אתמול פורסם הסקר שערך Onlife בשיתוף "מרקט ווטץ'" ועורר הדים רבים בתקשורת. הנתונים המפתיעים שהציג הסקר אודות התפלגות קולות הנשים לקראת בחירות 2013 פורסמו באתרי החדשות בישראל כמו דה מרקר ווואלה, ואף נידונו ארוכות בתכנית לונדון וקירשנבאום אמש בערוץ 10.

 

עוד ב Onlife:

על פי הסקר, 40% מהנשים עדיין לא החליטו סופית למי יצביעו, כל אישה חמישית מתכוונת להצביע למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, והגורם המשמעותי ביותר עבור נשים בגיבוש ההחלטה הוא מצע המפלגה, לא הרשימה ולא העומד בראשה. המשמעות היא שיש למפלגות מחכה עבודה רבה בשכנוע הנשים להצביע עבורן, להלן תגובות המפלגות כפי שהתקבלו במערכת Onlife:

 

יש עתיד

כזכור, על פי הסקר, כ-19% מהנשים מתכוונות להצביע עבור המפלגה. תגובת המפלגה: "אנו גאים בתוצאות הסקר שהצגתם ושמחים בהן. רשימת יש עתיד לכנסת היא הרשימה היחידה שהציבה נשים בשמונה מתוך עשרים המקומות הראשונים ברשימה: ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, ד"ר עליזה לביא, עו"ד קארין אלהרר וד"ר עדי קול הן רק ארבע מתוך מועמדות יש עתיד, שכולן נשים אשר מציגות עשייה למען נשים, צעירים ואוכלוסיות מוחלשות, וקידומם.

 

"בשבוע הבא יוצג פרק הנשים במצע יש עתיד לכנסת, הכולל פעולות ושינויי חקיקה למען חיזוקן של נשים בחברה הישראלית וסיוע להן בשילוב בין אימהות וקריירה".

 

 

מפלגת העבודה

על פי סקר Onlife מקבלת מפלגת העבודה כ-13% מקולות הנשים. מפלגת העבודה בתגובה: "מפלגת העבודה רואה חשיבות רבה בייצוג ושילוב נשים. העובדה, כי בראשות המפלגה עומדת שלי יחימוביץ, הינה דוגמא למנהיגות נשית כשבמקרה זה מדובר לא רק על נציגה, אלא על מנהיגה המובילה מפלגה גדולה, השואפת להרכיב את הממשלה. על פי המסתמן, גם ייצוג הנשים ברשימת מפלגת העבודה יהיה גבוה ודומיננטי,

 

"כשאנו מקווים וקוראים לחברי המפלגה להצביע ל-50% נשים בקלפי על מנת ליצור מפלגה מאוזנת ושיוויונית שתדאג לייצג את כל האוכלוסיה על רבדיה השונים. אנו סמוכים ובטוחים, כי הנשים, כמו גם הגברים בישראל יתחברו למסרי ולמצע המפלגה העוסק בבעיות היומיום הנוגעות לא מעט, בקידום מעמד האישה וקידום השיוויון בחברה הישראלית".

 

מרצ

"מרצ גאה להיות המפלגה שמובילה בייצוג נשים, במאבק ובחקיקה למען שוויון בין המינים. רק בחודשים האחרונים נבחרה יו"ר מרצ זהבה גלאון למחוקקת המצטיינת בתחום זה.

 

"אתמול בחרה מרצ רשימה לכנסת בה יש ייצוג שווה לנשים ולגברים, ומרצ תמשיך להוביל גם בכנסת הבאה את הנושא המגדרי. יותר ויותר נשים מבינות היום כי הן צריכות להצביע למפלגות הפועלות למענן ולמען קידום שיוויון, לכן גם בקמפיין הבחירות הנוכחי מרצ תבליט את הנושאים המגדריים".

