כולנו יודעים שמה שלא מגיע לטלוויזיה מוצא את הדרך במהירות לרשתות החברתיות. הסרטון הוויראלי שרץ ברשת מאתמול הוקלט כחלק מהתוכנית "מצב האומה". הבוקר הסרטון עוד היה בעמוד הפייסבוק של התוכנית, אבל בשעה 13:00 הוא הורד בתוספת התנצלות.

בסרטון גורי אלפי (מספר סיפורים בחסד, בעל כישרון ענק שפעמים ספורות הותיר אותי אדישה) חולק עם כולנו את חוויותיו ממסיבת רווקים שהוטל עליו לארגן. "אני הייתי אחראי על דבר אחד בלבד - להזמין חשפנית. משום מה חשבו שאני מתחבר לז'אנר", הוא מעיד על עצמו.

עוד באון לייף:

באמת מדובר בסיפור מצחיק: הגיעה אישה בגיל של אמא שלו - "פוזלת" הוסיף יוסי מרשק שהשתתף בפאנל – ואז היא התפשטה כאילו היא מבצעת פעולה יומיומית כמו ללכת לישון, ולא באה בעצם להגשים את הפנטזיות האקזוטיות של עשרה גברים שהיא לא מכירה. הייתה גם בעיה עם המוזיקה, לא היה טייפ –  כנראה בשל אי הבנה באשר לחלוקת התפקידים (מה כתוב בהוראות? של מי האחריות לדאוג למוזיקה? לאשת המקצוע? למזמינים?). וכך מצאו עצמם עשרה גברים מחפשים מוזיקה בטלוויזיה אל מול אישה עייפה, מבוגרת, ללא בגדים, שאמרה ש"היא לא יכולה ככה".

גורי מספר שהוא חשב לעצמו "מה את לא יכולה ככה? איזה קסם עוד יהיה באוויר" וברקע שאר חברי הפאנל מתגלגלים מצחוק, וכמובן שאיתם גם הקהל. באמת סיפור מצחיק. מודה שהסיטואציה ההזויה של עשרה גברים עומדים בתחתונים במבוכה מעוררת גיחוך ("היא רוקדת, וזה, ומתחילה להוריד לך את הבגדים, אז אתה מוריד את הבגדים, היה מאוד לא נעים"). הרי על זה מושתתת קומדיה – על הפער בין משהו שהוא טבעי (במקרה הזה אקט שכשהוא קורה באינטימיות בין שניים יכול להיות מרגש ומסעיר) לעומת משהו מלאכותי (ובמקרה הזה: מוזמן, משולם ושלא מרצון). ביכולת סיפור מופלאה והרבה צחוקים, מפשיט גורי את הסיטואציה שנחשבת לקינקית, מגניבה ומשאת חייו של כל גבר באשר הוא, מכל הזוהר שנהוג לייחס לה, ומתאר אותה בבנאליות של הגועל, בעצם בדיוק כפי שהיא - אישה שמגיעה להתפשט שלא מרצונה החופשי מול גברים שהיא לא מכירה במטרה לגרות אותם (ואני יודעת שישנם כאלה שמצפים גם לשירותי זנות כלולים בתוך הסיפור הזה).

לא הייתי מתנגדת לשימוש בכישרונן ושנינותן של אורנה בנאי ועינב גלילי בעניין הזה, והיה נחמד אם הן היו מנדבות אותו מעבר לתגובה: "זה הסיפור הכי נורא ששמעתי", אבל לדעתי גם אלפי בעצמו הצליח – עם כל הצחוקים ושלא במתכוון – לנסח מכתב שחרור לכל הגברים שחושבים שאם הם לא ייקחו חלק בתכתיבים החברתיים הללו הם לא ייחשבו גברים. שמעתי יותר מגבר אחד מכה על חטא שהשתתף במסיבת רווקים שהמצע התרבותי שלה התבסס על אישה זרה שהתפשטה ורקדה באופן שנחשב "מגרה וארוטי" על פי התרבות שלנו. אני פמיניסטית, זה לא חוכמה שאני אומרת את זה, אבל עכשיו גם  גורי אלפי ויוסי מרשק מודים שזה עלוב.