בין אישור חוק המסתננים לדיון בדבר היעדרותו של בנימין נתניהו מהלווייתו של נלסון מנדלה, ארעה היום בבוקר תקרית קטנטנה. לא משהו שירעיד עולמות או יוביל לשאלות מוסריות כבדות משקל.

במסגרת תכנית הבוקר של ערוץ 2 בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן העבירו השניים את השידור למגישת החדשות, טלי מץ. בזמן שזו מגישה את החדשות בענייניות, יואב לימור תיאר, ככל הנראה, באוזנה של גוטמן את מה שעבר לו בראש. פליטת הפה שלו לא נאמרה למיקרופון ואיש לא היה יודע על קיומה אילולא טרחה הפרטנרית שלו להגשה לספר לצופים, בפרץ כנות מיותר, מה אמר לה לימור.

"שאני אספר לצופים מה אמרת לי?" שאלה גוטמן בחיוך. יואב לימור מתחיל לקלוט את השגיאה שעשה, טלי מץ עדיין בשידור. ואז גוטמן לא מתאפקת ומספרת."מגישת החדשות נראית כאילו היא יצאה עכשיו ממועדון סאדו מאזו" (ציטוט מדויק. לא נגענו). לימור מרכין ראשו, טלי מץ נבוכה עד אימה וגוטמן קולטת - "טוב, נראה לי שלא הייתי צריכה לומר את זה" היא ממלמלת. השידור הוא שידור חי. אין לאן לברוח ואין עורך שיחתוך את המשפט האווילי בעריכה. בניסיון עלוב להחליק את הבדיחה הלא מצחיקה, החבר'ה פשוט עוברים הלאה. לאחר מכן עולה לשידור אלעד זוהר, החזאי. זוהר לא ממהר להרפות מלימור ומקניט אותו "תגיד, ואיך אני לבוש היום?". לימור מקשקש משהו בתגובה על הצווארון של זוהר.

טלי מץ, רגע אחרי האמירה המביכה

עד כאן התקרית. אפשר לקרוא לזה "פאדיחה קטנה בשידור חי". אפשר פשוט להתעלם. הרי מדובר באירוע שולי. יש עשרות דברים חשובים יותר שקרו היום. וזה בדיוק מה שמרגיז בסיפור הזה. השוליות שבו, תחושת הסלחנות המובנת מאליה שבה הוא מתקבל. עוד אמירה סקסיסטית של גבר לאישה. הרי אם נעשה סיפור מכל אמירה גברית שאינה במקומה, לא תהיה לנו אפילו שניה אחת לעסוק בדברים אחרים.

יואב לימור, בזמן שגלית גוטמן מספרת לאומה על הרהוריו

ובכל זאת, דווקא בגלל שוליות האירוע, אני מעוניינת לומר כמה מילים על הקלות הבלתי נסבלת בה מנחה תכנית, גבר, מרשה לעצמו להביע את עמדתו המפורטת בנוגע ללבושה של מגישת חדשות, אישה. מעניין מה היה קורה אם לא היה מדובר במגישת חדשות אלא במגיש. איכשהו, אני לא רואה את לימור מעיר משהו בסגנון "העניבה שלו היום סקסית מהרגיל" או "עם החליפה שהוא לובש היום, הוא נראה טוב מתמיד". ולמה לא? כי להתעסק במה שלובש מגיש חדשות בזמן שהוא מוסר ידיעות על המתרחש בארץ ובעולם זה מיותר. מגיש החדשות נתפס כאיש רציני שעושה את עבודתו. אבל מגישת חדשות היא קודם כל אישה ורק אז אישה שעושה את עבודתה ולכן לגיטימי לחלוטין להרהר בקול על לבושה. העובדה שגוטמן טרחה לשתף את הצופים בהרהור הזה רק מוכיחה שהוא "בסדר", לא משהו שיש להתפלא עליו.

************

לא התקבלה תגובה מקשת עד מועד סגירת הכתבה.