נערה הודית בת 17 הופקרה חסרת אונים לידיהם של כעשרים גברים שתקפו אותה, כשחזרה מיום הולדת של חברה. התקרית, שארעה בעיר גוואהטי שבצפון הודו, נמשכה כחצי שעה, ובמהלכה הנערה הופשטה והוכתה, וגופה כוסה בכוויות מסיגריות שכובו עליה. המקרה עורר מהומה וזעם בקרב הציבור, וכעס רב הופנה אל המשטרה, בשל תגובתה האיטית לאירוע.

 

עוד ב Onlife:

 

בתקיפה, שצולמה על ידי עיתונאי שהיה במקרה במקום, תועדו קבוצה של לפחות עשרים גברים כשהם רצים אל עבר הנפגעת, מושכים בשיערה, מכים וממששים אותה, מפשיטים אותה ומצמידים אותה לקרקע. איש לא נחלץ לעזרת הנערה המותקפת, תלמידת כיתה יא', שזעקה לעזרה. בעלי החנויות ועוברי אורח העדיפו להישאר בעמדת הצופים. למרות שהמקרה התרחש לפני כשבועיים, הוא זכה לחשיפה תקשורתית וכיסוי נרחב רק לאחר שהסרטון שצולם על ידי העיתונאי הופץ ברשת.

 

"התוקפים שאלו אותי למה אני מנסה לעזור לה"

על פי India Today, המשטרה סופגת ביקורת קשה בשל העובדה שלקח להם 45 דקות להגיב, על אף העובדה שתחנת המשטרה נמצאת במרחק של פחות מקילומטר וחצי מזירת האירוע. לאחר האירוע, התגייסה המשטרה ללכידת הגברים המצולמים בסרטון, ועד כה נתפסו שישה מהחשודים. כעת המשטרה ההודית נמצאת תחת לחץ ציבורי רחב ללכוד את החשודים הנותרים. בנוסף, נפתחה חקירה על התנהלות המשטרה.

 

מוקול קליטה, העיתונאי שצילם את האירוע, אמר כי ניסה לעזור לנערה. "כשהיא ראתה אותי היא צעקה לעזרה", סיפר קליטה ל – India Today. "התוקפים שאלו אותי למה אני מנסה לעזור לה. התקשרתי למשטרה והם אמרו שהם יודעים על התקרית והם בדרך".

 

הסרטון שפורסם, כשפרצופי התוקפים מסומנים, כדי לעזור בזיהוי. זהירות: חומרים קשים לצפייה

 

מזכיר לכם משהו?

הודו אמנם ידועה ביחסה המחפיר לנשים, אבל המקרה הזה הצליח לזעזע גם את הציבור ההודי. רגע לפני שכולנו מצקצקים בלשון, מדברים על ההודים הבורים ומרחמים על ההודיות המסכנות, בואו נעצור רגע ונחזור לאירוע שקרה בישראל רק לפני חודשים ספורים. מקרה האונס על החוף בתל אביב.

 

בפרשה שהסעירה את התקשורת ואת הציבור, קבוצה של נערים קיימו יחסי מין עם אישה לאור יום, באמצע החוף, בעוד הם משפילים אותה, קוראים קריאות גנאי ומזמינים את העוברים והשבים לעמוד בתור "בשביל מין אוראלי בשקל". אותם עוברים ושבים, אגב, פשוט עמדו מהצד, חלקם אף הריעו, ורק אישה אחת חשבה להתקשר למשטרה. המשטרה הישראלית, בדומה לזאת ההודית, לא הגיעה למקום.

 

מה יקרה אם נגלה שהנערה ההודית הייתה זונה?

כולם הזדעזעו מהמקרה המחריד, עד שנחשף פרט אחד קטן, ששינה את כל התמונה: האישה הייתה זונה. בן רגע הפכה הקורבן לתוקפת, וגם הקיצוניים פחות, שלא תפסו אותה כמי שאנסה את הנערים, עדיין התייחסו למקרה קצת אחרת. בכל זאת, היא זונה. זונות אי אפשר לאנוס.

 

לא נותר אלא לתהות איזה פרט צריך לחשוף על הנערה ההודית, כדי שאפשר יהיה להטיל גם על הנפגעת הזאת את האחריות למה שקרה לה ולמצוא איך הכל בעצם באשמתה. כך כולנו נוכל לישון בשקט, עם הידיעה שהכל בסדר בעולם, ושום שינוי לא נדרש.