קשה למצוא אנשי ציבור או אמנים שלא התייחסו למאורעות הקשים באורלנדו בסוף השבוע האחרון. פיגוע הירי עורר תגובות רגשיות קשות בקרב רבים, ביניהם גם אדל שפרצה אמש בבכי כשהתייחסה אליהם מעל הבמה. אולם ליידי גאגא, שידועה בהזדהותה ובתמיכתה בקהילה הגאה עוד מימיה הראשונים על הבמות, מצאה מילים אמיצות במיוחד בהתייחס לאירוע והתפרקה גם היא בעת שנשאה את דבריה.

 

הטבח באורלנדו: הרוצח הוא פעיל דאעש או סתם הומופוב?

נראה שהטבח הנורא מצטמצם רק לשאלה אחת - טרור של דאעש או פשע שנאה נגד להט"ב? אור סופר מזכירה שאפשר גם וגם

הטבח באורלנדו

לטור המלא

ביום שלמחרת הטבח הנורא נערכו מפגשים וטקסים רבים ברחבי ארה"ב לזכר 49 הקורבנות שחייהם נלקחו במועדון הפולס באורלנדו. ליידי גאגא הגיעה לאחד המפגשים הללו שנערך מול עיריית לוס אנג'לס, כדי להקריא את שמות ההרוגים ולהביע את הזדהותה העמוקה עם הקהילה הלהט"בית ברגעיה הקשים.

הזמרת בת ה-30 נשאה את דבריה בקצרה כשהיא נרגשת מאוד, עד כדי מאבק בדמעות. "אני לא יכולה להימנע מהתחושה שרמות כאלו של שנאה, כמו כל פשע שנעשה על רקע של דעות קדומות, הוא מתקפה כלפי האנושות עצמה. זו מתקפה על כולם".

ליידי גאגא בעצרת לזכר הרוגי הטבח באורלנדו

ליידי גאגא בעצרת בלוס אנג'לס. צילום: Reuters

"אני לא אתן לכעס ולזעם שלי על המתקפה הזו להטיל צל על הצורך שלנו לכבד את אלו שמתאבלים על יקיריהם שאיבדו", היא הוסיפה. "חברים אבודים של הקהילה הלהט"בית, אני מקווה שאתם יודעים שאני וכל כך הרבה נוספים, כולנו בני ברית שלכם. מסביב לעולם יש מיליוני אנשים שמאמינים בכם. אתם לא לבד. מחר, אני מקווה שכולנו נצמח ברגישות, חוכמה ובקול רם לעבר פיתרונות. אבל הלילה, וממש עכשיו, אורלנדו – אנחנו מאוחדים איתך. ואנחנו כאן כדי לזכור", אמרה לפני שהחלה להקריא את שמות הקורבנות.

הדברים המטלטלים הללו מצטרפים אל מספר הודעות שליידי גאגא פרסמה בעמוד הטוויטר שלה, שם עוקבים אחריה מעל ל-60 מיליון איש. "זהו זמן טראומטי ואמוציונלי עבור אנשים רבים. אני חולמת על העולם שישקף ידון על מה אפשר לעשות כדי לשנות את האלימות הזו", היא כתבה באחד, ובציוץ נוסף כתבה: "התעלמו מקולות שמנסים להפריד בינינו, זה מוביל רק לאלימות נוספת בין אנשים. אנחנו חייבים להתאחד כבני אנוש, במקום בו כולנו זהים".

ליידי גאגא מתפרקת בעצרת זיכרון להרוגים באורלנדו

לא היתה מסוגלת לעצור את הדמעות. ליידי גאגא בעצרת הזיכרון, צילום מסך: NBC4

את הדמעות שניסתה לעצור בעת דבריה נראה שגאגא פרקה ברגע שסיימה לומר את המסר החשוב הזה. קשה שלא להתפרק יחד איתה.

לצפייה בנאום המלא של ליידי גאגא בעצרת: