הכדור במגרש שלנו

הכדורגל הנשי כבש השבוע את הכותרות ברחבי העולם כאשר נבחרת הנשים של ארה"ב ניצחה את יפן באליפות העולם (5-2 למתעניינות). בטיימינג פשוט מושלם עם חגיגת יום העצמאות, האמריקאים חגגו את הניצחון שהתברר כסיבה למסיבה של ממש - מדובר בקבוצה הראשונה בהיסטוריה שניצחה שלוש פעמים באליפות העולם לנשים. "איזה ניצחון, המדינה כל כך גאה בכן! בואו לבקר בבית הלבן עם הגביע", מיהר לצייץ בטוויטר הנשיא אובמה.

היסטוריה באליפות העולם לנשים

אפרופו פטריוטיות וכדורגל נשי, בינתיים, בארצנו הקטנטונת, נרקמה לה נבחרת מרשימה של שחקניות כדורגל מטעם הכנסת. כן, מה שקראתן. לקראת אליפות אירופה בכדורגל לנערות עד גיל 19 שתתקיים החודש בארץ שיחקו חברות הכנסת ושרה אחת נגד בנות נבחרת ישראל. בין המשתתפות ניתן למצוא את חברות הכנסת תמר זנדברג, עליזה לביא, איילת נחמיאס, רויטל סויד, עאידה תומא סולימאן והשרה מירי רגב. כשמלחמת התרבות עדיין נושפת בעורפה, רגב משתדלת להציג סולידריות, שלא לומר תמיכה נלהבת בכדורגל הנשי וצוטטה כי היא מתכוונת להשקיע את מירב מאמציה בקידום הספורט הנשי. נחמד לשמוע ששרת התרבות והספורט מתכוונת לעשות חיל לפחות בתחום אחד מהשניים עליהם היא אמונה. כפיים!

המשמעות האמיתית של "קורבן אופנה"

לפני כמה שבועות סערה הרשת עקב אישה שאושפזה עקב לבישת סקיני ג'ינס, אבל מתברר שזה לא הפריט היחיד במלתחה שעלול להזיק לבריאותנו. נעמי בריית'וויט, חוקרת מאוניברסיטת נוטיגהאם מגלה כי ישנן לא פחות מחמש מגמות אופנתיות שעלולות לפגוע בגופנו ובבריאותינו – לידיעת קורבנות האופנה (אין מינוח מדויק מזה) הכופות על עצמן אי אלו טרנדים:

מחוך - כולנו יודעות עד כמה הוא מזיק, אבל רבות מאיתנו ממשיכות להשתמש בו באופן תדיר, ובעיקר אחת בשם קים קרדשיאן. מימי הרנסנס תפקיד המחוך היה להצר מותניים ולהקטין את מימדי הגוף, וגם כיום המחוך המודרני הנלבש בדרך כלל מתחת לבגד פועל באופן דומה. זה נשמע כמו סוג של עינוי, וזה בדיוק מה שהגוף עובר – כאבי בטן חזקים ושיבוש בתפקוד האיברים הפנימיים.

ג'גינס - פרי אהבתם של מכנסי טייטס וג'ינס מזיק לבריאות מסיבה מאד מעניינת – הוא חוסם את האוויר באזור המפשעה ואף עלול לגרום לזיהום פטרייתי באזור.

תיק אוברסייז עצום - מונח על הכתף, ביד או על פרק כף היד – אופציה למתקדמות - עלול לגרום לדלקות פרקים, שינויים ביציבה ואף כאבי ראש. לא רק גודל או משקל התיק הוא בעייתי, אלא גם הדרך בה סוחבים את התיק.

נעלי עקב - גם קארי ברדשאו יודעת שהסטילטו הוא סכנה בריאותית של ממש. העקב משנה את פוזיציית הגוף, את המבנה ואף את השרירים עצמם באופן לא טבעי.

ניתוחים פלסטיים - תרבות השיפוצים הקוסמטיים גדלה עם השנים והפכה לעניין טריוויאלי – לקנות שמלה חדשה, נעליים חדשות, אף חדש, לשפץ עפעפיים ולהוסיף בוטוקס למצח זה רק חלק מהשופינג החודשי עבור לא מעט נשים. אבל ניתוחים פלסטיים מסויימים מלאי סכנות, כמו למשל טיפול הבוטוקס שעלול לשתק את שרירי הפנים.

ויקטוריה ודיוויד בקהאם. האישה שחיה את חייה על עקבי סטילטו. צילום: shutterstock

לצד כל המגמות האופנתיות הללו נעים לדעת שדווקא רוח חדשה נושבת בעולם האופנה בתקופה האחרונה, שמחפשת את המראה הטבעי והנינוח – אפשר לראות זאת מהמסלולים הגדולים, דרך החנויות ועד רחובות העיר: את הסטילטו החליפו הסניקרס והכפכפים הנוחים, שמלות קלילות במראה אוברסייז במקום פריטים חונקים ותיקי גב במקום תיקי צד עצומים ומסורבלים. אין ספק שהמעצבים נפלו על הראש – מה הקשר בין נוחות לאופנה? מילה שלנו: תהנו מזה כל עוד זה נמשך, כי בעונה הבאה כנראה תחזרו לסבול.

הכיני את גופך למשחק

אמרנו שהכדורגל הנשי כבש את הכותרות השבוע? אז זה כולל גם את שלטי החוצות והמודעות ברחבי ניו יורק. בחודש אפריל האחרון עלה בלונדון  קמפיין פרסומי של חברת Protein World's ששאל את העוברות והשבות האם "גופכן מוכן לחוף", "beach body ready". במרכז המודעה כמובן ניצבת דוגמנית דקיקה בביקיני קטנטן, מציבה עבור נשים סטנדרטיים בלתי אפשריים ובעיקר מקוממים בתחום דימוי הגוף.

