הדס גולדשטיין, מנכ"לית און לייף, הנחתה את הפאנל הסוגר של כנס היזמיות שנערך בתל אביב. הכנס הפגיש בין שלושה ממובילי תחום ההייטק בארץ: טל ברנוח, מייסד ומנהל קרן דיסרפטיב, צביקה אורון, שותף כרמל ונצ'רס ועדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל.

 

 

עוד באון לייף: 

 
 

בתחילת הפאנל נתנו השלושה את כלל המפתח שלהם ליזמים/יזמיות שמגיעים לפגישה עם משקיעים: "הכוח מאוד בידיים שלכן", אמר ברנוח. "מה שאתן בוחרות להגיד, לספר, להביא אתכן, זה מה שיהיה. אם מישהי הופכת את הנושא המגדרי-נשי לנושא, אז הוא יהיה נושא. מי שבוחרת ללכת כמו כל אחד אחר, יזמית או יזם זה לא חשוב, אז זה מה שיהיה מהבחינה שלי כמשקיע. אני ממש לא מסתדר עם גבר, אישה, אלא עם מי שאת ואתה, מה אתה יודע להביא לשולחן. זה מרתון, מי שהולך למסלול הזה, זה הרבה מאוד שנים. צריך לקחת בחשבון שהמחוייבות שאתן לוקחות היא מאוד משמעותית, זה לא משהו שמתחילים ומנסים וקצת פה ושם ונקסט. זה הרבה שנים, מחויבות אמיתית".

 

צילום: בני גמזו לטובה 

 

על פי אורון, צריך להיות "להיות סופר ישיר. המנכ"ל או היזם צריך להגיע בעצמו בלי מלווים, בלי יותר מדי משקיעים ויועצים. לבוא להציג את המוצר, להגיד בדיוק מה אתם רוצים לעשות, ולהכתיב את האג'נדה, וזה יותר חשוב מהכל. בסוף אנחנו מסתכלים על האנשים, ואדם שיודע להציג את עצמו בצורה חדה ורהוטה ורואים את האש בעיניים, זה יותר חשוב מכל דבר אחר... מאוד חשוב לתאר את האבולוציה המוצרית עסקית שעברתם עד לנקודה הזו, זה גם עוזר למשקיע להבין איך הראש שלכם עובד. ודבר אחרון - לנסות להבין מי המשקיע שמולכם".

 

על פי סופר תאני, כנות היא מילת המפתח: "הרבה פעמים יזמים ויזמיות עם המון פאשן והתלהבות במוצר מתבלבלים בין להאמין במוצר לבין לספר את האמת, כל האמת ושום דבר פרט לאמת. אני חושבת שזה גבול מאוד דק. כשחוצים אותו - אגב גם בשלב גיוס הכסף אבל בוודאי אחריו – מאבדים את אחד הנכסים הכי יקרים שיש: מערכת יחסי האמון בין המשקיעים הפוטנציאלים לבינך".

 

צילום: בני גמזו לטובה

 

סופר תאני ציינה דבר נוסף: "ניהול משקיעים הוא אחד הדברים שהרבה יזמים נכשלים בו, במיוחד בסטארטאפ הראשון. זה מתחיל מבחירה של משקיעים, כי לדעת לבחור זה דבר חשוב, והרבה פעמים כל כך רוצים את הצ'ק בבנק, שהיזם פשוט מסונוור מכל משקיע. זו מחוייבות להמון שנים, אתם נכנסים למיטה קטנה מאוד יחד עם המשקיעים, ולכן אם מגיע משקיע ומשהו לא מרגיש לכם נכון, עדיף לוותר. וצריך גם לדעת להשתמש במשקיעים. לכל אחד יש את הכישורים שלו ומה שהוא יכול לתת לכם, זה אחד הנכסים הכי גדולים והמון המון יזמים לא עושים את זה. יש נכס וידע עצום בקרב המשקיעים, אז כדאי לדעת לנהל אותו נכון".

