבנציונאלי ונדוש- מצעים, כריות, שמיכות ווילונות ססגוניים וייחודיים שנותנים לעיצוב הבית מימד נוסף" מוסרת ויקטוריה יוסל, מנהלת מחלקת העיצוב ב'ורדינון'. "אחד הטרנדים החמים בתחום הטקסטיל לבית הוא הסגנון האורבאני.  סגנון עדכני ומתוחכם שתואם את סגנון החיים העירוני."
 
מצעי אוקספורד מבית ורדינון. צילום: יח"צ
 
סגנון מאופיין בגוונים ניטראליים עם טוויסט עכשווי, בהדפסים ורקמה מקוריים שמעשירים את החלל ומעניק לחדר Look&Feel צעיר ושיקי. מגמה נוספת היא המיקס אנד מאץ' שיוצר מראה נועז ויוצא דופן ושובר את הרצף העיצובי. על-ידי שילוב וערבוב בהרמוניה מושלמת של בדים איכותיים במרקמים שונים, צבעוניות שופעת, פרחים, פסים, צורות גיאומטריות והדפסים מעניינים, ניתן להשיג מראה חדשני וסוריאליסטי לחדר השינה ולהציג לראווה את תוצרתו של אחד מהטרנדים החצופים של השנה". 
 
גוונים נייטראליים, טוויסט עכשווי. צילום: יח"צ
 
ובהגיענו לתחום הריהוט הבלתי נדלה, אנו נחשפים לטרנד שמעבר להיותו מדליק ושונה, הוא גם מאוד פרקטי. ריהוט על גלגלים. מעצבי KARE DESIGN, בית משוגעים לעיצוב מסבירים, "ריהוט הבית בשנת 2015 משלב תערובת מרשימה של צורות וחומרים, מה שמאפשר חשיבה מחוץ לקופסא ויצירת פריטים עם אלמנטים ייחודיים".
 
מדליק, שונה וגם פרקטי. צילום: פיטר יורגן
 
"הטרנד של ריהוט נייד הוא כל כך פשוט ועם זאת מאוד ייחודי ושימושי. תוספת הגלגלים מעניקה חידוש מרענן לעיצוב הבית שמבטיח את השארתו של רושם חזותי חזק. פריטים אלה לא רק נראים אקסקלוסיביים, אלא גם בעלי אופי ואישיות מיוחדת, קסם טבעי וכריזמה שמבטיחים שרהיטים אלו יהיו 'eyecatcher' אמיתי בבית". 
 
ספת RAIL על גלגלים. צילום: פיטר יורגן
 
המשותף למגמות החדשות הוא האומץ להעז. לא עוד שימוש בגוונים לבנים ועדינים, אלא הרבה שילובים בין צבעים ואלמנטים מרכזיים שמובילים את קו העיצוב.