אנחנו אמנם בנות 14, אבל זה לא אומר שלא הספקנו לזכות בתחרות יזמות עסקית ישראלית לבני/ות נוער בזכות היוזמה שלנו LIPSTING". וזה לא אומר שלא הספקנו להרצות בכנס TED על שוויון מגדרי. וזה לא אומר שלא הספקנו להבין שאין גיל לעמוד על שלך ואין גיל לשוויון ושזה לא "נושא של גדולים/ות'' וזה כן נוגע אלינו.

 

עוד באון לייף:

 

אז איך בכל זאת הגענו לנושא השוויון המגדרי? אף אחת מאתנו לא חוותה חוויה טראומתית ומעוררת שהובילה אותה להתעסק בנושא אלא פשוט הצלחנו לראות דברים שאנשים\נשים אחרים\ות לא רואים\ות. זה היה טבוע בנו מגיל צעיר מאוד. כל מילה או מעשה לא במקום שנאמרו או נעשו היו כמו צביטה.

צביטה כאשר אנחנו מקבלות מבחן שכל השאלות בו פונות לבנים.

צביטה שאנחנו רואות ילדות קטנות שהמטרה שלהן בחיים היא להיות דוגמניות. צביטה כשאנחנו מציעות לשחק כדורגל והבנים משיבים שאנחנו לא יכולות בגלל שאנחנו בנות, ובנות לא משחקות כדורגל.

 

חלק נכבד מהציבור חושב שהשוויון כבר קיים ושהטענות שלנו ושל שאר הפמיניסטיות/ים הן קטנוניות וחסרות טעם אך בפועל השוויון כל כך רחוק מהמציאות הקיימת.  בניגוד לדעה הרווחת, המצב הקיים לא פוגע רק בבנות אלא גם בבנים, כיוון שגם את הבנים הוא מכוון לתפקידים מסוימים ומכתיב להם נורמות התנהגות ולא מאפשר להם לבטא את הפוטנציאל והחלומות שלהם.

 

העשייה שלנו לא נגמרת ולא מתחילה בהרצאה על שוויון מגדרי, אמנם בעזרתה הצלחנו להעביר את הרעיונות האלו לכמה שיותר אנשים\נשים אך אנחנו מאמינות שכאשר כל אחת ואחד מאתנו ייקחו חלק במאבק היומיומי הזה, העולם שלנו יהפוך למקום הרבה יותר טוב והרבה יותר שוויוני.

 

החברה חייבת להבין כשאנחנו משתמשים בחלוקה מגדרית אנחנו מפספסים רעיונות, יוזמות וטכנולוגיות שלנשים יותר קל לחשוב עליהן. ניקח לדוגמה אותנו – זכינו בתחרות יזמות עסקית ישראלית לבני/ות נוער על הרעיון שלנו ליצור שפתון שמורחים על השפתיים וכאשר הוא בא במגע עם סם אונס הנפגע/ת חשים צריבה בשפתיים. בכדי להקפיד על השוויון, התעקשנו על שפתון חסר צבע כך שיפנה לכל המגדרים. 97% מנפגעי/ות התקיפה המינית הן נשים ולכן לנשים או לבנות היה קל יותר לחשוב על רעיון כזה.                                        

הנקודה היא שאם נוותר ביתר קלות על המוחות הנשיים - ההמצאות, היוזמות והטכנולוגיות יותאמו לגברים. הבנות יכולות להביא כל כך הרבה ידע נוסף, יצירתיות ובעיות מעולמן והחברה בוחרת להדיר אותן מהעולם הריאלי.  אז איך נוכל לשנות את המצב? בואו ננסה לשים לב, נפתח את העיניים, לא נסכים לנורמות החברתיות שכופים עלינו.

 

מוזמנים להפוך בעצמכם לשגרירים של שוויון מגדרי ורצון טוב - לא להסכים, לא להיות קורבנות, לא לשתוק, להתעמת ולעמוד על הזכויות שלכם ולהסביר לכל מי שרק רוצה איך אפשר להפוך את החברה שלנו למקום כל כך יותר שוויוני.