 

אחר כך צפו השלושה בפרנזטיות של שלוש יזמיות מתחילות: יעל וייס גדיש, מייסדת בייט מוג'ו, שהיא אפליקציית טיולי אוכל בעולם, המכוונת לטרנד תיירות האוכל שהולך ופורח.

אלין קופרמן, מייסדת make my plate- אפליקציה המציגה בפני המשתמשים מידע תזונתי בצורה חווייתית פשוטה. בין השאר היא מביאה תפריטי אוכל שונים, החל מלכאלו עם בעיות בריאותיות ועד לאלו המעוניינים להוריד במשקל. היא מדגימה כמה זה מנה של כל סוג מאכל ומביאה את הערכים התזונתיים של המנות.

 

המציגות האחרונות היו דפנה פיליפ וענת חכמוב, שהקימו אתlocal story - פלטפורמה דיגיטלית מבוססת ציר זמן, שמאפשרת לאחד ולרכז תמונות ותכנים לארכיון משותף, בין אם של יישוב, חברה או משפחה. הארכיון מתפתח כל הזמן, תוך שהוא מתוחזק באופן שותף.

 

כל השלוש נשאלו שאלות וקיבלו עצות מועילות מפי היזמים הוותיקים, שלבסוף גם בחרו עם מי מהיזמיות הם היו מעוניינים להיפגש בהמשך גם באופן פרטי.

 

צפו בפאנל המלא: 

בהתחלה נתנו השלושה את כלל המפתח שלהם ליזמים שמגיעים לפגישה עם משקיעים: "הכוח מאוד בידיים שלכן", אמר ברנוח. "מה שאתן בוחרות להגיד, לספר, להביא אתכן, זה מה שיהיה. אם מישהי הופכת את הנושא המגדרי-נשי לנושא, אז הוא יהיה נושא. מי שבוחרת ללכת כמו כל אחד אחר, יזמית או יזם זה לא חשוב, אז זה מה שיהיה מהבחינה שלי כמשקיע. אני ממש לא מסתדר על גבר, אישה, אלא מי שאת ואתה, מה אתה יודע להביא לשולחן. זה מרתון, מי שהולך למסלול הזה, זה הרבה מאוד שנים. צריך לקחת בחשבון שהמחוייבות שאתן לוקחות היא מאוד משמעותית, זה לא משהו שמתחילים ומנסים וקצת פה ושם ונקסט. זה הרבה שנים, מחויבות אמיתית".

 

על פי אורון, צריך להיות "להיות סופר ישיר. המנכ"ל או היזם צריך להגיע בעצמו בלי מלווים, בלי יותר מדי משקיעים ויועצים. לבוא להציג את המוצר, להגיד בדיוק מה אתם רוצים לעשות, ולהכתיב את האג'נדה וזה יותר חשוב מהכל. בסוף אנחנו מסתכלים על האנשים, ואדם שיודע להציג את עצמו בצורה חדה ורהוטה ורואים את האש בעיניים, זה יותר חשוב מכל דבר אחר... מאוד חשוב לתאר את האבולוציה המוצרית עסקית שעברתם עד לנקודה הזו, זה גם עוזר למשקיע להבין איך הראש שלכם עובד. ודבר אחרון - לנסות להבין מי המשקיע שמולכם".

 

על פי סופר תאני, כנות היא מילת המפתח: "הרבה פעמים יזמים ויזמיות עם המון פאשן והתלהבות במוצר מתבלבלים בין להאמין במוצר לבין לספר את האמת, כל האמת ושום דבר פרט לאמת. אני חושבת שזה גבול מאוד דק. כשחוצים אותו - אגב גם בשלב גיוס הכסף אבל בוודאי אחריו – מאבדים את אחד הנכסים הכי יקרים שיש: מערכת יחסי האמון בין המשקיעים הפוטנציאלים לבינך".