 

 

 

קדימה

"תנועת קדימה דואגת יותר מכל מפלגה אחרת לרווחתן של נשות ישראל. הראיה לכך היא שקדימה משלבת ברשימה שלה יותר נשים מכל מפלגה אחרת, גם באופן יחסי באחוזים וגם באופן מוחלט. בשיאו מספר הנשים במפלגה עמד על תשע חברות כנסת מתוך עשרים ושמונה חברי כנסת של המפלגה. לכל הדעות, מדובר בנתון מרשים מאוד  של 32% ייצוג. 

 

"המצע של יאיר לפיד איננו מוכוון מגדרית ולכן סקר זה למעשה סותר את עצמו בכך שהוא קובע שנשים בוחרות לפי מצע ולא על פי המועמד שניצב בראש המפלגה.  יש לזכור כי סקרים, בשלב כל כך מוקדם לפני מועד הבחירות, יכולים להשתנות מספר רב של פעמים עד למועד ההצבעה, ועל כן אינם משקפים כלל את המציאות של הרגע המכריע שהוא יום הבחירות.

 

"בכל מקרה, אנו מציעים לכל המצביעות להביט בגופו של עניין ולא על גופו של אדם.

 

הליכוד-ביתנו

על פי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד-ביתנו זוכה בכ-14% מקולות הנשים. תגובת המפלגה: "מפלגת הליכוד מבקשת להתייחס לנושא המגדרי באופן כללי, ולאו דווקא ישירות לתוצאות הסקר. ברשימת הליכוד האחרונה היו חמש נשים שהצליחו להיכנס לרשימה ללא צורך בשריון מיוחד. אנו מקווים כי גם הפעם יצליחו הנשים להתברג למקומות הגבוהים ברשימה. הליכוד ימשיך להוביל את המדינה וימשיך לפעול גם לשוויון בין המינים ולמניעת אפליה על בסיס מגדרי".

 

מפלגת העצמאות

"מפלגת העצמאות הינה מפלגת מרכז הפונה לכלל אוכלוסיית ישראל ללא הבדלי דת, גזע ומגדר. יש לציין כי מעבר לייצוג הקיבוצים, המושבים ובני המיעוטים, אחוז הנשים בסיעת מפלגת העצמאות הוא מהגבוהים ביותר בכנסת, וכך גם יישאר בעתיד".

 

האיחוד הלאומי

"הסקר אינו רלוונטי למציאות הפוליטית בישראל, שכן הוא מתעלם מן "המפץ הסרוג", ומפנה שאלה לנשים הנשאלות כאילו הציבור הדתי לאומי רץ לכנסת בצורה מפוצלת. המפץ הסרוג של האיחוד הלאומי והבית היהודי יהיה המפלגה השניה בגודלה בקואליציה אחרי הליכוד ביתנו.

 

"גם נשים וגם גברים כאחד אוהבי העם, התורה והארץ שמחים יחדיו כשסוף סוף הציבור המוביל בצבא, בחינוך ובהתיישבות תופס את מקומו בגדול גם בכנסת ובממשלה. האיחוד מאחד את כל המגדרים וכל המגזרים".

מדור בחירות חדש ב-onlife: הנשים קובעות את התוצאה

 

Onlife שם לעצמו מטרה להפוך את הקול שלכן, הנשים, למשמעותי והמכריע ביותר בבחירות 2013. לשם כך הקמנו את מדור בחירות 2013 בו יפורסמו מדי שבוע סקרים עדכניים, עדכונים יומיים וכתבות הסוקרות את התנהלות הקמפיינים, המפלגות והמועמדים לראשות הממשלה בנוגע לנושאים הרלווטים לכן.

 

מדד המפלגות של Onlife יבדוק מה עשו המפלגות השונות עבור הבוחרות שלהן, ומה הן מתכננות לעשות בקדנציה הבאה.

במדור הבחירות 2013 לוקחת חלק גם שותפות ארגוני נשים לצדק מגדרי ולשוויון כלכלי-תעסוקתי שגיבשה מסמך עקרונות מגדרי המתמקד בתחום הכלכלי-תעסוקתי, אליו יתבקשו נציגי הרשימות והמפלגות להתייחס. מסמך העקרונות ייחשף בקרוב באתר onlife.