אלפי מילים כבר נכתבו על כל מה שקשור למודלים לחיקוי המעוותים שפזורים לנו מול העיניים – הדוגמניות השדופות שטוענות שהן אוכלות מה שמתחשק להן, הכוכבות המרוטשות למשעי שמציצות משערי המגזינים, פליטות הריאליטי שהופכות בין לילה לבובות ברבי חפות מפגמים. כולנו יודעות היטב שהנשים האלה, ומשרדי הפרסום שעומדים מאחוריהן, יכולות לגרום לכל אישה שפויה ונורמטיבית להרגיש רע לגבי עצמה, ולא משנה כמה יזכירו לנו שהן לא אמיתיות.

 

עוד ב-Onlife:

 

למעשה, נדמה שכל אישה שטובלת את קצות האצבעות בתעשיית הבידור או האופנה עוברת בתוך שלוש שניות מייק אובר כולל – אפילו אם הגיעה לתחום כשהיא דשנה יחסית או רחוקה מלהיות מושלמת ולמרות שברור שכל מה שהיא צריכה כדי להישאר שם הוא הכישרון שלה - ברגע שבו ניתנים לה האמצעים, היא נכנעת כמו כל היתר לתעשיית הרזון, היופי והניתוחים הפלסטיים, מנסה בכל כוחה להפוך לעוד חלק מהפס הייצור ההוליוודי.

 

למרות כל אלה, יש בכל זאת כמה נשים שהצליחו להתעלות מעל הסטנדרט הקלוקל ולעמוד בזכות עצמן: נשים יפות, סקסיות ואמיצות, שהן לא בהכרח הכי רזות או הכי יפות, אבל בכל זאת מוכיחות שהצלחה ופרסום הם משהו שמגיע מבפנים.

 

אלה הכוכבות שלא נכנעו למגפת הרזון והיופי בהוליווד, לא שיעבדו את עצמן לדיאטות ומסרבות בעקשנות להקריב את עצמן בידיו של מנתח פלסטי שקר כלשהו. ואם אתם שואלים אותנו, הן נראות הרבה יותר טוב מכל דוגמנית אחרי פוטושופ:

 

קייט וינסלט

"אני לא מסתכלת במראה ואומרת לעצמי, 'אני נראית נהדר!', ברור שלא. אבל זה בסדר, כי אני לא מושלמת ולא מאמינה בשלמות. אני מאמינה בלהיות אנושית".

 

זה נכון שווינסלט, זוכת אוסקר, אמי, גלובוס הזהב ובעצם כל פרס אפשרי על הפלנטה, עברה כמה תהפוכות חיצוניות מאז שפרצה לראשונה לתודעה שלנו בסרט "טיטניק", אבל מי מאיתנו לא משתנה בטווח של 15 שנה? ב-1997 היא הייתה ילדונת עגלגלה עם שיער אדום וכמה קילוגרמים עודפים, והיום, בגיל 36, היא בלונדינית וחטובה מתמיד.

 

קייט וינסלט ב-1998 ועכשיו: אין ספק שיותר מתאים לה בלונד, אבל היא היתה ונשארה בעלת קימורים

 

כך או כך, לאורך כל הדרך, וינסלט מעולם לא התנצלה על מבנה הגוף שלה, הבהירה שהיא שלמה עם עצמה וגם התפשטה במספיק סרטים כדי להוכיח את זה, נלחמה במגזין GQ  ב-2003 כשאלה ביצעו פוטושופ רצחני בתמונתה והגישה נגדם תביעה.

 

וינסלט נחשבת לחלוצת המאבק בכל מה שקשור לדימוי גוף חיובי בהוליווד ובעולם בכלל. ב-2007 היא תבעה צהובון שטען שהיא ביקרה אצל איזה "דוקטור דיאטה" ובשנה שעברה הצטרפה לאמה תומפסון ורייצ'ל ווייז, לליגת האנטי ניתוחים פלסטיים של כוכבות הוליווד ונשבעה שלעולם לא תעבור ניתוח.

 

השער של מגזין GQ שריטש את גזרתה - על מי הם ניסו לעבוד?

 

טיירה בנקס

"מה שמטריד אותי הוא שאנשים אומרים שיש משהו לא בסדר בגוף של אישה, אם היא לא סופר רזה. לכל אישה, רזה, שמנה, נמוכה או גבוהה, יש את היופי המיוחד שלה, היא פשוט צריכה להפסיק להקשיב למה שהחברה אומרת".

 

ממבט ראשון, ייתכן שתגידו לעצמכם, "כן בטח, קל להרגיש טוב כשאת סופר מודל", אבל המקרה של טיירה בנקס, 38, הוא קצת שונה. קודם כל, כי היא לא סופר מודל כבר יותר מעשור וחצי ושנית, כי קרה לה אולי הדבר הכי קשה שיכול לקרות לדוגמנית – היא השמינה, ועוד מול המצלמות.

 

טיירה בנקס צוחקת על תמונת הפפראצי שלה בתכניתה

 

הנשמות הטובות בהוליווד דהרו על תמונות לא מחמיאות שלה בבגד ים שפורסמו ב-2006, אבל בנקס, במקום לפצוח בדיאטת כסח כלשהי, פשוט יצאה למתקפת נגד זועמת.

