רחלי רוטנר, עיתונאית לשעבר באתר וואלה חשפה בפוסט בפייסבוק שח"כ ינון מגל מהבית היהודי הטריד אותה מינית במסיבת הפרידה שלו מוואלה, שם שימש כעורך ראשי. הפוסט של רוטנר אמיץ, חשוף וכתוב היטב. למרות כל אלו הוא כמובן הביא את כל ליצני החצר, תומכי מגל עיוורים עם שני טיעונים שניתן להפריך בקלות:

"היא מנסה לפגוע בו ובמפלגתו"- טיעון די אידיוטי כיון שרוטנר בעצמה ציינה במפורש כי היא נמנית על מצביעי המפלגה בה חבר מגל ופתחה את הפוסט בסימפטיה שהיא רחשה מאז ומעולם לאיש. כלומר צריך להיות טמבל גמור כדי להאשים את רוטנר בקנוניה שמאלנית נגד חבר כנסת ממניעים אפלים. למי שחיבתו למגל סימאה את עיניו - רוטנר נמצאת בצד של מגל. היא תמיד הייתה שם.

"מה היא נזכרה עכשיו?"- היא לא נזכרה עכשיו. היא זכרה את הסצנה הזו תמיד. קצת קשה לשכוח שהבוס שלך מרדד אותך לתחת וציצי. זה מסוג הדברים ש... איך לומר? לא ממש נמחקים לך מהזיכרון. חשוב לציין שרוטנר כלל לא משתמשת בביטוי "הטרדה מינית" בפוסט שלה אע"פ שמבחינה חוקית, מדובר בהטרדה לכל דבר ועניין. ואם לא הטרדה מינית אז למה בכל זאת היא מפרסמת את זה עכשיו? ובכן, כי ברשת מסתובבות שמועות עקשניות ש"המקרה החד פעמי" בו מגל הטריד את רוטנר לא ממש חד פעמי. רוטנר פותחת דלת לנשים אחרות, אם הן קיימות, לבוא ולספר על הפעם ההיא בה מגל שכח שהוא הבוס שלהן והרשה לעצמו קצת יותר מדי: "אולי אני אישית לא הרגשתי כאן כמו קורבן או חטפתי טראומה כי פחות מזיז לי דברים כאלה, אבל יש אחרות שזה באמת פגע בהן, אז אולי כדאי בכל זאת לספר על החווייה המבאסת הקטנה שלי איתו"בדיוק חצי שעה חלפה והלך המחשבה של רוטנר הוכיח את עצמו:

אבל אני מודה שאני לא רוצה להתמקד ברוטנר. היא עשתה כאן מעשה אמיץ אבל מה שהרבה יותר מרתק בעיניי הוא התגובה המאלפת של מגל לדברים. לכאורה, מגל לוקח אחריות מלאה. הנה, פחות משעתיים אחרי פרסום הפוסט של רוטנר, הוא מפרסם התנצלות ולא יורד למחתרת. נהדר. רק בואו נבחן את ההתנצלות הזו שלו:

שימו לב, אין הכחשה בתגובה הזו. כלומר- חבר הכנסת הנכבד, האיש שנמצא במפלגה שמתיימרת להניף את דגל ערכי היהדות, העורך מספר 1 לשעבר באתר חדשות מוביל, מודה קבל עם, עדה ופייסבוק שהוא מצא לנכון לספר לעובדת שלו שבעצם כל הזמן הזה שהם עבדו ביחד הוא התמקד בציצים ובתחת שלה ובכמה שהם מחרמנים אותו. הוא לא מכחיש אפילו לרגע שאלה הדברים שהעסיקו את מוחו בזמן העבודה ושסיטואציה בה הוא בחר לומר אותם בקול רם לאישה עליה פינטז, תוך שהוא מתענג על המבוכה שלה, אכן התרחשה במציאות. לא רק רוטנר זוכרת. גם הוא זוכר.

מגל כמובן מתנצל על הדברים מיד. יש דברים שהוא עשה "פעם", לפני שהפך להיות חבר כנסת. רוצה לומר - כולנו עשינו טעויות פעם, מזמן, היום אני כבר לא דושבאג אפס. היום, תחת הטייטל "חבר כנסת" אין סיכוי שאעשה משהו כזה. השתניתי. התקדמתי. זה שייך לעבר.

אם הסטטוס היה מסתיים בהודאה באשמה פלוס התנצלות, ניחא. אבל לא, חברים וחברות. אי אפשר לצפות מגבר כמו מגל רק להתנצל. כיאה לאחד שמגיע ממפלגה בה לצד ערכי היהדות גם מניפים את דגל ה"לא מתנצלים" מגל מסיים את הסטטוס שלו באצבע מאשימה. שימו לב, הוא מצפה מידיד שנפגע ממנו לבוא ולומר לו את זה ולא להשתמש ברשתות החברתיות ככלי למה שהוא מכנה שיימינג.

הסטטוס של רוטנר לא הימם אותי. מול התגובה של מגל, לעומת זאת, נענעתי את ראשי בחוסר אמון מוחלט. מאיפה החוצפה לדרוש משהו ממי שהטרדת מינית בצורה בוטה? באיזה עולם בני אדם גם מאפשרים לעצמם לדקור מישהו וגם מבקשים ממנו לא לעשות רעש אחרי הפציעה? באיזה עולם אפשר גם לבצע אקט משפיל וחודרני וגם לדרוש מהקרבן להתמודד עם האקט הזה בדרך שמתאימה למקרבן? ושימו לב לטרמינולוגיה: "אני מצפה מ...". ינון מגל לא סתם מטריד מינית, לכאורה. אלא עושה זאת עם ציפיות. מדובר באסטרטגיה נהדרת שאני מודה שמעולם לא חשבתי עליה. בפעם הבאה שאוריד למישהו סטירה והוא יגיב בסטירה בחזרה, אולי אומר לו שציפיתי ממנו לשתות כוס מים ולהירגע. למה להרים ידיים?

בנוסף, מגל כמובן לא התנצל ולא פנה ולא כיוון את הסטטוס שלו ישירות למושא הפגיעה. השם "רחלי רוטנר" לא מופיע בו בכלל. במקום זה יש "ידיד". ידיד, לא ידידה. איזשהו ידיד עלום שם מהעבר, לא אישה עם שם ופנים וקריירה שהייתה בעבר תחת חסותו. רוצה להתמודד עם המעשה המכוער שלך? פנה לאישה שהטרדת ישירות. היא לא "ידיד" שלך.

בשורה התחתונה, ינון מציג את עצמו כקרבן של כל האירוע. הוא אמנם טעה אבל לא מגיע לו שיימינג. היי! כולנו טועים מדי פעם. אי אפשר פשוט לבוא פנים מול פנים ולדרוש התנצלות?

אז זהו, שלא, אי אפשר. במקרה דנן, מדובר באישה חזקה ודעתנית עם פה גדול ורשת ביטחון ענפה. היא בחרה להשתמש בכל אלו ולפרסם את האירוע. בפעם הבאה, ינון, תבחר חכם יותר את האישה אותה אתה מרדד לאיברי גוף.

ובהנחה שלא מתאים לך שיימינג אז הנה הצעה אוונגרדית: אם לא תטריד מינית, לא יעשו לך שיימינג.