למרות הטענות הקשות שעולות בשנים האחרונות כלפי עולם האופנה, על השימוש הרב בדוגמניות צעירות מדי ורזות מדי, מגמה חדשה מפציעה בחודשים האחרונים, והיא כולה אומרת שינוי.

 

עוד ב-Onlife:

 

אם בעבר בתי האופנה הגדולים כמו לנוון, פראדה, דולצ'ה וגבאנה ולואי ויטון היו בוחרים לייצוג המותג שלהם בדוגמניות צעירות ודקיקות או בשחקניות צעירות רגע אחרי הפריצה הגדולה בקולנוע, הרי שהיום אנחנו רואים ניצנים של מהפך. 

 

בחודשים האחרונים ובעיקר לקראת קמפייני סתיו חורף 2013, ניתן לראות בבירור מגמה של שימוש בדוגמניות "בשלות" לעמוד בראש המותג.

 

למעשה, המילה בשלות, היא מילה מכובסת למבוגרות. ממש מבוגרות. לא נשים בנות 40 שאוטוטו עוברות מתפקידי "החברה" לתפקידי "האמא" בהוליווד, כמו ג'ניפר אניסטון או אנג'לינה ג'ולי. לא. מדובר בנשים בנות 60 ומעלה.

 

שימו לב - לא מדובר בקמפיינים נידחים של מעצבים שכוחי אל, אלא בקמפיינים הכי נחשקים של מעצבי העל הנחשבים ביותר. 

 

מעצב העל שאוהב נשים מקומטות

הראשון והבולט מכולם הוא בית לנוון בראשותו של אלבר אלבז (הישראלי). אלבז, גם אם איננו הסנונית הראשונה שראתה במוטיב הבשלות טרנד חדש, הוא ללא ספק הבולט מכולם. 

 

אלבר אלבז שם לעצמו למטרה, לוודא שנשים יבינו שכל אחת יכולה ללבוש לנוון. בכל גיל. ולכן, הוא בחר בחירה מודעת באנשים שהם "לא-דוגמנים" לככב בקמפיין הנחשק.

 

 הוא גם מוכיח זאת מעל ומעבר לכל ספק עם הבחירה בג'קי טאג'א מרדוק (Jacquie Tajah Murdock), אפרו-אמריקאית בת 82 שעומדת בראש הקמפיין.

 

מודעת הקמפיין של לנוון המציגה לא-דוגמנית בת 82

 

מרדוק, רקדנית לשעבר שנולדה וגדלה בהארלם, ניו יורק, סיפרה כי עבורה מדובר בלא פחות מהגשמת חלום ישן, מאחר ותמיד רצתה להיות דוגמנית. בשעתה, לא באמת היו לה ולשכמותיה הזדמנויות לדגמן, מאחר וצבע עורן היה שונה.

 

יותר מכך, לנוון סיפר לא פעם על אהבתו לנשים בשלות ולשיער אפור ואפילו צוטט באומרו שהוא "אוהב קמטים". הבחירה שלו במרדוק לככב בקמפיין מוכיחה כי הוא עומד מאחורי דבריו.

 

ג'קי טאג'א מרדוק מתוך הצילומים לקמפיין של לנוון בניו יורק

 

 

הפוזות - פרובוקטיביות, השיער - לבן

קמפיין נוסף שמעורר רעש גדול שייך לחברת אמריקן אפרל האמריקאית. להבדיל מקמפיינים קודמים ונועזים של החברה, שלרוב מראים צעירות בפיסוק רגליים, או בבגדים תחתונים בתנוחות פרובוקטיביות, אמריקן אפרל הפתיעו את כולם כשחשפו את הבחירה שלהם בדוגמנית שתוביל את הקמפיין הבא. 

 

מודעת הפרסומת החדשה של אמריקן אפרל 

 

הבחירה בג'קי אושאנסי (Jacky O’Shaughnessy) שכבר חגגה יום הולדת 60, ממש לא מובנת מאליו, ולמרות שהיא מתהדרת בגזרה של דוגמנית, המותג הצעיר והחצוף, בפירוש החליט לפנות לקהל לקוחות גדול יותר ולהראות כי זה ממש לא הגיל, זה התרגיל. 

 

אגב, אושאנסי מדגמנת את אותן התנוחות של קודמותיה, היא פשוט לובשת גרביונים כשהיא עושה את זה. וזה נראה מצוין.

