איוונקה טראמפ היא אמנם אחת הנשים הכי אהודות בארה"ב כיום, או לפחות בקרב הרוב הרפובליקני במדינה, אך עם בחירתו של אביה לנשיאות היא הצליחה לצבור לעצמה גם לא מעט אויבים. אחת מהן, כך נראה, היא גם אחת הנשים האהובות והנערצות ביותר בעולם והשחקנית שמצליחה להביא הכי הרבה צופים לאקרנים לשנת 2016, סקרלט ג'והנסן.

 

איוונקה טראמפ מסתמנת כגורם המתון בממשל טראמפ

מדוע דווקא אישה עוצמתית ופמיניסטית כמו איוונקה לא מצליחה לצאת נגד אביה?

איוונקה טראמפ

לכתבה המלאה

אחרי שגילמה את דמותה של בת הנשיא במערכון קצרצר של Saturday Night Live, ג'והנסן לא הסתפקה בעקיצה סטירית משעשעת והחליטה לומר לעולם מה היא חושבת על איוונקה טראמפ, מבלי לחסוך במילים קשות.

בכנס של אתר הנשים Women in the World, ג'והנסן שוחחה עם העיתונאית טינה בראון, ששאלה אותה מה חשבה על אחד מראיונותיה האחרונים של איוונקה בו התייחסה לחיקוי שלה ב-SNL. "היא אמרה משהו שבעיניי היה מאכזב במיוחד", פתחה ג'והנסן. "שההשפעה הכי גדולה שתהיה לה או השינוי הכי גדול שהיא תעשה יהיה למעשה מאחורי דלתיים סגורות, ושאף אחד לא יידע שזו היא שבעצם עשתה את השינוי הזה".

הקהל הגיב לציטוט דבריה של טראמפ בצחוק רם, וגם תגובתה של ג'והנסן החלה כמשועשעת. "חשבתי לעצמי, 'ובכן זה מעצים'", אמרה בציניות וזכתה לעוד גל של צחוק מהקהל, אך המשיכה במילים נוקבות: "כמה זה מיושן, הרעיון הזה ש'מאחורי כל איש גדול עומדת אישה גדולה'. מה עם לעמוד לפני האיש הזה, או לצידו, או לעמוד בפני עצמך?", ג'והנסן שאלה לתשואות הקהל.

"זה כזה רעיון מיושן שכדי להיות אישה חזקה, את לא יכולה להיראות מודאגת, שמישהו יחשוב שאת כלבה", היא המשיכה. "נשים חזקות לעיתים קרובות מודאגות מהרעיון הזה שהן הולכות להיראות באור חסר הרחמים הזה, ואתן יודעות מה, לעזאזל עם זה! זה כל כך מיושן, זה כל כך חסר השראה, ואפילו ממש פחדני לדעתי".

אמנם ג'והנסן לא לגמרי מתעבת את איוונקה טראמפ. מסתבר שהיא דווקא תופסת ממנה לא מעט, ואולי דווקא בגלל זה מאוכזבת מהתנהלותה בצלו של אביה. "פגשתי אותה מספר פעמים בעבר, ולפני הרבה שנים, שתינו גדלנו בניו יורק ויש לנו כמה חברים משותפים. היא אישה מאוד אדיבה וחכמה, אישה אינטיליגנטית, ולדעתי גם מעורבת. אבל כל המצב הזה מבלבל אותי", היא הודתה.

אך אין די בכך בכדי לחסוך מטראמפ את הביקורת הבלתי-מתפשרת שלג'והנסן יש כלפיה. המערכון הקצרצר בו גילמה את בת הנשיא בחודש החולף הציג את איוונקה בפרסומת לבושם על שמה. "היא איוונקה, ולאישה כמוה מגיע ריח משל עצמה, ריח שנועד רק לה. כי היא יפה, היא חזקה, היא שותפה לפשע" – אומרת הקריינית עת מוצג הבושם ועליו המילה "Complicit". כלומר, מעורבת בפעילות בלתי חוקית או לא מוסרית לצד אחרים, ובמקרה של איוונקה מודעת היטב למתרחש בבית הלבן ולמידות הבעייתיות בהחלטותיו של אביה, אך נמנעת מלהתערב בהן. "הניחוח לאישה שיכולה לעצור את כל זה, אבל לא עושה זאת", הוסיפו במערכון של Saturday Night Live.

 טראמפ הגיבה למערכון הזה באותו ראיון באומרה שהיא "לא יודעת מה זה אומר להיות שותפה לפשע", אמירה שגררה אחריה עוד שורה של בדיחות על חשבונה. "אם להיות שותפה לפשע זה לרצות להוות כוח טוב, ולרצות להביא השפעה חיובית, אז אני שותפה לפשע. אני לא יודעת אם, במידה ואותם המבקרים המכנים אותי כך היו מוצאים עצמם במצב הייחודי וחסר התקדים שבו אני נמצאת כרגע, אם הם היו עושים משהו אחרת ממה שאני עושה". והוסיפה, "אני מקווה שהזמן יוכיח שאני עשיתי עבודה טובה, והרבה יותר חשוב – ששלטונו של אבי הינו ההצלחה שאני יודעת שהוא יהיה".

אז האם ההתקפה של סקרלט ג'והנסן היא אגרסיבית מדי ואיוונקה טראמפ רק עושה את עבודתה, או שמא ג'והנסן צודקת, שהגיע הזמן להפסיק לעמוד מאחורי ה"גבר", ושבת הנשיא יכולה וצריכה לעמוד בפני עצמה?