ניאה רסטוג'י לרגע לא חשבה שהניסיון שלה כמתכנתת מחשבים בכירה בחברת אפל יעזור לה יום אחד במלחמה נגד בעלה המתעלל. במשך 10 שנות נישואיהם, בעלה אבהישק גטאני התעלל בה מילולית ופיזית, והפך את חייה לגיהינום. עם זאת רק עכשיו היא אזרה אומץ והחליטה להקליט את ההתעללויות שהיא חווה ממנו. ההקלטות הלא קלות לצפיה ולהאזנה, שבחלקן אף שומעים את המכות שניאה חוטפת מבעלה בזמן הריונה השני ובזמן שבתם הקטנה נוכחת, עזרו לה לעבור שלב ממשפטי ה"היא אמרה-הוא אמר" המייאשים. עם זאת, גזר דין עם משקל לא התקבל כנגד הבעל. או לפחות עדיין לא.

 

עוד באון לייף: 

 

גטאני, מנכ"ל סטארט אפ מעמק הסילקון שבקליפורניה, הצליח להגיע לעסקת טיעון שתעניק לו עונש סמלי בלבד, ותמנע את הגירוש שלו לארץ מוצאו – הודו. כעת, אם יואשם, הוא יקבל רק עד 30 ימים בכלא. זאת למרות ההקלטות, התמונות שמתעדות את הפגיעות הפיזיות והעובדה שכבר לפני 3 שנים גטאני נעצר על התעללות באשתו, אחרי שעוברי אורח התלוננו על גבר שמכה את אשתו ברחוב. באותה הפעם, רסטוג'י הסכימה לבטל את התביעה ולנסות לשקם את יחסיה עם בעלה, אך כאמור – זה לא הוכיח את עצמו.

 

אבהישק גטאני. ייחל לראות את אשתו נרצחת

 

לפני כמה ימים היה אמור להתקבל גזר הדין, אך רסטוג'י פנתה לשופט המחליף – משום שהשופטת של התיק נמצאת בחופשה – והתחננה בפניו שלא להסכים לכך שבעלה יואשם רק ב"מגע פוגעני".

 

"בבקשה תסבירו לי איך זה מגע פוגעני כאשר אישה בחודש השמיני להריונה מוכה ולאחר מכן נאלצת לעמוד כל הלילה על יד בעלה?", אמרה רסטוג'י בבית המשפט. "האם זה מגע פוגעני כאשר אמא לילדה בת 6 ימים מקבלת סטירה משום שלדעת בעלה היא לא מטפלת בה כראוי? האם זה מגע פוגעני כאשר אישה מושלכת על הרצפה וסופגת בעיטות חוזרות ונשנות בבטנה? האם זה מגע פוגעני כאשר אישה מקבלת 9 סטירות מבעלה עד שהיא מסכימה לכל מה שהוא אומר ואז מקבלת מכה נוספת בגלל שהיא לא הסכימה מוקדם יותר?".

 

ניאה רסטוג'י. התחננה בפני השופט

 

מילותיה החזקות השאירו רושם על השופט, שהחליט לדחות את גזר הדין ולבדוק היטב כיצד התקבלה עסקת הטיעון המפוקפקת. השופט התייחס גם להקלטות המצמררות, בהן אפשר לשמוע בין השאר את רסטוג'י מתחננת בפני בעלה שיפסיק להכות אותה, או מתעמתת עמו על העובדה שהוא ישמח למותה. "כן, אני רוצה לראות אותך נרצחת", ענה לה אז. "ואני לא צוחק. אם את לא יכולה להאמין לי, אני יכול להישבע על חייו של מישהו".   

כעת רסטוג'י מחכה לחודש מאי, אז יתכנס שוב בית המשפט כדי לדון בתביעה שלה ולבחון מחדש את עסקת הטיעון.