 

היא הצטלמה עם אותו הבגד ים שלבשה על שער ספורטס אילוסטרייטד בשנות התשעים, והוכיחה שזה עדיין נראה מצוין, דיברה על הנושא בכל הזדמנות בטוק שואו שלה ובהמשך היא הקימה את פרויקט Tzone self esteem לשיפור דימוי הגוף של נערות באמריקה. בנקס גם ערכה ניסוי במסגרתו לבשה חליפת שומן כדי לבדוק איך אנשים מגיבים לאישה במשקל עודף וצירפה דוגמניות מכל צבעי הקשת, מלאות ונמוכות, לתוכנית הלהיט שלה, הטופ מודל הבאה

 

גם היום, לאחר שחזרה למידותיה המקוריות, היא ממשיכה להיות שגרירה של דימוי הגוף החיובי ומפצירה במעריצות שלה למצוא את היופי הייחודי שלהן, בלי שום קשר לסטנדרטים של החברה.

 

טיירה בנקס לובשת שוב את בגד הים 10 שנים אחרי השער ההיסטורי

 

טינה פיי

"היום מצפים מכל בחורה שיהיו לה עיניים כחולות, שפתיים מלאות, אף כפתור, עור חלק, שיזוף וישבן לוהט, מותניים של ילד בן תשע וזרועות של מישל אובמה. כן, זה נשמע לי מאוד הגיוני".

 

בתור מי שנחשבת לאחת הנשים הכי מצחיקות בהוליווד, ולזו שהוכיחה באופן סופי ומוחלט שגם נשים יכולות לייצר קומדיות משובחות, לטינה פיי יש הרבה מאוד כוח בידיים. קודם כל, כי היא נמצאת בחזית תעשיית הטלוויזיה וכל מלה שיוצאת לה מהפה – מצחיקה או רצינית, זה לא באמת משנה – מקבלת הדף ציבורי ראוי ביותר, ושנית, משום שהיא לא בדיוק עונה על אידיאל היופי ההוליוודי. 

 

ככה לא נראית כוכבת הוליוודית סטנדרטית. טינה פיי 

 

היא אמנם לא שמנה (או מלאה חס וחלילה), אבל נראית מעט עכברית. היא עצמה מעידה שהמראה שלה מזכיר יותר את זה של ספרנית, ולא מהסוג שמלהקים לסרט פורנו. ולמרות זאת, העובדה שכבשה את הפסגה הכי גבוהה בטלוויזיה האמריקאית, הנכונות שלה ללעוג על כל המוסכמות החברתיות ולהעביר מסר חד משמעי שאת לא צריכה להיראות כמו אנג'לינה ג'ולי כדי להגיע הכי רחוק שיש – יכולה לעשות פלאים עבור כל אישה שתבחר בפיי כמודל לחיקוי.

 

טינה פיי: עשתה קריירה מלהיות דומה לשרה פיילין

 

בת' דיטו

"זה שאת רזה, לא בהכרח אומר שאת בריאה. יותר חשוב שתתייחסי יפה לגוף שלך ותהיי מאושרת. החיים קצרים, אז פאק איט".

 

הזמרת הססגונית היא אולי דמות שנויה במחלוקת, מזכירה לפעמים הכלאה בין ליידי גאגא לקייטי פרי עם 50 ק"ג יותר, אבל מאז שהיא הופיעה יש הרבה יותר נשים גדולות שמרגישות ממש בסדר להיות במידות שלה, כי דיטו פשוט גורמת לזה להיראות כל כך טוב.

 

היא מצטלמת בעירום בכל הזדמנות, נבחרה כמה פעמים לבחורה הכי סקסית של מגזינים למיניהם ובאופן כללי משדרת חזות של אישה ששלמה עם עצמה ועם מידותיה ונהנית לחגוג את גופה וחייה. בהתחשב בכך שאדל, עוד אישה גדולה ויפה שלא התביישה בכך, ירדה במשקל לאחרונה (אולי עכשיו שהיא בהיריון זה עומד להשתנות), נשארנו פחות או יותר רק עם בת'. וחבל, כי צריך עוד כמוה בסביבה.

 

בת' דיטו: חוץ מהפטמות, לא ריטשו לה כלום

 

מרישקה הרגיטיי

"אני חושבת שאני אדם מאוד מושך, ולזה לא בגלל שאני יפה או רזה. הביטחון העצמי שלי לא נשען על הדברים האלה בכלל. ואני גאה להיות מידה 40, אני לא חושבת שיש בזה שום דבר רע".

 

 

לא הרבה אנשים חושבים על מרישקה הרגיטיי, כוכבת חוק וסדר: מדור מיוחד, בכל מה שנוגע לדימוי גוף חיובי, אבל זה רק בגלל שהם לא מכירים אותה מספיק. הרגיטיי, כבר בת 48, אמנם נחשבה מאז ומעולם לאישה יפה וחטובה במיוחד (ככה זה כשאת בתה של ג'יין מנספילד ז"ל), אבל בשנים האחרונות התעבתה - ככל הנראה כתוצאה מטיפולי פוריות בניסיון להיכנס להריון (לבסוף היא אימצה שני ילדים, בנוסף לבנה הביולוגי בן השש).

 

מרישקה הרגיטיי: אין לה בעיה עם צילומי קלוז אפ חושפי קמטים

בתפקיד אוליביה בנסון בתכנית חוק וסדר: מדור מיוחד

 

 

כך או כך, דווקא במקום שבו שחקניות רבות היו מחפשות כל דרך אפשרית להיפטר מהמשקל, הרגיטיי ממשיכה להופיע בפריים טיים מדי שבוע ומבהירה שלא אכפת לה אם היא מלאה יותר מהשחקנית הממוצעת. אין לה גם בעיה, אגב, להצטלם בקלוז אפ ולא מרגישה צורך עז לטשטש את הקמטים. "בגילי, אם את מנסה להילחם במה שיש לך, את לא יוצאת מנצחת, את יוצאת פתטית".