חיסכון הוא כמו דיאטה- כמה פעמים בחיים אמרנו לעצמנו "מחר אני מתחילה דיאטה" אבל בסוף איכשהו מצאנו את עצמנו מתמהמהות או לא מצליחות להתאפק לתקופה קצרה ואז נשברות? הדרך היחידה לחסוך, ממש כמו בדיאטה, היא להפוך את זה לדרך חיים. צריך להתחיל ולא פחות חשוב להתמיד. זה משהו שחייבים לקבל עליו החלטה, ולא לחכות לרגע של משבר בשביל לעשות אותו. והדרך? אישית מאוד ותלויה בהשקפת העולם שלנו. יש אנשים שיסתכלו על לקיחת משכנתא כעל חסכון לדירה ויש כאלו שיסתכלו עליה כעל חוב ונטל. כל עולם הערכים שלנו מונח בתוך ההתייחסות שלנו לכסף ובמיוחד לחסכון.
בניגוד לגברים, רוב הנשים לא ממש אוהבות להתעסק בכסף, וזה חבל. אני רואה שזה הולך ומשתנה אבל עדיין, יותר מדי נשים משאירות לבן הזוג את הטיפול בכסף בחלוקת התפקידים הביתית. בעיניי זו טעות גדולה. יש הרבה אירועים לא מתוכננים בחיים וכדאי שנדע לטפל בכסף שלנו בעצמנו. זה גם באמת לא כל כך מסובך, כל מה שאנחנו צריכות זה להחליט להיכנס לעניינים ולעשות את זה. הנה עשרה טיפים למתחילות:
1. חיסכון דרך הפקדה מהמשכורת- עדיף לחסוך דרך הפקדה מהמשכורת מאשר דרך חשבון העובר ושב או דרך הוראת קבע בכרטיס האשראי. כשאת חוסכת דרך העובר ושב, את רואה את החיסכון כהוצאה, אך כשאת מפקידה לחיסכון מהמשכורת ההבדל היחיד הוא שהנטו שלך קצת יותר קטן.
2. הגדלת ההפקדה לקרן הפנסיה- הגדילי את ההפקדה שלך לקרן הפנסיה באופן עצמאי, ואז את נהנית גם מהטבות המס הנלוות לכך וגם מהגדלת הקצבה שלך בתקופת הפנסיה. האופציה הזו מתאימה לכל אישה שמשתכרת עד פעמיים וחצי מהשכר הממוצע במשק, וחשוב לה לשמר את רמת החיים שלה בפנסיה. זו אופציה שמתאימה גם לעצמאיות.
נשים וחיסכון
3. קרן ההשתלמות כתוכנית חסכון- תשתדלי  שלא למשוך את הכסף מקרן ההשתלמות בתום שש שנים, ולהמשיך להפקיד ולהגדיל בה את החיסכון תוך שמירה על נזילות הכסף.יש לזכור כי קרן ההשתלמות היא תכנית החיסכון הטובה ביותר שיש - היא מזכה אתכן בפטור מלא ממס רווחי הון.
4. לא לפחד מחסכון בהוצאות-  לא פעם יש הרבה מותרות קטנים שאפשר לקצץ בלי להרגיש. אפשר לוותר על מסעדה פעם בחודש ולהפנות את מאתיים השקלים הללו לחסכון, ואפשר לבחון האם אנחנו באמת צריכות את כל ערוצי הטלוויזיה שאנחנו משלמות עליהם ולוותר על חלק. אלו ויתורים קטנים שבחסכון לטווח רחוק יוצרים סכומים גבוהים.
5. חסכון הוא קודם כל ענין של חינוך. דברו עם הילדים שלכן על חסכון. פתחו להם תכנית חסכון או בגיל צעיר יותר קנו להם קופה קטנה שבה יוכלו לחסוך מטבעות ולהרגיש את ההנאה בכך שהם מצליחים לחסוך כסף לדברים שהם רוצים.
6. תכנית חיסכון קבועה- כשרוצות באמת לחסוך חשוב לעשות תכנית קבועה ומחייבת, כמו הפרשה מהמשכורת או הוראת קבע. המחוייבות לחיסכון מייצרת מחוייבות לחיסכון בהוצאות.
7. אנשים נוטים לחסוך בקלות יחסית עבור הילדים, העצה שלי היא - חסכו גם עבור עצמכן, אחרת עוד תמצאו את עצמכן תלויות בילדים. וכידוע, אמא אחת מסוגלת לגדל עשרה ילדים אבל עשרה ילדים לא מגדלים אמא.
נשים וחיסכון
8. אחת הטעויות הגדולות שאנשים עושים היא משיכת כספי הפיצויים במעבר ממקום עבודה אחד לאחר. גם אם מדובר על תקופה קשה ללא תעסוקה, עדיף לקחת הלוואה, אפילו מקרן הפנסיה, ולא למשוך את כספי הפיצויים.
9. חסכי לעצמך עבור דברים שאת רוצה- טיול לחו?ל, קורס שמעניין אותך, ריהוט חדש בבית. כשאת חוסכת עבור משהו שיעשה לך טוב, זה קל יותר.
10. והכי חשוב- היכנסי לעניינים. אל תפחדי להתעסק בכסף, לבדוק מה קורה עם הכסף שלך ולטפל בנושאים הפיננסיים בעצמך ולא רק להסתמך על בן זוגך.