אם אתם שוקלים לאמץ חיית מחמד חדשה בקרוב, ישנם לא מעט גורמים שכדאי לקחת בחשבון. אימוץ חיית מחמד מכל סוג שהוא דורש הרבה מאוד תשומת לב, נכונות, סבלנות (במקרים רבים כזו נדרשת גם מהשכנים) - וכעת מסתבר, גם השקעה כלכלית לא קטנה בכלל. בעוד עלות האימוץ הרשמית של כלב או חתול עומדת על סכומים זניחים יחסית (בין עשרות למאות שקלים בודדות) ורכישת פרט גזעי מזן מסוים עשויה לעלות אף כמה אלפים, מסתבר כי רבים נוטים פשוט להתעלם מרבות מהוצאות הגידול השותפות של חברנו החדש לבית (או לגינה) - ואלו עשויות להצטבר לסכומים גבוהים במיוחד.
 
עד כמה גבוהים? על פי פרסום סקר מיוחד אשר נערך לאחרונה בארה"ב, מסתבר כי אזרחי המדינה הוציאו במהלך השנה החולפת לא פחות מ-58 מיליארד דולר על חיות מחמד ביתיות בלבד. סכומי העתק הללו כוללים סעיפים אשר רבים לוקחים בחשבון - דוגמת הקמת מלונה או רכישת ארגז חול, רכישת מזון או צעצועים מיוחדים למשחק - אך מסתבר כי הוצאות הגידול של בעלי החיים השונים כוללות לא מעט סעיפים נוספים מהם רבים נוטים פשוט להתעלם. וסכומים אלו מצטברים, כאמור, לסכומים גבוהים במיוחד.
 
יש מלונות גם עבורם, חתולים. צילום: shutterstock
 
על פי תוצאות הסקר, ניתן להצביע על 3 סעיפים מרכזיים אשר עולים לבעלי חיות המחמד הרבה מאוד כסף, ואינם נלקחים בחשבון על יד רבים מאלו המתכננים לאמץ חיה בעתיד הקרוב.
 
הסעיף הראשון הוא הסדרי לינה. מצחיק ככל שזה נשמע, מסתבר כי סכומי הכסף אשר משולמים בארה"ב עבור הסדרי לינה לחיות המחמד שובר כל העת שיאים חדשים. בעלי חתולים וכלבים אשר נאלצים לצאת לנסיעות עבודה, לנסוע לעיר אחרת, לחופשה או אפילו לנסוע למשפחותיהם למשך מספר ימים אינם יכולים לקחת עמם את חברם הפרוותי - והם נאלצים להסתמך על שירותיהם של אכסניות ו"בתי מלון" ייחודיים לחיות מחמד.
 
ומוסדות אלו, מסתבר, אינם זולים כלל. האכסניות הזולות ביותר גובות כיום כ-25 דולר עבור כל לילה, והמחירים מטפסים בהתאם לרמת המתקנים שמציעות האכסניות השונות. במקומות שונים בארה"ב ניתן למצוא אפילו "בתי מלון" של ממש להולכים על 4 אשר כוללים חדרים מרווחים, מזון מבושל, חצר משחקים מאובזרת ועוד. אם תרצו להשאיר את כלבכם במתקנים אלו, תיאלצו להיפרד מלא פחות מ-100 דולר עבור כל לילה, ומלונות פאר בודדים גובים סכומים גבוהים אף יותר.
 
הסעיף השני עליו מצביעים עורכי הסקר הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר בארה"ב - ביטוחי הבריאות לחיות המחמד. יד ביד (או אולי כפה בכפה) עם ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרפואה, גם תחום הווטרינריה הולך ומתפתח - ויותר מוסדות מציעים טיפולים רפואיים סבוכים, מורכבים ויקרים במיוחד לבעלי חיים הזקוקים לסיוע. וכך, בעליהן של חיות מחמד עשויים למצוא עצמם משלמים סכומי כסף אדירים עבור טיפול רפואי מתקדם לכלב או לחתול שלהם. כדי למנוע מצב שכזה, רבים בוחרים לשלם דמי ביטוח בני עשרות דולרים בחודש עבור חיית המחמד שלהם.
 
כך, למשל, קרה לזוג אמריקאי אשר בשנה שעברה חזר לביתו ומצא את גור הבולדוג שלהם, אשר היה בן שנה בלבד, מתקשה לנשום. לאחר שהבהילו אותו לבית החולים הווטרינרי הקרוב, הסתבר כי הוא סובל מזיהום חמור בדרכי הנשימה, אשר דרש טיפול מתקדם וארוך במיוחד. עלותו הכוללת של הטיפול הסתכמה בלא פחות מ-40,000 דולר, אשר לשמחתם של בני הזוג שולמו כמעט במלואם על ידי חברת הביטוח הודות לתשלום דמי ביטוח חודשיים בגובה 65 דולר ששילמו עבורו.
 
לסיום, מזכירים החוקרים, אם אתם מתכננים לאמץ כלב או חתול, כדאי לכם להביא בחשבון גם את סכומי הכסף אשר תידרשו לשלם עבור החלפה וחידוש של מוצרים שונים אשר עשויים ליפול קורבן בכפותיו (או בשיניו) של חיית המחמד שלכם. אמנם אנו נוטים להתעלם מסעיף ההוצאות הזה, אך מסתבר כי אחוז אדיר מקרב בעליהם של חיות המחמד אשר השתתפו בסקר העיד כי נאלץ לשלם סכומי כסף גבוהים מדי שנה עבור רכישת זוגות נעליים חדשים (כשהישנים הפכו לצעצוע לעיסה של הכלב), עבור חידוש רהיטים או עבור שטיח חדש.
 
כל אלו ועוד, כאמור, הצטברו יחדיו לכדי 58 מיליארד דולר במהלך השנה החולפת בארה"ב לבדה. אז אם אתם עומדים לפני אימוץ חיית מחמד, וודאו כי חשבון הבנק שלכם יכול לעמוד בכך - ותתחילו להנות.