החלום שלי נולד לפני 3 שנים, ודווקא בשנה הכי קשה של חיי הצלחתי להתחיל את הגשמתו. לפני שנה וחצי, בעיצומו של משבר, בדיוק כשנפרדתי מבן זוגי ואבי ילדיי ועברתי להתגורר עם הילדים בחיפה, פגשתי איש צעיר שהצליח לטלטל אותי ולגרום לי להתחיל להרים את פרויקט חיי.

 

עוד באון לייף:

 

באותה תקופה סגרתי את המשרד ועברתי לעבוד מהבית, כדי להרים את עצמי ואת הילדים. מדי פעם הייתי יושבת בבית קפה באזור מת"ם בחיפה. יום אחד שוטף הכלים התחיל לדבר איתי. "איך את  מסוגלת להיות על המחשב כל היום?", שאל. שאלתי אותו מה הוא היה רוצה לעשות בחייו ותשובתו עוררה בי צמרמורת. "מה יש לי לעשות. החיים שלי נגמרו".

 

 

-פרסומת-

כהורים, הדבר החשוב ביותר הוא להיות איתם ולתמוך בהם ברגעים החשובים בחיים.

התמיכה בעתיד שלהם מתחילה בחסכון שלכם. פסגות חסכון בקליק>>

 

 

כמה שנים לפני כן פגשתי נוער בסיכון, במסגרת פרויקט שעשיתי עבור סחל"ב - סיוע חרום לנוער בסיכון, בחיפה. הכרתי את הנערים, ראיתי את הקושי את חוסר האמונה בעצמם ובסביבה, את הניתוק ואת חוסר היכולת  להבין שהם יכולים לעשות משהו אחר בחייהם.

פתאום הכל התחבר לי, והבנתי שלא מעניין אותי רק להיות בעלת עסק, אלא שאני רוצה לחולל שינוי אמיתי. שזה הזמן להתחיל להגשים את החלום שלי – מרכז הכשרה ותעסוקה לנוער בסיכון  – ושאחרי שאפתח את המודל בארץ, יש לי שאיפות להמשיך את הפרויקט גם במדינות נוספות.

 

גדלתי בבית פשוט, ביוקנעם, ללא כסף או השכלה. חונכתי למסרים של צניעות ואהבת אדם - להיות אני, ויחד עם זאת לראות את האחר במצוקותיו ולנסות לעזור כמה אפשר. אחרי הצבא ירדתי לאילת, ומשם המשכתי לתל אביב, העיר הגדולה. אמא שלי חששה שאני הולכת למקום שבו יטרפו אותי, שזה יהיה גדול עלי. אבל דווקא בתל אביב התחלתי לפתח קריירה, למדתי תקשורת, הכרתי אנשים ותפיסות עולם חדשות.  

 

אחרי כמה שנים הכרתי את בן זוגי לשעבר ויחד עברנו לטירת הכרמל, חיינו שם 14 שנים, שם נולדו הילדים וגדלו עד המשבר שבו נפרדנו. לפני שנה וחצי. ודווקא בשנה הזו, עם כל הקשיים שנבעו מהפרידה, הצלחתי להאמין בעצמי שאני באמת מסוגלת לעשות את זה.

 

כל המפגשים עם נוער במצוקה העירו בי את התחושה שגם אני יכולתי להיות כזו. הסתכלתי אחורה והבנתי, לשמחתי, שהצלחתי לקחת את החוויות שחוויתי, שלא כולן היו מדהימות בלשון המעטה, בלי להגיע לקצה.

