אחרי מחאות כמו "בטן של אמא" או סימני המתיחה, שמאפשרים גם לנשים שלא מתעוררות בבוקר ומגלות מול המראה את ג'יזל להרגיש טוב עם עצמן, אפשר היה לחשוב שסוף סוף אנחנו מגיעים לעידן אחר. עידן בו הרשתות החברתיות משמשות אמצעי עבור נשים בכל המשקלים, הגבהים והצבעים כדי להרגיש סקסיות ובטוחות בעצמן.

 

אבל למרבה הצער, את השבוע אנחנו מתחילים דווקא בתמונות הממחישות שעדיין יש מי שמנצל את החיים הווירטואליים כדי לעודד הפרעות אכילה ורזון קצוני.

שני "אתגרים" ממלאים את הרשת בימים אלו, הראשון שבהם קורא לנשים לנסות להגיע עם יד אחת לפופיק דרך הגב. זה נשמע קצת לא ברור, אז הנה תמונה להמחשה:

 

 

כמו שאתם רואים, האתגר הזה מצריך מותן צרה, אבל לא פחות מכך הוא מצריך גמישות, כך שגם אם את רזה את יכולה למצוא את עצמך "נכשלת" בו ואי לכך לא מקבלת את האישור להיותך סקסית מספיק, נשית מספיק או ראויה מספיק כדי לחיות - לפחות על פי הרשת.

 

האתגר השני אכזרי לא פחות: הוא קורא לנשים לשים מטבעות על עצמות הבריח שלהן. מספר גדול יחסית של מטבעות שמונחות ברווח שיוצרות העצמות מבלי ליפול מעיד על עצמות בולטות באופן מיוחד, מה שמעיד על רזון באופן מיוחד. מיותר לציין שגם במקרה הזה, מי שלא מצליחה לעמוד באתגר בצורה שמספקת את הגולשים, זוכה לשיימינג אכזרי.

 

 

אתגרים מהסוג הזה הם פחות או יותר הדבר הכי הרסני עבור אלו המתמודדים עם בעיות של דימוי גוף – או במילים אחרות: כלפי כמעט כל הנשים בעולם. הרי לא חסרים לנו תמונות ומסרים המעודדים אותנו להיות רזות יותר, רזות מדי, ושולחים אותנו להשיג רווח ירכיים, רווח בין בגד הים לאגן, או את מה שלא ידרוש הטרנד החדש. ואם אנחנו לא עומדות באתגרים? כנראה שמשהו ממש לא בסדר אתנו, למרות שמרבית הנשים בעולם לא עומדות בהן, ולמרות שגם הצלחה בהם לא מעידה על בריאות או על איכות חיים.

 

עד שהרשתות החברתיות יתחילו להתערב ולהוריד אתגרים מהסוג הזה, הדרך היחידה להילחם בהם תהיה לעודד עוד ועוד יזמות הקוראות לקבל את הגוף שלנו כפי שהוא, ולנסות לאתגר את הגולשים (ובעיקר את הגולשות) עם אתגרים חיוביים.