ב-2006 אביבה וייס היתה אם מתוסכלת, שניסתה למצוא מוצרים שיוכלו לסייע לבתה, הסובלת מקשיי ויסות חושי, לחיות חיים נורמליים. המחקר שלה הניב תוצאות לא מספקות, והמוצרים שאותם ניסתה היו מאכזבים למדי. "הייתי מאוד לא מרוצה מהמוצרים שהגיעו בדואר, אז הנחתי שגם הורים אחרים חווים את אותן בעיות", סיפרה לאתר THE STORY EXCHANGE.

עוד באון לייף: 

וייס, רפלקסולוגית במקצועה וחרדית מברוקלין, החליטה ליטול יוזמה ולעצב עבור בתה אפוד שיוסיף לחץ ומשקל. היא רצתה שמגע האפוד ייתן תחושה של חיבוק חם, שיעניק נחמה וישפר את היכולת של בתה לווסת את תחושותיה. כדי שבתה לא תבלוט בשונותה האופנתית, דאגה וייס גם לעצוב סטייליסטי ומעודכן.

אביבה וייס. רוקנה את כל החסכונות מתוך אמונה במטרה

וייס היתה מרוצה מהתוצאה, ומיד הניחה שהאפוד הזה יענה גם על הצורך של הורים נוספים שמתמודדים עם ילדים בעלי קשיי ויסות חושי. היא מכרה כמה אפודים להורים שידעה כי יוכלו לבחון את השפעתם, ולאחר מכן, ישבה עם ההורים ובהתאם להערותיהם, ערכה מקצה שיפורים. המשוב שקיבלה נתן לה את ההשראה לא רק לשפר את האפוד, אלא גם להקים עסק בשם FUN AND FUNCTION, שיוכל להגיע להורים רבים ולתת להם את התחושה שהם לא לבד.

סופשבוע עם מרצדס:

 

מורן סער משתפת בחוויה שלה

 

לטור המלא>>

 

לפני שנהפכה ליזמית, וייס עבדה בכמה בתי חולים בפילדלפיה, כמטפלת בכף הרגל. העבודה חשפה אותה למחסור במוצרים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. הניסיון הזה, משולב בניסיונה כהורה לבעלת צרכים מיוחדים, הוביל אותה לעצב את המוצרים הראשונים בחברה שהקימה.

כדי לממן את הסטארט אפ שלה, רוקנה וייס את חסכונותיה והגיעה לתקרת כרטיסי האשראי. בעזרת הכסף שלה ועוד סכומים ממשפחה ומחברים, הצליחה לאסוף 400 אלף דולר, הסכום שהיא היתה צריכה כדי להשיק את החברה שהקימה. בתחילת הדרך מכרה וייס ליין מוצרים מצומצם, שהוצעו למכירה על גבי קטלוגים מודפסים. אבל עד 2007, היא הרחיבה את היצע מוצרי החברה, ומכרה גם אונליין.

הווסט שהמציאה וייס כדי לעזור לבתה 

החברה גדלה במהירות, ווייס השקיעה ללא הרף את רווחיה כדי לעמוד בקצב הגדילה. מונעת מהרצון לנהל טוב יותר את העסק, ומעודדת מהמשוב החיובי שהיא קיבלה על מוצריה הראשונים, החליטה וייס, בהתייעצות עם מנטורים עסקיים, להירשם לשיעורי יזמות באוניברסיטת פנסילבניה. ב-2008 התפטרה וייס מעבודתה כדי לעבוד באופן בלעדי בחברה שלה, יחד עם בעלה חזקל וייס, ששימש כסמנכ"ל התפעול.

החברה ממשיכה להתרחב: ב-2016 צמחו הרווחים מ-1.8 מיליון (שנמדדו ב-2010) לכ-8 מיליון, וכיום יש בה תשעה עובדים, כולם בעלי ניסיון מקצועי כמטפלים או אנשי חינוך.

בימים אלה ממשיכה וייס, יחד עם צוות מומחים, לפתח מוצרים שיסייעו לילדים שחווים אתגרים פיזיים. כאמור FUN AND FUNCTION  הוקמה מלכתחילה כדי לסייע לבתה של וייס שסבלה מקשיי ויסות חושי, תופעה שמשפיעה על אחד מ-20 ילדים. היום החברה כבר מציעה מוצרים עבור ילדים שמתמודדים עם אוטיזם, בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, ובעיות נוירולוגיות נוספות. בין המוצרים שלהם גם שרשראות ניתנות ללעיסה, אוזניות מפחיתות רעשים וצנצנות מרגיעות. "רבים סבורים כי המוצרים האלה הם צעצועים, אבל למעשה מדובר בכלים שאנחנו מייצרים, מוסווים להיראות כצעצועים, שבשימוש נכון יכולים לסייע בצרכים מיוחדים", מציינת וייס.

וייס ובני משפחתה. לא נחה לרגע

הרוח השיתופית של הצוות בחברה מחלחלת גם לבסיס הלקוחות. באמצעות אינטראקציה עם ההורים בפורום תמיכה מתוחזק היטב ושמור, החברה עורכת כל הזמן שינויים ושיפורים במוצריה, ומציגה פריטים חדשים, שמשרתים דאגות ספציפיות של הלקוחות הקבועים. ואולם האינטראקציה לא נגמרת בכך: באמצעות פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וערוצים נוספים, מפרסמת החברה פוסטים לעידוד, לעצות עבור הורים, ומסייעת להם להישאר מחוברים.

באמצעות זרם המשובים הקבוע, יחד עם מחקר מתמשך אודות השפעת מוצרי החברה על ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מקווה וייס להוציא מידע שימושי, שיאפשר לה לסייע לקהל המטרה שלה באופן יעיל יותר בעתיד. כשמטרה זו מול עיניה, וייס כל הזמן מתחדשת ומתפתחת, ולאחרונה היא אף הקימה תוכנית שמסייעת למורים לתמוך בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, שיכולות להפחית כישלון בלימודים.

וייס מציינת כי מה שמניע אותה וגורם לה להוסיף ולהושיט יד למשפחות זו הידיעה שעבודתה מסייעת להן באופן משמעותי. "המשוב שלהן מעורר בנו מוטיבציה להמשיך ליצור עוד פריטים שיסייעו להן", היא אומרת.