מחאת נשות ניו יורק. לא מוכנות שיגדירו האם "הגוף שלנו מוכן לחוף"

נשות לונדון מחאו, השלטים הורדו והשבוע הגיע תורן של בנות ניו יורק להזדעזע מהשלטים שקפצו לביקור בתפוח הגדול. ומה שלא טוב ללונדון, לא טוב גם לנשות העיר הגדולה. ברוח אליפות העולם בכדורגל נשי יצא משרד פרסום אחד בשם Bartle Bogle Hegarty בקמפיין נגד המודעות בשם #WorldCupReady. לקראת האליפות, שלטי החוצות בעיר עברו שיפוץ קוסמטי קל - על גופה של הדוגמנית הדביקו את חולצת נבחרת ארה"ב. "לא אהבנו את מה שהמודעות הללו משדרות, מדובר בביוש הגוף הנשי", הסבירו ממשרד הפרסום לטלגרף. "אליפות העולם בכדורגל נשי לא מקבלת מספיק סיקור, בעוד המודעות המגוחכות הללו נמצאות בכל מקום. מאז שהתחלנו פונים אלינו גברים ונשים כאחד ומעודדים אותנו להמשיך".

המהלך הקטן הזה עשה יופי של עבודה במסר שהוא משדר – אנחנו לא מוכנות שיגדירו לנו האם "הגוף שלנו מוכן לחוף" על פי אמות מידה שמגיעים ממודל יופי הרסני, אלא לובשות את החולצה ויוצאות לשחק במגרש שלנו. משחק של נשים, חוגג את הכוח הנשי ודימוי גוף חיובי.

אנג'י או אני: הסוד לנישואין נוסח הוליווד

להיות נשוי בהוליווד במשך עשרים שנה זה סוג של הישג. אז מה סודם של הזוג יו ג'קמן (46) ודבורה לי פורנס (59), נשואים באושר כבר שני עשורים והורים לשני ילדים? ממש כמו בדיאטה, החוק הראשון והחשוב מכל הוא להרחיק פיתויים מבית, ובפרקטיקה: בשום פנים ואופן לא לעבוד עם האלילה אנג'לינה ג'ולי, כך מגלה פורנס בראיון משותף עם ג'קמן בתכנית Australia's Today.

ג'קמן אמנם ביצע לא מעט סצנות סקסיות במיוחד עם שחקניות לוהטות כמו אשלי ג'אד ב"מישהו כמוך" או סקרלט ג'והנסון בסרט "סקופ" – אבל לפורנס יש גבול אחד ומאד ספציפי שבל בעלה יעבור – אסור לו לעבוד עם אנג'י. "כבר אמרתי לסוכן שלו שהוא אינו מורשה לעבוד עם אנג'לינה", היא מספרת. "אם כי אני בטוחה שהיא אישה מקסימה".

יו ג'קמן ודבורה לי פורנס מציגים את המתכון לזוגיות הוליוודית. צילום: shutterstock

אוקיי, אז ברור שהדבר הראשון שאנחנו חושבות הוא "וואו, מה תקוע לבחורה הזו ב-$#%? מה הסיפור עם החוקים הללו?", אבל במחשבה נוספת, זו הוליווד – עיר התאווה, איך אפשר לצפות לנהל מערכת יחסים ארוכה ויציבה במקום הזה? אפשר לקרוא לה קנאית או אובססיבית, אבל אם נשים את עצמנו בנעליה – פייר, אפשר להבין אותה. ההיסטוריה מגלה שאולי יש משהו בדבריה – עיינו ערך משולש אניסטון/פיט/ג'ולי וסיפור ההיכרות של השניים האחרונים על הסט של "מר וגברת סמית'", ובכלל, בלי קשר לגברת המפתה – אם אתן הייתם נשואות ליו ג'קמן, לא הייתן מעדיפות שיהיה לכן אותו בבית כל יום, כל היום?

דרושה: אישה טזמנית כריזמטית

מחפשת רילוקיישן ובעלת תכונות מנהיגות? אולי תמצאי את משרת חלומותיך בטזמניה. אי שם בקצה השני של העולם, הממשלה הטזמנית מחפשת בנרות אחר מועמדות עבור תפקידים במוסדות ובוועדות של הממשל, בכדי להגדיל את אחוז הנשים המכהנות בעמדות מפתח אלו.

דרושות נשים לממשלה הטזמנית

מדובר בתכנית בת חמש שנים שמטרתה להעלות את מספר הנשים ל-50% מכלל העובדים במוסדות הממשלה, כדי ליצור שיוויון בין המינים. ב-16 השנים האחרונות מספר הנשים בעמדות אלו עמד על 34%. הוועדות והמוסדות הממשלתיים נוגעים בתחומים רבים, ביניהם כלכלה ותיירות, חינוך, סביבה, שימור אנרגיה, אמנות, פיתוח קהילה ועוד.

הממשלה תתרום עד 50,000 דולר בשנה למשך שלוש שנים למלגה עבור מועמדות מתאימות שירצו להגיע לעמדות ניהול. לנו זה נשמע כמו חלום, רילוקיישן אקזוטי ומעניין עם שליחות חברתית וקהילתית. רק היזהרו, שמענו שיש שד טזמני שמסתובב באיזור.