 

ג'קי אושאנסי מדגמנת תחתונים וחזייה בכבוד

 

הקמפיין הפרובוקטיבי של אמריקן אפרל בעבר

 

גם מעצבי העל דולצ'ה וגבאנה, נשארו עונה נוספת עם השחקנית האיטלקיה, היפהפיה והבשלה מוניקה בלוצ'י (תחגוג יום הולדת 48 בספטמבר הקרוב), ואם היא לא מספיק "זקנה" עבור הספקנים, דולצ'ה וגבאנה "ריפדו" את הרקע של הקמפיין באנשים מבוגרים, תחת הכותרת "משפחה איטלקית", שמהווה את המוטיב לקמפיין העולמי.

 

 

 

מוניקה בלוצ'י מוקפת ב"משפחה איטלקית" בצילומים לדולצ'ה וגבאנה

 

איך להפוך אישה בת 60 לילדה בת 16

בית האופנה האחרון שהצטרף לשורת הקמפיינים המהללים בגרות נשית הוא בולגרי, שבחר בשחקנית איזבלה רוסוליני, לדגמן את התיק שנוצר בהשראתה ונושא את שמה, בקטלוג שצולם על ידי הצלמת הידועה אנני לייבוביץ'.

 

בתמונות שפורסמו ברשת, רואים את רוסוליני, יושבת ובחיקה התיק היוקרתי, כהומאז' לצייר הניאו-ריאליסטי מרדית' פרמפטון, שהיה ידוע בציורי הפורטריט ו"טבע דומם" שלו.

 

איזבלה רוסוליני מפרסמת את תיק איזבלה רוסוליני של בולגרי

 

אולם, להבדיל מבתי אופנה אחרים, שחגגו את סימני הגיל של הדוגמניות שלהם, בולגרי ניסו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: מחד, הם אכן החליטו לבחור באיזבלה רוסוליני כדוגמנית המותג. רוסוליני חגגה ביוני האחרון את יום הולדתה ה-60, ומצטרפת כעוד שגרירה נאמנה למגמת השינוי המורגשת בעולם האופנה, שמצביע לדוגמניות מבוגרות ברגליים.

 

מנגד, בתמונות הקמפיין ששוחררו לרשת, דמותה של רוסוליני מרוטשת מכל וכל, ללא שמץ של קמט בפניה או בגופה, ולמען האמת, כל קשר בין המודעה לבין איך שהיא נראית במציאות - מקרי בהחלט.

 

איזבלה רוסוליני כיום. ללא פוטושופ

 

הצעד של בולגרי תמוה עוד יותר כיוון שרק לאחרונה הופיעה רוסוליני עם עוד תריסר דוגמניות עבר בסרט מיוחד של חברת הכבליםHBO , ובו היא מדברת על הזיקנה ותוהה אם ניתוח פלסטי הוא "קשירת הרגל" החדשה עבור נשים.

 

"קשירת הרגל" מתייחסת כמובן לקשירת רגליהן של ילדות קטנות שהיתה נהוגה בסין כדי למנוע מהן לגדול למימדיהן הטבעיים ובכך להשאיר אותן קטנות וענוגות, דבר שלווה בכאבי תופת וייסורים אבל היווה סמל ליופי במונחים של תרבות הסינית. 

 

אז איך הסכימה איזבלה רוסוליני לככב במודעת פירסומת כשהיא מרוטשת בצורה אכזרית כל כך? האם אין היא מודעת לנזק הגדול שהמודעה מחוללת?

 

בולגרי רק מוסיפים חטא על פשע

לטעמי, הבחירה של בולגרי באיזבלה רוסוליני היא פופוליסטית ונועדה לגרוף שבחים על ההצטרפות המבורכת לטרנד הבשלות. אך להבדיל מקמפיינים שבמודע בוחרים צעירה בת 18 להיות הפנים של המותג, ואז מציגים את גופה נטול הפגמים על שלט חוצות - כפי שרק גוף של נערה בת 18 יכול להיות, בולגרי מוסיפים חטא על פשע בכך שבחרו באישה מבוגרת ו"מצעירים" אותה באופן נטול פרופורציות.

 

בולגרי חוטאים לאמת וחוטאים לקהל הלקוחות שלהם ביצירה של דימוי גוף ופנים בלתי אפשרי לנשים בנות 60. יותר מכך, הם הורסים במחי יד את הרעיון שמאחורי המגמה החדשה והניסיון לקדם מושגי יופי שונים.

 

ממש כמו אישה המשקרת לגבי גילה, בולגרי לא רק מטעים את הציבור, הם משקרים לו במצח נחושה. מצח חלק מקמטים כמובן.