במוצאי שבת האחרון הוטרדו מינית על ידי שוטר שתי פעילות חברתיות, ספיר סלוצקר-עמרן וכרמן אלמקייס-עמוס, ונעצרו באלימות בהפגנה מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד. הפעילות חוו אלימות פיזית שמאפיינת את התנהלות המשטרה בהפגנות שהיו לאחרונה נגד הגזרות הכלכליות, ייצוא הגז ושאר נושאים חברתיים וחשובים. הפגנות אלה הן, למעשה, מהות הדמוקרטיה ואסור להשתיק אותן. אבל לא רק שהפעילות חוו הטרדה מינית ואלימות פיזית, הן נאלצו גם להתמודד עם ניסיונות להכפיש אותן ואת החוויה הקשה שחוו, נסיונות שאפשר היה לזהות במדיה החברתית, ובעיקר בקירות פייסבוק.

 

עוד ב Onlife:

 

להמאין למתלוננות הוא כלל הבסיס

בתנועה הפמיניסטית התפתח כלל האצבע של ?מאמינות למתלוננות", כתגובת נגד למציאות לא פשוטה של משפטי שדה שנערכו דווקא להן. משום מה, כשמדובר בעבירות מין -  מיד עולה האופציה של תלונות השווא, שאף פעם לא עולה במקרים של עבירות אחרות, למרות ששיעור תלונות השווא בעבירות מין לא גבוה יותר מאף עבירה אחרת. גם מציאות של הכפשת המתלוננות וחיפוש של מה לבשו ואיך התנהגו הוא שכיח, למרות שכבר מזמן הוכח שלאלה אין כל קשר להטרדה עצמה.

 

להאמין למלוננות הוא כלל הבסיס במקרה של הטרדה מינית. המתלוננות תמיד סובלות מספקנות, מזלזול ומהכפשות, ולצערי, זה מה שעוברות ספיר סלוצקר-עמרן וכרמן אלמקייס-עמוס. במקרה הזה הפרשה חמורה שבעתיים, מכיוון שהרקע הוא אלימות משטרתית והתנכלות מצד המשטרה לפעילות שעושות את העבודה החשובה ביותר שמתנהלת כרגע ברחוב ובשיח הציבורי. 
 

מצפה לחקירת מח"ש אמיתית ועד אז - מאמינה למתלוננות

אני מגבה את סלוצקר ואלמקייס. מסע ההכפשות שמופנה כלפיהן בימים האחרונים - אחרי האלימות שספגו במוצאי שבת ובהפגנות קודמות - הוא חלק מנסיון להשתיק את המסר שהן מובילות, יחד עם פעילים רבים אחרים, נגד הגזרות הכלכליות ונגד הממשלה. אני מצפה שהתלונה שהגישו השתיים למחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטר שהטריד אותן תיחקר באופן אמיתי ויסודי.

 

אני מצפה לשינוי מדיניות האלימות המשטרתית ככלי לדיכוי הפגנות צודקות ולגיטימיות. וכן, יש קשר למדיניות הכלכלית כי ההפגנות נגדה זה מה שהביא אותן למקום הזה מלכתחילה, וגם על כך אני מודה לשתיהן, ולשאר הפעילים.  אני מצפה שהמדיניות הכלכלית שהממשלה מובילה נגד הציבור תשתנה. זה יהיה הניצחון האמיתי לכרמן, לספיר ולכולנו.

 
אני קוראת לחקירת מח?ש אמיתית ונוקבת ולפרסום המסקנות. ועד אז - אני בוחרת להאמין למתלוננות כדי לחזק אותן וכדי להוות דוגמה לאחרות.