עברו כבר כמה שעות מאז שקראתי בחשיפה של המקום הכי חם בגיהינום שחלקים נרחבים ממה שהוצג לכולנו ככתבת חדשות בערוץ 2 היו בכלל מבוימים ואני לא מצליחה להירגע.

לקרוא לסרט מבוים בקפידה בשם 'חדשות' פירושו לבזות את מקצוע העיתונות. במקרה הספציפי הזה, הבימוי כלל לא מובן לי. בעיניי, מדובר ב"תחקיר" הקל בעולם. עומרי קרונלנד בסך הכל  נדרש למצוא חבורת בנים שנוסעת לרומניה למסיבת רווקים ולשאול אותם אם הם מעוניינים להצטלם. כל היתר, סביר להניח, כבר יהיה שם. מדובר כאן על כמה טלפונים פשוטים ויש לך מרואיינים אמיתיים. זה הכל. מה שקורלנד עשה זה קצת כמו לראיין גבר בשדרות הר ציון בלילה ולבקש ממנו לשחק אותה כאילו הוא הולך לבקר זונה. למה לעשות את זה? תעמוד בשדרות הר ציון דקה וחצי ותמצא בדיוק גבר כזה.

אבל קרונלנד התעצל והממונים עליו התרשלו ובמקום אנשים אמיתיים שמדברים על חוויותיהם בבוקרשט קיבלנו כתבת סרט עלילתי למחצה.

 

אם אתה שותק- אתה שותף

שתי כתבות חדשות שודרו ביום שישי האחרון בערוצים 2 ו- 10, הראשונה על פרשת האונס בשומרת והשנייה על מסיבות הרווקים של הגברים הישראלים בבוקרשט. מה הקשר בין השתיים?

לטור המלא

 

עד הגילוי הזה, הטענות שלי לקרונלנד הסתכמו בבחירה שלו לעשות עיתונות שאינה מעמיקה ובבחירה שלו שלא להציג נתונים ולא להראות את התופעה במלואה. אף על פי כן, הכרתי בעובדה שלפחות משהו טוב אחד יצא מהכתבה המביכה הזו- היא העלתה על סדר היום את התופעה וב-48 שעות האחרונות אנשים התעסקו בנשים בזנות, גברים שצורכים זנות ובחופשות "מין" במדינות זולות. העיתונות הנמוכה הזו גרמה לכולם לעסוק בתופעה חשובה ולשאול שאלות חשובות וזה נהדר.

 אבל עכשיו גילינו שהכתבה מבוימת.

כשאדם שומע שהחדשות שזה עתה מכרו לו מבוימות, יש לו נטייה בהחלט מתקבלת על הדעת לדחות בשאט נפש את כל הסיפור כולו, למחוק אותו כאילו הוא לא קיים. הרי הצעירים לא באמת נסעו למסיבת רווקים, הרי אף אחד מהם בכלל לא מאורס, הרי הם רק בני 22, הרי הם בכלל לא הזמינו לימוזינה, הרי הכוכב של הכתבה בכלל לא עלה לרקוד עם החשפנית מרצונו החופשית אלא נשלח למשימה מבוימת. בשורה התחתונה כולם שחקנים על סט עם תסריט כתוב מראש. לכו תדעו אם בתוך כל בקבוקי הוודקה שנראו בכתבה בכלל לא דחפו מיץ פטל... בקיצור- הכל חרטא, שקרו לנו, תפסו אותם על חם, אפשר להמשיך הלאה.

להמשיך הלאה ולשכוח את הדבר החשוב באמת- הכתבה מבוימת, התופעה לא מבוימת. זה שקרונלנד וחבריו היו עצלנים מדי בשביל למצוא חבר'ה צעירים שבאמת נסעו למסיבת רווקים מהסוג הזה לא אומר שהחבר'ה האלה לא קיימים. העובדה שב"כתבה" הספציפית הזו מישהו שלח צעיר לעלות על במה ולרקוד עם חשפנית לא אומרת שאין צעירים שעושים בדיוק את זה בלי שמישהו ישלח אותם. העובדה שככל הנראה כולנו צפינו בכתבת יח"צ במקום בחדשות בפריים טיים לא באמת אומרת שערימות הצעירים שעולים בחבורות על טיסות לבוקרשט נוסעים לשם לטעום מרק בורשט ולצלם נופים.

בוקרשט עמוסה בצעירים ישראליים שמגיעים אליה לחופשה זולה שכוללת קזינו, "מין" ואלכוהול. ופאטאייה עמוסה במבוגרים, ישראליים ואחרים, שמגיעים אליה לחופשה זולה שכוללת "מין" עם נערות או נשים צעירות. גם אפריקה מלאה בהם, גם קמבודיה, גם אוקראינה. יותר מדי גברים עולים על טיסות ליעדים אחרים בהם "מותר" לקנות אישה לכמה שעות וזה גם זול ממש.

הזרקור הקלוש שהופנה לתופעה המדכאת הזו, יופנה כעת לפייק ניוז שיצרו חדשות ערוץ 2, לשאלה כמה מהר צריך להעיף את האחראים על הכתבה הזו הביתה, לאמירה שאסור להאמין לכלום ושהכל מונע מאינטרסים ולמחשבה שכמה לא מפתיע שדווקא צעירים מזרחים נבחרו לכתבה הזו וכמה אהבלים הם שהסכימו לשתף פעולה וכו' וכו'.

הפשע של קרונלנד הוא כפול בעיניי- בבחירה שלו לעבוד כמה שפחות הוא הסיט את כולנו מהעיקר. וזה חבל. כל כך חבל.