נכון לעכשיו, בכל הנוגע לאלימות מינית בישראל, יש חוק אבל אין צדק. לפיכך, הנה הצעה אוונגרדית: אולי נשנה את הסדר ל"אין חוק אבל יש צדק"?

נשמע נורא, נשמע מאיים, נשמע כאילו קצו כל הקיצים, אבל נראה כי אין ברירה.

נגד רב-מורה מעפולה נפתחה לפני כשנה חקירה בגין חשד להטרדות מיניות של ילדות בבית הספר בו הוא מלמד. למרות החקירה ולמרות התלונות הוא המשיך ללמד בבית הספר ולפגוש יום יום את הילדות. במדינה בה מאפשרים למורים החשודים בביצוע עברות מין חמורות בילדות ,להמשיך ללמד אותן, כנראה צריך פתרון קיצוני שיעשה צדק כי החוק כשל, כי החוק מפקיר את הילדות והילדים בידי הזאב החשוד ברוע.

כן, גם אם טרם הוכחה אשמתו, יש להרחיקו מבית הספר כי ביטחון הילדים חשוב הרבה יותר מההוכחה. אבל, כאמור, הרב-מורה המשיך לפקוד את בית הספר מדי יום והשבוע החליטו בפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות מספקות עם המלצה להעמידו לדין משמעתי בגין "מעשים שאינם הולמים" כמו, לדוגמא הושבת הילדות על ברכיומדוע לא היו ראיות מספיקות? כי לא כל ההורים העזו להתלונן, כי ההורים פחדו להתלונן נגד הרב.

כמי שסיפורי הילדות, כאבי ההורים, מצוקתן של המוטרדות ובכיין של הנאנסות, הם הצלילים שממלאים את ראשה יום יום, הם חלק מפסקול חייה, אני אומרת אסור לשתוק. אסור להשלים.

עבירות מין בבית הספר

אם החוק מעוות, מיושן, מתאים מאוד לכל אותם זאבים מזילי ריר רעל, צריך להרים חומה מעליו. ייתכן  שהרב מורה יעמוד לדין משמעתי אולם אף על פי כן אסור לו להמשיך ללמד בביה"ס. חייבים לספק לילדים מרחב בטוח.

גם במקרה המורה מטבריה קבע משרד החינוך שהמורה לא יושעה מבית הספר וימשיך ללמד בזמן שהתיק נגדו נמצא בחקירה מתמשכת. זו החלטה שערורייתית שצריך להילחם נגדה. בעיקר לאחר שהוא גורש מהישוב בו הוא גר בשל שורת תלונות על הטרדות מיניות של ילדות באותו ישוב.

 במדינה בא שר החינוך נפתלי בנט בעצמו, מאפשר לח"כ מהסיעה שלו, החשוד בשורת הטרדות מיניות, לחזור ולעמוד בראש ועדה חשובה, להמשיך ולכהן בכנסת, כנראה שצריך הרבה יותר מחוק כדי שיהיה צדק.

צריך שיו"ר הכנסת יקח את הפטיש שלו, ידפוק בו חזק ויגיד "אני מחליט! ניסן סלומיאנסקי, אתה לא ראש ועדה יותר, גם אם התיק נגדך ייסגר מחוסר ראיות מספיקות". הרי כולנו כבר יודעים ש98% מהנשים נפגעות עברות מין פוחדות להגיש תלונות במשטרה. ובכל זאת, הן כן מעידות, והגיע הזמן שמקבלי ההחלטות ייבחנו את העדויות הללו אחרת, שיתייחסו אליהן כאילו כל אחת מהן היא בתם.

צריך שהיועץ המשפטי לממשלה, יחד עם פרקליט המדינה, ייקח אחריות ויקבע חד משמעית: אם יש שורת עדויות נגד אדם בתפקיד בכיר, או מורה, יגיד החשוד תודה על שהוא לא יושב בכלא וישוחרר לביתו. אבל בשום פנים ואופן לא ישוב לביה"ס וילמד את הילדים הרכים, לא ישב במוסדות ציבור, ובוודאי לא בכנסת ישראל.

צריך להילחם ולשאוף שגם תלונה נגד חשוד בעברת מין תיחשב, גם טרם הוכחתה. בעיקר כשיש שורה של עדויות כאלה נגד חשוד. עדות צריכה להוות גורם משמעותי בטיפול בעברייני מין.