המשפחה הישראלית הממוצעת אוהבת לבלות בקניון. כך קרה שה"שופינג" הפך בשנים האחרונות ללא פחות מספורט לאומי ובישראל הקטנה נפתחים קניונים ומתחמי קניות חדשים כפטריות אחרי הגשם.

 

לעיתים נראה כי המחאה החברתית שכבשה את הרחובות רק לפני כשנה וחצי שייכת לגמרי לעבר, אך כשבוחנים שוב את המצב, מבינים כי מגמה חדשה התחילה בשנה האחרונה, לפחות בכל הנוגע לענף האופנה. יותר ויותר מתחמי אאוטלט המציעים פריטים במחירים אטרקטיביים, נפתחו על חשבון הקניונים המפלצתיים שהתרגלנו להכיר.

 

עוד ב-Onlife:

 

אז לכל אותן צרכניות חכמות שמוכנות לנסוע קצת בשביל לעשות שופינג שווה ביותר (עדיף אם יש לך אוטו בליסינג), קבלו את מדריך האאוטלט המלא. מדרום ועד צפון, כל המתחמים שיחסכו לך כסף ושהכי צריך להכיר:

 

1. מתחם ה-outlet בילו סנטר בקריית עקרון

אאוטלט בילו סנטר מרכז בתוכו עשרות חנויות ורשתות, שרבות מהן הן חנויות עודפים, המאפשרות לצרכן לרכוש סחורה איכותית (סוג א') במחירים נמוכים בהרבה (כ- 30-40% פחות) מאשר בסניפים אחרים שלהן ברחבי הארץ.

את מי תמצאי שם:

המתחם מציע את מיטב המותגים הנחשבים מחו"ל: ראלף לורן, נאוטיקה, טימברלנד, ניין ווסט, קדס, פאקטורי 54 שמחזיק מותגי על כמו דולצ'ה גבאנה, קוואלי ועוד, ועד רשתות האופנה האהובות והמוכרות על הישראליות כמו: סאקס עודפים, הוניגמן לנשים וילדים, גריפ, לי קופר, קסטרו, אלדו, replay, מנגו ועוד.

מתחם ביל"ו סנטר

בשורה התחתנה:

מדובר במרכז קניות נוח למשפחות, עם מתחם אוכל ומשחקייה לילדים, הפתוח בחגים ושבתות. בנוסף, מעבר לבילוי המשפחתי, אם את אחת מהנשים שיש להן סבלנות לנבור בערמות הבגדים בחנויות - את הולכת למצוא שם טונות של "מציאות".

המלצה לדוגמא: 

בחודש נובמבר יש מבצע על נעלי גברים ונשים - 2 זוגות ב-400 שקל בלבד במקום 1000 למותגים נייקי, אדידס, לקוסט או פולו.

לאתר של בילו סנטר.

2. מרכז פרימיום סנטר אאוטלט חולון

המרכז הממוקם באזור התעשייה בחולון (בצומת הרחובות המשביר והמלאכה, באזור התעשייה חולון) ומתפרש על שטח של כ-10 דונם.

מרכז פרימיום סנטר חולון

את מי תמצאי שם:

חנויות אאוטלט של המותגים: מגה ספורט, ניין ווסט, סטיב מאדן, גלי, סולוג, ליידי קומפורט, ריבוק, הגרה ועוד.

בשורה התחתונה:

הפרימיום סנטר הוא מתחם האאוטלט החדש של גוש דן. הוא אומנם לא מחדש או מפתיע בבחירת המותגים אך הוא מספק פתרון זמין לתושבי אזור המרכז שמחפשים מבצעים ולא רוצים להתרחק מהבית.

ברמת המותגים הוא מכוון לקהל רחב מאוד וכל אחד, בכל גיל וסגנון יצליח למצוא לעצמו איזו מציאה שווה.

3. מתחם בית טפר בתל אביב

בית טפר הוא מתחם ישן ברחוב תל גיבורים 5 בדרום תל אביב (כן, מעל בית המעצר), ששימש כסטודיו של מספר מעצבי אופנה ישראלים נחשבים. אותם מעצבי אופנה, פלוס כמה נוספים, החליטו לפתוח שם את חנות העודפים שלהן וכיום יש שם 10 חנויות מעצבים ישראלים.

מתחם בית טפר

את מי תמצאי שם:

סיגל דקל, ברכה בר און, רונן חן, דניאלה להבי, חגית טסה, טלי אימבר, אלמביקה ועוד.

בנוסף, בצד השני של הבניין נפתחו חנויות עודפים של נעליים, חנות FM והמותג Profil.

בשורה התחתונה:

מדובר במתחם הכי שווה לנשים באזור המרכז שיתרונו הבולט הוא כאמור חנויות המעצבים הישראלים, שלרוב נוטים להפציץ במחירים גבוהים במיוחד, ולכן ההנחות המשמעותיות ביחס לשאר חנויות המותג, הופכות את הפריטים באאוטלט לחובה עבור כל חובבת אופנה שלא נסחפת עם טרנדים עונתיים.

המלצה לדוגמא:

אוברול של חגית טסה, 200 שקל במקום 750 שקל

מכנסיים של רונן חן, 200 שקל במקום 550 שקל

4. קניון ה-outlet, מדינת היהודים 85, הרצליה

האאוטלט הותיק בהרצליה ממוקם מתחת לכיפת השמיים בשדרה יפה ומעוצבת, בעלת נגישות יחסית גבוהה וחנייה חינם (שעתיים ראשונות אם קניתם פריט כלשהו, וזה באמת לא בעיה לקנות משהו).

