"אני, אני אדם לא כנה ואתה תמיד יכול לסמוך על אדם לא כנה שיהיה לא כנה. בכנות, אלה האנשים הכנים שמהם אתה צריך להיזהר."כך אמר ג'וני דפ בראיון ישן נושן. דפ הוא מסוג השחקנים שניכר כי מראשית הקריירה, בחירותיו המקצועיות והסמי אמנותיות היוו סוג של מראה לאופיו, אישיותו. מעין אישור לשריטה הזו שיש לאמנים גדולים ולגאוני דור, זו שהופכת אותם לגיבורים אלמותיים כמעט, זו שיוצרת להם קריירה יציבה ארוכה וזכירה לאורך השנים, וזו גם שבסופו של דבר מסבכת אותם בצרות. גאונות, פעם מישהו מאוד חכם אמר, היא השיגעון הכי גדול של האנושות.

 

הדיבור על החיבור הכמעט בלתי נמנע של כוכבים עם סמים ואלכוהול כבר הפך לכמעט קלישאתי. וגם ג'וני דפ שנשר בגיל 15 מבית הספר במטרה להפוך לכוכב רוק, הודה פעם שלא היה סוג של סם שלא עבר במערכת הדם שלו. אבל סמים או לא, אין ספק שאמריקה רועשת בימים האחרונים מהשערורייה המעט מפתיעה הנקשרת בשמו, בעניין אלימות כנגד רעייתו הדוגמנית שחקנית אמבר הרד, שטוענת מצידה על מסכת התעללויות בלתי פוסקת של דפ.  

בניגוד לשערוריות אלימות אחרות בין זוגות מפורסמים בהן האישה זוכה באופן אוטומטי בתמיכת ההמון, וצילומי פרצופה המתייפח והחבול גורמים לכולם לומר אוי ואבוי איזה חתיכת אידיוט -  ניכר כי דפ זוכה לא רק לתמיכה מפתיעה מגרושתו, בתו וחבריו הקרובים אלא גם מעדר המעריצים (שלא לומר המעריצות), שלא ממהרות לתלות אותו על העמוד הגבוה ביותר, אלא דווקא טוענות שהרד מצצה את הסיפור מהאצבע. אין ספק שמזה זמן רב לא היתה פרשייה שמפלגת את הוליווד בצורה כה נחרצת.

 

אמבר מציגה את החבורות על פניה. צילום: רויטרס

אמבר מציגה את החבורות על פניה. צילום: רויטרס

 

אבל רגע, בואו נתחיל מההתחלה. מערכת היחסים בין אמבר הרד לג'וני דפ נכנסה לפנתאון מערכות היחסים ההרסניות בשואו ביזנס עוד בטרם החלה. לא היה מי שלא הרים גבה שהלסבית המוצהרת (כך הצהירה בשנת 2011) החלה לנהל מערכת יחסים צפופה עם הקו סטאר שלה בסרט "יומני הרום". כנראה שהכימיה הבלתי נתפסת של דפ מול ומעבר לעדשת המצלמה, שברו גם אותה. או שלא. פער הגילים של 22 השנים בין השניים לא היה גליק כזה גדול, וכעת מתברר כי "מקורבים" לשניים שחשדו שמשהו בחיבור הזה הוא פישי, וניסו למנוע את הפיאסקו מלכתחילה.

אני מניחה שמדובר בחבריו הטובים שחשדו מלכתחילה כי להרד יש כוונות נסתרות וכי הנישואין הללו הם סוג של ניסיון ליצור באזז של פאוור קאפל כמקפצה לקריירה של הרד. והרי כבר היו דברים מעולם. אך אלו כמובן היו שמועות בלבד, עד שלפני מספר ימים הרד שטענה כי הותקפה על ידי דפ וטענה בבית המשפט: "יש לו פיוז קצר. לעיתים קרובות הוא פרנואידי והמזג שלו מפחיד אותי. הוא מהווה סכנה עבורי". אותה הרד החליטה לדרוש ממנו פיצויים על סך 50 אלף דולר בחודש. זו היתה עילה מספיקה לטעון שהבחורה רודפת בצע ומנצלת ריב מכוער כדי לפגוע בדפ.

