עליכם לשלוט בכסף, שאם לא כן הכסף ישלוט בכם.
 
הכסף הוא חלק חשוב בחייכם, ולכן לאחר שתלמדו להגיע לשליטה בתחום הפיננסי בחייכם, תבחינו שכל תחומי חייכם משתפרים פלאים.
 
לשלוט בכסף - או להשלט על ידיו. צילום: shutterstock
 
חשיבה של מיליונר – פעולות לביצוע
1. פתחו בבנק חשבון לחופש כלכלי. הפקידו בו 10 אחוזים מכל הכנסותיכם (אחרי ניכוי מס). בכסף זה אסור לכם להשתמש להוצאות, רק להשקיע לבניית הכנסה פסיבית לשנים שלאחר פרישתכם לגמלאות.
 
2. הציבו בביתכם כד לחופש כלכלי ושימו בו כסף מדי יום. עשרה דולר, חמישה דולר, דולר או אף פני אחד ויחיד, או את כל הכסף הקטן שיש לכם בארנק או מטבעות שמפוזרים בכל מקום. שוב, פעולה זו תמקד תשומת לב יומיומית בחופש הכלכלי שלכם, ובתחום שבו ממקדים תשומת לב, רואים גם תוצאות.
 
3. פתחו חשבון הנאות או הציבו צנצנת הנאות בביתכם, שבה תשימו 10 אחוזים מכל הכנסותיכם. יחד עם חשבון החופש הכלכלי וחשבון ההנאות פתחו ארבעה חשבונות נוספים, והפקידו בכל אחד מהם אחוזים כמפורט כאן:
 
  • 10 אחוזים לחשבון חיסכון לטווח ארוך לשימוש להוצאות
  • 10 אחוזים לחשבון השכלה
  • 50 אחוזים לחשבון צרכים
  • 10 אחוזים לחשבון נתינה
 
4. התחילו בניהול כספכם מיד, יהיה אשר יהיה סכום הכסף המצוי בידיכם כרגע. אל תחכו ולו יום אחד נוסף. גם אם יש לכם דולר אחד ויחד, התחילו לנהל אותו. קחו 10 סנט ושימו אותם בצנצנת החופש הכלכלי שלכם, ו-10 סנט נוספים בצנצנת הההנאות. פעולה זו לבדה תשלח מסר ליקום שאתם מוכנים לקבלת כסף נוסף. מובן שאם יש לכם סכום גדול יותר לניהול, התחילו בסכום גדול יותר.
 
חשיבה של מיליונרים – פעולות לביצוע
1. שפרו את השכלתכם. ל?מדו קורסים בנושא השקעות. קראו לפחות ספר אחד בחודש בנושא השקעות. קראו כתבי עת ועיתונים בנושא השקעות. אינני אומר שעליכם לקבל את ההצעות המובאות בהם, אלא שתלמדו על מגוון אפשרויות ההשקעה הקיימות. לאחר מכן בחרו אחת מהן והתמחו בה, והתחילו להשקיע באפיק זה.
 
2. שנו את התמקדותכם. מהתמקדות  בהכנסה "אקטיבית" עברו להתמקדות בהכנסה "פסיבית". רשמו לפחות שלוש אסטרטגיות ספיציפיות שבעזרתן תוכלו ליצור הכנסה בלי לעבוד, בתחום ההשקעות או בתחום העסקים. התחילו לחקור את האסטרטגיות האלה, ולאחר מכן הוציאו אותן אל הפועל.
 
3. אל תחכו לקנות נדל"ן. קנו נדל"ן וחכו.
 
 
מתוך "לחשוב כמו מיליונר", מאת ט. הארב אקר