 

מצאתי מקום מתאים, והתחלתי לבדוק איך אני משפצת אותו. ופה התחילו קשיים שלא צפיתי: רגע לפני שחתמתי על חוזה השכירות השתבשו היחסים עם שכן שמשמש כבכיר בחברת בנייה, שהבטיח לדאוג לשיפוץ על חשבון החברה. בהתחלה התלהבתי מההצעה, לחסוך עלויות בסדר גודל של 150 אלף שקל, עד שהבנתי שהוא מצפה ממני לתמורה אישית ולזה לא הייתי מוכנה. למרות שנותרתי ללא משאבים לשיפוץ, החלטתי שאני לא מוותרת ולא נכנעת וחתמתי על חוזה השכירות. ואז קרה דבר מופלא. התחלתי לגייס כל מי שרק הכרתי, ואנשים הגיעו: מכל הגילאים ושכבות האוכלוסייה. נערים מבית ספר, שיפוצניקים שבאו ליום אחד והלכו, איש טוב ומדהים תרם 10 אלפים שקל. סמנכ"ל בחברה  גדולה, השיג לנו קירות גבס, בשווי של 5000 שקל. את כל הדברים הנפלאים שקרו תיעדתי ביומן בפייסבוק.

 

עד היום השקעתי כסף, וזמן שגם הוא שווה כסף והוא המשאב הכי יקר שיש. כדי להשיג את המימון הדרוש לפתיחת כיתת לימוד – רכישת מחשבים, ציוד נילווה וכדומה, יצרתי קשר עם אנשי עסקים מקומיים שאמרו שישמחו לעזור למיזם חברתי. המקום משופץ באופן חלקי, ואני רוצה לפתוח אותו מהר ככל האפשר. לפני כחודש עשינו ערב השקה שהיה מדהים ומרגש ואנחנו שואפים לפתוח את הקורס הראשון בתחילת שנת הלימודים – בספטמבר. במקביל אנחנו ממשיכים בגיוס הכספים לכתות הלימוד וכמובן ממשיכים לגייס נשות ואנשי עסקים נוספים שירצו להתחבר לפרויקט. 

 

בני הנוער יגיעו לבית הספר דרך עמותת עלם שמשתפת אתנו פעולה, אנשים שונים התנדבו להעביר קורסים שונים, מכללות אקדמיות מוכרות הביעו הסכמה להעניק תעודות, כדי שהנערים שיסיימו את ההכשרה יוכלו לצאת לעולם ולמצוא תעסוקה. יש גם מישהי שתעביר קורס בעיצוב חלונות ראווה לנשים שלא נמצאות במעגל התעסוקה. אני אהיה מנטורית, אעשה עם הנוער תהליכי מיתוג כדי לעזור להם לבנות את התפיסה התעסוקתית שלהם. כי זו המהות של המרכז - לעזור לאוכלוסיות מוחלשות להשתלב בקהילה ובעולם התעסוקה. אני מקווה שעצם הקמת המרכז תהווה השראה ומעוף: שאפשר ומותר לחלום. כי גם החלום שלי התחיל משום כלום והנה, הוא קם וקורם עור וגידים.

_____________________________________________________

 

סהר אביב, אנליסטית בפסגות, בית השקעות: 

אורית, ניסיון החיים שלך, הסביבה בה גדלת והמשבר שעברת, הביאו אותך להקים מיזם נפלא למען ילדים בסיכון. השקעת הרבה וניסית לגייס כספים על מנת להניע את המיזם ולהרחיבו, על אף הקשיים הרבים שעמדו בדרכך. את מציינת שהשקעת זמן רב, וגם לא מעט כסף. אם תרצי לחסוך כדי להחזיר את הכסף שהשקעת, את יכולה לפתוח תכנית חיסכון ולהפקיד אליה בכל חודש סכום מסוים, אפילו קטן מאוד. הכסף שתחסכי יצטבר לאורך זמן ואת תוכלי להשתמש בו מיד כשתצטרכי, בלי התחייבות. היתרון הגדול הוא הגמישות, את יכולה להפקיד מתי שתרצי וכמובן גם למשוך בכל זמן. לפעמים כדי להגשים חלום אנחנו עושים ויתורים, אבל חשוב שלא תוותרי על החירות הכלכלית שלך, שכן זה המפתח להצלחה בעתיד.