 

ונסה פאראדי, אשתו השני של השחקן, טענה שהוא היה אב ובעל נפלא ומעולם לא סבלה ממנו מאלימות כלשהיא. כנ"ל אשתו הראשונה לורי אנדרסון שיצאה להגנתו. לילי רוז ביתם המשותפת כתבה באינסטגרם שלה שהיא תומכת באביה, ולצדן פוסטים ברשת של עשרות תומכות ומעריצות (ובעיקר נשים), שטוענות כי הרד מניפולטיבית, רודפת בצע, וחסרת רגישות מכיוון שהבקשה לגירושין הוגשה כיומיים לאחר שדפ איבד את אמו האהובה.

 

ונסה פאראדי ומכתב בתמיכה בגרוש שלה

ונסה פאראדי ומכתב בתמיכה בגרוש שלה

 

לא רק אנחנו מופתעים מסתבר, אלא גם הוליווד ההמומה והמבולבלת שמצד אחד לא מבינה איך הכוכב האהוב שלה זה שהיה מאוהב עד מוות בוינונה ריידר וקעקע את שמה, זה שקייט מוס אמרה עליו שהוא המאהב המושלם, נאשם במעשה נורא שכזה. נכון, אמנם בעבר נקשר שמו בתקרית סמי אלימה כשחירב חדר בבית מלון בו שהה במהלך צילומים, ואמנם אלכוהול וסמים ולחץ של קריירה עלולים לגרום להתקפי זעם פסיכוטיים ואין זה מפתיע - ועדיין, מה שנחשף בחמישי האחרון ניכר כי זעזע את הקהילה ההוליוודית עוד יותר: התכתבויות בין הרד לבין עוזרו האישי של דפ מלפני שנה שהודה כי דפ שבור, עצוב וגמור שפגע כך באהובתו, ועשה זאת מתוך שכרות והתקף זעם לא מודע : "הוא מזועזע...סיפרתי לו שהוא בעט בך והוא התיישב על המיטה והתחיל לבכות...הוא ילד מגודל ואבוד שזקוק לעזרה". משמע - לא מדובר בתקרית אלימה בודדת מאפריל האחרון אלא סאגה שלמה שנמשכה שנה ואולי יותר.

 

"אתם יכולים לסגור את העיניים כדי לא לראות את הדברים שאתם לא רוצים לראות, אבל אתם לא יכולים לסגור את הלב כדי לא להרגיש את הדברים שאתם לא רוצים להרגיש."אמר ג'וני דפ בראיון לפני מספר שנים, שגרם לי ולעוד מיליארדי נשים בעולם להתאהב בו מצד אחד ומנגד להבין כי מדובר באישיות מורכבת מסובכת וככל הנראה גם באגו גדול. אלא שאם נשים לרגע את הקולות מבחוץ בצד אלה הטוענים שהרד רק רוצה הון עצמי, ונחפור קצת בעברה, נראה שעל אף השמועות הזדוניות לא היתה שום שערורייה שנקשרה בשמה לפחות לא בעשור האחרון. הודעות הטקסט שנחשפו לפני יומיים אולי מתחילות לשפוך איזה שהוא אור על הפרשה.

 

ג'וני דפ ואמבר הרד: לפני הדרמה הגדולה

ג'וני דפ ואמבר הרד: לפני הדרמה הגדולה

 

כך או כך התקפי זעם הם לא תירוץ, ועדיין משום מה קשה לי להאמין שצו ההרחקה שבית המשפט נתן לדפ מהרד הוא המילה האחרונה בכל הפרשה הזו. נכון לרגע זה אתרים ברחבי העולם עדיין מנסים להוציא את הבעל המכה כקורבן אומלל בכל הפרשייה הזאת, ותמונותיה החבולות של הרד לא ממש עוזרים לאהדה הציבורית כלפיה. מה שקורה בטוויטר למשל הוא לינץ' בלתי פוסק. אם אתם שואלים אותי - הרד עוד לא אמרה את המילה האחרונה בפרשה.