לאחר שסרטון של VICE News על אירועי עצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל בה נהרגה אחת ממפגינות השמאל הופץ ברשתות החברתיות והפך לוויראלי, בהנהלת פייסבוק החליטו לסגור את הפרופיל של אחד ממנהיגי העצרת, גבר בשם כריס קנטוול, המאמין בעליונות הגזע הלבן. ביום חמישי האחרון החליטו גם באתר ההכרויות אוקיקיופיד להעיף את קנטוול מתחומם.

 

אתר ההיכרויות המקוון הודיע על ההחלטה באמצעות העמוד הרשמי של טוויטר: "אין מקום לשנאה במקום בו אתה מחפש אהבה". האתר גם ביקש מהמשתמשים לדווח על כל מי שמצהיר או נראה מעורב בשנאת קבוצות ספציפיות.

 

 

מנכ"ל החברה, אלי זיידמן, מסר הצהרה: "לאוקיקיופיד יש אפס סובלנות לגזענות. אנחנו לוקחים הרבה החלטות קשות מדי יום. להעיף את כריסטופר קנטוול מהאתר זו לא הייתה אחת מהן".

 

בסרטון המדובר, קנטוול נראה משתולל לצד צועדים אחרים בעצרת ומשתמש ברטוריקה אלימה וגזענית בריאיון שלו עם כתבת VICE, אל ריב. בשיחה עמה הוא טוען בלהט כי מטרת השימוש באלימות של תנועת האלט-רייט - במהלך מחאת יום שבת ומחוצה לה – היא ליצור "מדינה לבנה". הוא מתאר כיצד דעותיו על גזעים משפיעות על אמונתו לגבי יחסים בין המינים- עם מי מותר לנהל מערכות יחסים ומי צריך להתחתן עם מי. "אני כאן כדי להפיץ רעיונות, לדבר, בתקווה שמישהו יותר מוכשר יגיע ... לא מישהו כמו דונלד טראמפ שנתן את הבת שלו ליהודי", אומר קנטוול. לדבריו, המנהיג האידיאלי שלו הוא מישהו "הרבה יותר גזעני מדונלד טראמפ. ... אני לא חושב שאתה יכול להרגיש לגבי גזע כמו שאני מרגיש ולראות את ג'ארד קושנר הממזר הזה מסתובב עם בחורה יפה כמו איוונקה".

 

פעיל הימין הקיצוני כריס קנטוול

 

זו לא הפעם הראשונה בה קנטוול מתייחס לנישואי תערובת. הוא נהג בעבר לכתוב טיפים בנושא היכרויות בבלוג האישי שלו שהתבססו, כמובן, על התאמה בין הגזעים השונים. זה רק קצה הקרחון בכל הנוגע לבחור הזה. פעילותו למען זכויות הגבר הלבן התחילה בגיל צעיר ורק הקצינה עם הזמן. כיום הוא לאומן ניאו נאצי במשרה מלאה.

 

הכרויות ללא שנאה

לא רק גזענות מאתגרת את אתרי ההיכרויות ברשת, וידוע כי הם משתדלים ככל האפשר לשמור על ביטחון המשתמשים ועל גלישה נעימה. בשל כך, האתרים דוחקים ללא הרף במשתמשים להיות נחמדים זה לזה. רק בשבוע שעבר, באוקקופיד ביקשו מכלל הגולשים שלהם לחתום על התחייבות לפיה הם לא ישלחו "הודעות מיניות מפורשות ומטרידות או לא רצויות".

 

בתנאי השימוש באפליקציה, טינדר קוראת לכל הגולשים לכבד זה את זה ו"לא לפרסם תכני שנאה, איומים, מסרים מיניים מפורשים, הסתה לאלימות, עירום או אלימות גרפית מיותרת". עם זאת, טינדר מבהירה כי היא "איננה אחראית על התנהגות המשתמשים בשירותיה". תנאי השימוש של Bumble דומים, וקובעים כי האפליקציה מאפשרת לעצמה להגביל כל תוכן "פוגעני, מעליב, מאיים או כזה המקדם או מעודד גזענות, סקסיזם, שנאה או קנאות".

 

קנטוול רשאי לנסות את מזלו ב- White People Meet, אתר היכרויות שזכה לביקורת רבה על היותו גזעני כאשר הושק ב -2016. אבל גם באתר זה יש תנאי שירות שאוסרים במפורש על הודעות "המקדמות גזענות, קנאות ושנאה".