פרשת אופק בוכריס הולידה בשבוע שעבר את סרטון המחאה "הבנות של בוכריס" שיחד עם הקמפיין #יותר_מבוכריס שרץ ברשתות החברתיות סימן את התנגדות כנגד הסדר הטיעון עם התא"ל. כעת מצטרפות להתנגדות הזו אמהות לחיילות בצה"ל עם שיר מחאה חדש נגד התופעה לפי הלחן של "המלחמה האחרונה". האמהות, תושבות מכבים-רעות, מבטיחות לבנותיהן החיילות ש"זו תהיה ההטרדה האחרונה".

מיה זיסמן, מיוזמות וממשתתפות הסרטון מספרת: "ראיתי את הקליפ של הבנות של בוכריס וקיבלתי בעיטה בבטן. אמרתי לעצמי 'די, לא יכול להיות שזה עדיין ככה'. רובנו נשואות לאנשי צבא. אנחנו באות ממקום שאוהב את הצבא ומכיר אותו מקרוב ובגלל זה כל כך כאב לנו לראות את זה. לא הוטרדתי מינית בשירותי הצבאי ובתי לא הוטרדה מינית אבל כמות הבנות שזה עבר דרכן... אני הייתי בשוק. הכי הרגיז אותנו זה העונש המגוחך שהוא קיבל. אם זה העונש שהוא קיבל, חבל שהמשפט התנהל במסגרת צבאית. אני מאוד מקווה שהשיימינג והרשתות החברתיות יעשו את שלהם כי מסתבר שבית המשפט הצבאי לא עושה את תפקידו. מדובר בעונש לא מרתיע, לא מכבד ולא הולם".

עם איך שהצבא מתנהל, תזכירי לי למה נשים עדיין מתעקשות להתגייס אליו.

"אוי ואבוי אם המסר יהיה 'אל תתגייסו'. אנחנו חייבות נשים בצבא, אנחנו חייבות ייצוג ואנחנו דורשות שוויון מלא בארגון הזה. אנחנו פשוט לא מוכנות שהתופעה הזו תייצג את צה"ל. אחוז המתגייסים באזור הזה הוא הגבוה בארץ. יש אנשים איכותיים בצבא ויש לנו צבא נהדר. רק צריך להוקיע את התופעה הפסולה הזו משם".

מה הבנות שלכן חושבות על התוצאה?

"הן גאות בנו מאוד. רק בשביל זה היה שווה את זה. אנחנו מנסות לתת להן הרגשה שאנחנו שומרות עליהן למרות שזה לא באמת נכון, אבל לפחות יש להן גב. הן יודעות שאם קרה משהו או אם יקרה משהו- אנחנו איתן. הבת שלי מאוד חזקה ולא נראה לי שמישהו יעז להתעסק איתה אבל יש בנות חלשות יותר, כאלה שמפחדות מהדרגה, מעמדת הכוח... מגיע להן גב. כל אמא צריכה להעביר את המסר הזה".