אאוטלט הרצליה

את מי תמצאי שם:

שפע של חנויות מוכרות, ביניהן: קסטרו, TNT, הוניגמן, קרייזי ליין, לוצ'י, מתאים לי, הגרה, רנואר, twentyfourseven, מנגו, גאפ ועוד. חנויות נעליים שוות כמו נעלי לאפייט, נעלי אוריגינל והרכש החדש והמוצלח Shoes 'n' who's, שמציע נעלי מעצבים במחירים נוחים במיוחד.

בשורה התחתונה:

הפריטים הנמכרים בחנויות האאוטלט הם כולם עודפי מותגים מובילים מסוג א' וההנחות יכולות להגיע אפילו עד ל-80% מערך הפריט. המתחם מכסה את כל המשפחה, וניתן למצוא בו מציאות לגברים, נשים ובמיוחד לנערות צעירות.

לא לפספס:

החלק האחורי בחנות של מנגו שמוקדש לפריטי האאוטלט של גאפ, ובמיוחד את פריטי הפעוטות. מרגישים מינימום באמריקה.

ימי פתיחה: כל השבוע, כולל יום שבת.

5. קניון אאוטלט אור יהודה

כמתחם אאוטלט, הקניון מציע שלושה מפלסים מטופחים, ממוזגים ונעימים ובהם תמהיל של חנויות רשת וחנויות ייחודיות, שהמשותף לכולן – המחירים הנמוכים במיוחד, שיכולים להגיע להנחות של 50%-80%.

אאוטלט אור יהודה

את מי תמצאי שם:

פריטים מקולקציות קודמות במחירים משתלמים. בין החנויות: רנואר נשים וגברים, גולברי, פוקס - נשים, גברים, ילדים ובייבי, לוצ'י, קרייזי ליין, המעצבת עירית נוי, דלתא, לאה גוטליב, קרוקס, סקופ, ורדינון, נעלי נמרוד, הגרה, אריסטו, קדס קידס, סולוג, דיסקרט, קליפ קלפ, עונות, לורד קיטש, אופטיקנה, רוברטו, דונה ויקטוריה, גריפ, קלאסיקה כלים, תכשיטים, תיקים וארנקים ועוד רבים וטובים אחרים.

בשורה התחתונה:

המתחם מכוון למגזר הדתי. עבור משפחה המונה מספר נפשות, השיקול הכלכלי הכרוך בהוצאה לכל בני המשפחה בד"כ גורם לויתור על אופנה עדכנית. כאן ניתן להלביש משפחה שלמה בעלות נמוכה משמעותית.

לצד חווית הקנייה, הקניון מציע באופן שוטף מגוון אירועים לכל המשפחה: מופעים, הצגות, סדנאות, פעילויות לילדים, יריד אמנים בכל יום ה', שוק אוכל בכל יום שישי, ואטרקציות משתנות במהלך השנה. כל הפעילויות מתקיימות להנאת ולרווחת לקוחות הקניון, והן ללא כל עלות.בנוסף, במתחם יש מגה בול וניו פארם, כך שאפשר לתת לבן הזוג רשימת קניות, וליהנות משעת מדידות לבד.

קניון האאוטלט עזריאלי אור יהודה ממוקם ליד בניין עיריית אור יהודה. החנייה חינם. פתוח כל יום מ-9:00 ועד 21:00 בערב. בשישי מ-9:00-14:00. במוצ"ש, חצי שעה לאחר יציאת שבת עד 22:00.

6. קניון עזריאלי בקרית אתא

אמנם לא מדובר בתחם אאוטלט פר אקסלנס, אלא בקונספט מעניין וחדש במחוזותינו - הקניון מכיל מתחמים מוזלים וקבועים בתוך כל חנויות הקניום.

הרעיון נבע מההבנה שמדובר בתקופה כלכלית לא פשוטה עבור הצרכנים, ושהם מחפשים גם מותגים מובילים וגם מחירים מוזלים תחת קורת גג אחת. המטרה היא לתת לצרכן ערך מוסף ואפשרות בחירה, בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות.

את מי תמצאי שם:

את מי לא? מדובר בקניון ענק שמכיל את רוב רשתות האופנה, כשבכל אחת מהן קיים מתחם של עודפים במחירים אטרקטיביים במיוחד.

בשורה התחתונה:

קונספט מעניין ובעיקר מתאים לרוח התקופה של המחאות החברתיות. שווה ביקור. בכל זאת, לא בכל יום מרעננים לנו את החוויה הקונבנציונאלית של הסיור בקניון.

7. "OUTLET המותגים" – מתחם חוצות המפרץ

מתחם חוצות המפרץ נחשב למתחם הקניות הפתוח והגדול ביותר בארץ. המתחם ממוקם בצומת ראשית בין חיפה לקריות ומשתרע על שטח של  כ-200,000 מ"ר.

אאוטלט חוצות המפרץ

את מי תמצאי שם:

במתחם תמצאי מגוון רחב של חנויות בקטגוריות שונות: אפנה, כלי בית, עיצוב, מזון ומתחמי שירות  שונים. רוב החנויות הן חנויות רשת רגילות אך ישנה גם שדרת outlet  שכוללת המון מותגי אופנה שווים.

בשורה התחתונה:

חוצות המפרץ ממוקם באזור צפוני מרכזי המושך אליו את כל תושבי הסביבה, חיפה והקריות, כשהיתרון הבולט הוא שהוא פתוח בכל ימות השבוע. עם זאת, ולמרות העובדה שהוא מרוחק כשעה מ"מדינת תל אביב" - עם כמויות המציאות שאיתרנו שם, אנחנו בכלל לא נתפלא אם הפאשניסטות התל אביביות יתחילו לארגן הסעות מאורגנות של "עליה לרגל" למתחם.